Re: Nastavení polohy pomocí USB kamery - EMC
Napsal: 31. 1. 2014, 9:31
pustit to jako su?
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
Kód: Vybrat vše
sudo modprobe vivi
No a kdyz uz sem to teda rozbehal znova, tak sem koukal na ty tvoje cudliky jak pises a je to jednoduche.slezak77 píše:" zaskrtavatko G43H99 je pro nastaveni ofsetu kamery vuci vretenu a nastavuje se v tabulce nastroju pro nastroj c. 99
jak fungujou ty ostatni cudliky vpravo dole necham na vas. "
prosím neosvítil by mne někdo jak ty čudlíky fungujou? nějak se s tím peru a stále to po mne chce tři uložené body, jinak to jde v pohodě.
děkuji.
Kód: Vybrat vše
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<chain>
<unit id="input.v4l2:0" width="640" height="480" pixelformat="CAM_PIXEL_FORMAT_RGB" format_name="640x480 RGB 24bpp">
<control id="input">0</control>
<control id="standard">0</control>
<control id="brightness">0</control>
<control id="contrast">64</control>
<control id="saturation">138</control>
<control id="hue">0</control>
<control id="auto-white-balance">1</control>
<control id="gamma">275</control>
<control id="control-9963800">1</control>
<control id="control-9963802">5200</control>
<control id="control-9963803">6</control>
<control id="control-10094849">3</control>
<control id="control-10094850">625</control>
<control id="control-10094851">1</control>
</unit>
<unit id="convert.to_rgb8" width="640" height="480" pixelformat="CAM_PIXEL_FORMAT_RGB" format_name="640x480 RGB 24bpp">
</unit>
<unit id="util.flip">
<control id="flip-h">0</control>
<control id="flip-v">0</control>
</unit>
<unit id="output.opengl" width="640" height="480" pixelformat="CAM_PIXEL_FORMAT_RGB" format_name="640x480 RGB 24bpp">
</unit>
<unit id="emc.halio" width="640" height="480" pixelformat="CAM_PIXEL_FORMAT_RGB" format_name="640x480 RGB 24bpp">
<control id="limit">3</control>
<control id="reload">0</control>
<control id="circle">video.circle</control>
<control id="axis-pins">halui.axis.%d.pos-feedback</control>
<control id="axis-letters">012345678</control>
<control id="axis-format">%.3f</control>
<control id="spacing">20</control>
<control id="color-r">1</control>
<control id="color-g">1</control>
<control id="color-b">1</control>
<control id="gl-xor">1</control>
</unit>
<unit id="emc.crosshair" width="640" height="480" pixelformat="CAM_PIXEL_FORMAT_RGB" format_name="640x480 RGB 24bpp">
<control id="enable">1</control>
<control id="color-r">1</control>
<control id="color-g">1</control>
<control id="color-b">1</control>
<control id="gl-xor">1</control>
<control id="circle-radius">100</control>
<control id="circle-angle">0</control>
<control id="shape">0</control>
</unit>
</chain>
Ted to testuju na 2.6.0-pre to nebude verzi.xdj.pcm píše:Podařilo se mi rozjet emc včetně pluginu a obrazu. Bohužel ale nefunguje streem video, ale jen statický obraz, kamera i openGL píšou že streemuji, ale bohužel v okně je statický obrázek.
Pomůže jen přepnout z camview na dro a zpět potom se změní obrázek za aktuální, ale streeming nejede. Může sem někdo hodit konfiguraci camviewcfg ta z toho archivu taky moc nefunguje.
Možná to bude tím, že se tam hádá EMC 2.5.3 s tím pluginem. Ale jak jsem psal výše, nedokážu spustit tu 2.5.0-pre2 si připadám jak úplná lama
Díky Pavel
ještě jsem ji na stroj neprdnul, ale myslím si ,že pevná část Z je slušné řešení z důvodu doostřování, moje myšlenka.xdj.pcm píše:Ještě jeden dotaz,
kde máte umístěnou kameru?
Přemýšlím, jestli ji umístit co nejblíže vřetenu, nebo na pevnou část osy Z...
Jestli se můžete pochlubit třeba fotkou pro inspiraci.
Pavel
bude. podle vysky se ti bude menit vzdalenost mezi stredem obrazu a osou nastrojexdj.pcm píše:Ještě dotaz ohledně úhlu kamery, nebude to problém, když kamera bude pod úhlem proti vřetenu?