Ahojky,
Výhoda je v tom že současný LinuxCNC (Dříve EMC2) kouká jen na konec následujícího segmentu a na tomto konci
musí být schopen zastavit, protože "nevidí" co bude dál.
Takže
"Délka" LookAhead Bufferu (když to přeložím do češtiny tak něco jako délka "ČumDopředu Zásobníku")
je 1.
(jeden segment, přičemž segmentem je myšlena třeba úsečka G1, nebo část kružnice G2, G3).
V novější verzi bude možnost nastavit delší LookAhead (a ještě nějaké další parametry s tím související, ale o dost složitější na popsání) čímž bude program moct projet i složitou cestou složenou z "miliónu" malých segmentů o dost rychleji.
Současná verze je (když to hodně zjednoduším) něco jako když jedeš v noci pouze s parkovacíma světlama (ani ne s potkávacíma)

. A ta novější bude jako bys jel s dálkovýma.
Pokud pojedeš na rovince (segmenty krásně tangenciálne navazují) tak to můžeš s dálkovýma slušně rozjet protože vidíš dál a nemusíš se bát že za dva metry vyjedeš ze silnice nebo něco přejedeš.
Pokud pojedeš na klikaté silnici (segmenty navazují v ostřejších úhlech) tak musíš přizpůsobit rychlost vlastnostem auta (maximálnímu zrychlení co mašinka zvládá), ale pořád seš na tom líp než s parkovačkama protože aspoň vidíš jak je to kde klikatý.
Spousta relativně hladkých křivek je CAMem rozdrobena na jednotlivé malinké úsečky které sice krásně navazují, ale jsou kráté, takže je současný LinuxCNC projíždí podstatně menší rychlostí než by mohl.
S tím souvisí i vylepšená schopnost navazovat segmenty různých typů - takzvaný
Blending. (chování této vymoženosti se nastavuje pomocí
G64)
Současná verze (nebo minimálně ještě nedávná) uměla navazovat pomocí "blendingu" pouze úsečky mezi sebou. (G1).
Nová verze dokáže (alespoň ve zdrojácích na to byl kód co jsem tak pročítal) pomocí "blendingu" svázat i úsečky a části kružnic (G1, G2, G3).
Kdybych měl trocha víc času tak hned stahuju a kompiluju 2.7 i když není ještě jako Official Release.
Holt času (a popravdě ani duševní energie po návratu z práce) moc nezbývá tak aspoň pokukuju na co se můžu těšit.....
