Stránka 3 z 4
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 15. 2. 2025, 2:16
od ok1in
nemo píše: ↑15. 2. 2025, 11:51
Je potřeba stíněný kabel?
Samozřejmě ano...
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 15. 2. 2025, 3:39
od lubbez
Proč je potřeba stínění? Chápu filtr na vstupu, kde je spínací kmitočet 4 a víc kHz, ale na výstupu je sinus a u obyč motoru max 150 Hz. Měl jsem na testech EMC v EZU v Troji tři různé sestavy motorů a FM a nikde jsem nepoužil stíněmý přívod.
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 15. 2. 2025, 5:08
od r4cv
Ten sinus na vystupe je poskladany z kuskov trapezu o frekvencii napr.10kHz.
Kedysi sa uvadzalo potrebne tienenie od dlzky kablu napr. 10m ale dnes mas tolko rusenia, ze netreba robit dalsie...
Dalsia vec je, ze dnes zozenies tieneny kabel bez problemov.
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 15. 2. 2025, 8:01
od Thomeeque
nemo píše: ↑15. 2. 2025, 2:08
Jj.diky, uvidíme co vymyslí elektrikář.
Elektrikář bude umět předpisově zapojit ten motor, ale co se týče ovládání a nastavování FM, byl bych s očekáváními možná trochu opatrnější.
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 15. 2. 2025, 9:59
od miv
lubbez píše: ↑15. 2. 2025, 3:39
Proč je potřeba stínění? Chápu filtr na vstupu, kde je spínací kmitočet 4 a víc kHz, ale na výstupu je sinus a u obyč motoru max 150 Hz. Měl jsem na testech EMC v EZU v Troji tři různé sestavy motorů a FM a nikde jsem nepoužil stíněmý přívod.
Na výstupu není sinus. Napěťově jsou na výstupu obdélníky. Proudově by tam teoreticky měla být pila namodulovaná na sinusoidu (za nikdy nesplněného předpokladu čistě indukční zátěže). Prakticky je tam exponenciála namodulovaná na sinusoidu poplatná PWM obdélníku napěťového signálu.
Stínění je šikovné hlavně kvůli přechodovým dějům při rozpínání výstupních výkonových tranzistorů měniče. Musí být přizemněné na PE vodič na obou stranách kabelu (protože to je stínění zevnitř-ven na rozdíl od stínění zvenku-dovnitř třeba u vstupů zesilovače).
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 7:35
od nemo
Nastavit měnič podle návodu by asi měl zvládnout, měl by být již nastavený z obchodu.
Externí ovládání snad také. Potenciometr tam je zapojeny a reverzní přepínač by měl jit do x1 a x2. Nemo
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 7:36
od nemo
Teda doufám.
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 9:49
od pafik
Jestli máš nestíněnej čtyřžilovej kabel, tak ho použij a uvidíš. 1,5 kW motor není nic moc, já provozuju všechny tři motory (0,9 - 1,5 kW) na nestíněnejch kabelech, ovládání pomoci Picaxe a všechno OK. Kdyby se něco dělo, tak ten kabel přinejhorším vyměníš.
Zapojení reverzace je jednoduchý; máš vstupy X1 a X2, Ten vpřed (továrně X1) máš asi připojený, tak přidáš ještě jedno tlačítko na X2 (továrně opačný běh) a tím to budeš pouštět obráceně.
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 9:54
od Milan199
Thomeeque píše: ↑15. 2. 2025, 8:01
nemo píše: ↑15. 2. 2025, 2:08
Jj.diky, uvidíme co vymyslí elektrikář.
Elektrikář bude umět předpisově zapojit ten motor, ale co se týče ovládání a nastavování FM, byl bych s očekáváními možná trochu opatrnější.
Já bych byl opatrnější i s tím "drátováním". Elektrikář // revizák !!! // mi nacpal mezi měniče a motory tepelnou ochranu. Když jsem mu vysvětloval že to tam být NESMÍ a krom toho je to zbytečné // měnič umí tepelnou ochranu sám //, nafoukl se a poslal mě kamsi.
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 10:07
od Charon
Milan199 píše: ↑16. 2. 2025, 9:54
Thomeeque píše: ↑15. 2. 2025, 8:01
nemo píše: ↑15. 2. 2025, 2:08
Jj.diky, uvidíme co vymyslí elektrikář.
Elektrikář bude umět předpisově zapojit ten motor, ale co se týče ovládání a nastavování FM, byl bych s očekáváními možná trochu opatrnější.
Já bych byl opatrnější i s tím "drátováním". Elektrikář // revizák !!! // mi nacpal mezi měniče a motory tepelnou ochranu. Když jsem mu vysvětloval že to tam být NESMÍ a krom toho je to zbytečné // měnič umí tepelnou ochranu sám //, nafoukl se a poslal mě kamsi.
No doufám že jsi mu ukázal dveře a bodlem ho nakopnul kamsi
Takhle jsem dopadnul s požárníkem, zdědil kšeft po otci, chodil k nám víc než dvacet let, pohoda, vysvětlil, udělal nutné, řekl co musíme změnit, paráda. Mladé koště první návštěva, vše špatně, závěr zprávy objekt nevyhovuje, chtěl asi 50 hasičáků, atd... No zachoval jsem se dle své rady a napřed jsem mu vysvětlil, že má po kšeftu v celé ulici, neb se se všema předsedama znám, koukal jak puk a asi po dvou letech jsem zaslechnul že s živností seknul

Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 10:19
od stanik84
Karma je zdarma

.
Jméno si zkazíš jen jednou

Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 10:28
od Charon
nemo píše: ↑16. 2. 2025, 7:36Teda doufám.
Už včera jsem ti psal, jestli jsi to nepochopil, že když s tim dojedeš, mam to hotové než dopiju kafe
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 11:18
od nemo
Ahoj, Charone, určitě se ozvu. Jsi stále v té zatáčce?
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 11:22
od nemo
Tak omyl, to byl Camputor. Kde bydlíš v Praze?
Re: Propojení motoru a měniče.
Napsal: 16. 2. 2025, 11:25
od Charon
nemo píše: ↑16. 2. 2025, 11:22
Tak omyl, to byl Camputor. Kde bydlíš v Praze?
Kačerov / Budějovická