Stránka 3 z 4
Re: ložisko
Napsal: 2. 1. 2023, 4:53
od RaS
mimochodem ta klika to je taková ta "lisovaná skládačka" ramena, a hlavní a ojniční "čepy" ? a nebo tahle skládačka je v jiné aerovce?
Re: ložisko
Napsal: 2. 1. 2023, 5:19
od r4cv
Ja si myslím, že tá skladačka musí byť v každom dvojtakte. max koncové čapy môžu byť so "šunkou" alebo oddelené.
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 4:37
od Sancho Panza
RaS píše: ↑2. 1. 2023, 4:53
mimochodem ta klika to je taková ta "lisovaná skládačka" ramena, a hlavní a ojniční "čepy" ? a nebo tahle skládačka je v jiné aerovce?
Samozřejmě není - tohle je asi cililink - tzn. to, co vzniklo když z Břéťovo enky, vznikla první Aerovka.
Jednoválec půllitr, takový zvětšený Felgiebel

chlazený vodou a s klikou na ložiskách.
Příčný vyplachování s deflektorem.
Takovát ta skládačka, co drží pohromadě silou vůle a co se nemusí centrovat, protože je tak gumová

, že se srovná sama po prvním natočení je až v větších Aerovkách - třeba v padesátce.
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 4:42
od Sancho Panza
r4cv píše: ↑2. 1. 2023, 5:19
Ja si myslím, že tá skladačka musí byť v každom dvojtakte. max koncové čapy môžu byť so "šunkou" alebo oddelené.
Hm, od kdy?
Pětistovka má kliku z jednoho kusu, akorát ojniční ložisko (ojnici) drží taková podložková příložka na zápustný šroub s šlicem.
https://auto.bazos.cz/inzerat/162711624 ... ro-500.php
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 6:15
od jean
To je uložené v ložiskách len z jednej strany?
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 8:53
od Sancho Panza
jean píše: ↑3. 1. 2023, 6:15
To je uložené v ložiskách len z jednej strany?
samozřejmě - proto taky ta klika není z automatovky a nebo 11373
Mj, ta klika je (pokud si dobře pamatuji) je z stejného materiálu, jako klika v tomto
https://en.wikipedia.org/wiki/Thunderbolt_(car)
Tu mj. pro G.E.T Eystona tehdy tenkrát taky dělali v Poldovce

Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 8:55
od fmodel
Takhle
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 9:15
od testone
když tak koukam na ten řez - buď to nevidím nebo tam nic není -
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 9:32
od Sancho Panza
testone píše: ↑3. 1. 2023, 9:15
když tak koukam na ten řez - buď to nevidím nebo tam nic není -
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
u tý Aerovky nijak

- prostě se to složí "tak nějak" (aby to šmajdalo třeba do 0.07) a při natočení se to pak samo tak nějak srovná - ta klika zrovna moc nedrží.
Prostě Aerovka není Matchless a nebo Norton

Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 9:39
od r4cv
Sancho Panza píše: ↑3. 1. 2023, 4:42
r4cv píše: ↑2. 1. 2023, 5:19
Ja si myslím, že tá skladačka musí byť v každom dvojtakte. max koncové čapy môžu byť so "šunkou" alebo oddelené.
Hm, od kdy?
Pětistovka má kliku z jednoho kusu, akorát ojniční ložisko (ojnici) drží taková podložková příložka na zápustný šroub s šlicem.
https://auto.bazos.cz/inzerat/162711624 ... ro-500.php
Ja som, reagoval na foto od Fmodela, na ktorom je dvojvalec.
Ale priznám sa, že na jednostranné uloženie kluky pri jednovalci som nejak zabudol.
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 10:24
od fmodel
r4cv píše: ↑2. 1. 2023, 5:19
Ja si myslím, že tá skladačka musí byť v každom dvojtakte. max koncové čapy môžu byť so "šunkou" alebo oddelené.
U téhle je komplet lisovaná i hlavní čepy.
Dělal jsem klikovky do sprintu na HD a ta ludra měla s turbem nějak moc koní tak se na přání zákazníka čepy po scentrování heftli TIGem jako to dělají tuneři vUSA.
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 10:46
od testone
Sancho Panza píše: ↑3. 1. 2023, 9:32
testone píše: ↑3. 1. 2023, 9:15
když tak koukam na ten řez - buď to nevidím nebo tam nic není -
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
u tý Aerovky nijak

- prostě se to složí "tak nějak" (aby to šmajdalo třeba do 0.07) a při natočení se to pak samo tak nějak srovná - ta klika zrovna moc nedrží.
Prostě Aerovka není Matchless a nebo Norton
nevím jestli jsme se pochopili
já myslím natočení jednoho válce proti druhému
jedné poloviny kliky dvouválce proti druhé
nikoli těch čtvrtin co jsou sešroubované přes ojniční ložisko - tam se to "srovná" šprajcováním v bloku, to chápu

Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 11:34
od jean
Akú výhodu má to uloženie z jednej strany? Alebo prečo to tak robili? Mne to pripadá strašne nevýhodné v porovnaní s klasickou klukou á la perák.
Napadlo ma akurát to, že nemuseli zrovnávať zotrvačníky voči sebe. Ale stojí to za ten oveľa drahší materiál? Asi aj blok motora bol jednoduchší, ked nemuseli párovať kartre.
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 1:31
od stanik84
testone píše: ↑3. 1. 2023, 9:15
když tak koukam na ten řez - buď to nevidím nebo tam nic není -
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
Asi nějak takhle - viz dva díly kliky na začátku. Cca 50 sekunda...
https://www.youtube.com/watch?v=T4fWBzr9GW4
Re: ložisko
Napsal: 3. 1. 2023, 3:42
od Sancho Panza
testone píše: ↑3. 1. 2023, 10:46
Sancho Panza píše: ↑3. 1. 2023, 9:32
testone píše: ↑3. 1. 2023, 9:15
když tak koukam na ten řez - buď to nevidím nebo tam nic není -
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
u tý Aerovky nijak

- prostě se to složí "tak nějak" (aby to šmajdalo třeba do 0.07) a při natočení se to pak samo tak nějak srovná - ta klika zrovna moc nedrží.
Prostě Aerovka není Matchless a nebo Norton
nevím jestli jsme se pochopili
já myslím natočení jednoho válce proti druhému
jedné poloviny kliky dvouválce proti druhé
nikoli těch čtvrtin co jsou sešroubované přes ojniční ložisko - tam se to "srovná" šprajcováním v bloku, to chápu
Chyba byla u mě - nepochopil jsem to já
Jsou tam takové "pera" a "drážky" ( dva rovnoběžné "ozuby" ven proti dvoum drážkám ) - pero 14 +0.025 až 14+0.015 (
stovka tolerance)
Drážka 14 +0.018, 14 - 0.00
No a ty to unáší - torzně centrují proti sobě.