poyraz píše: ↑15. 7. 2020, 8:13
david.1 píše: ↑15. 7. 2020, 7:26
Co to tu řešíš za kraviny? Kolik jsi v životě viděl strojů v původní barvě a aby byly ve stejném odstínu??? Nikdy a nikde ve fabrikách na tohle nikdo nekoukal,lakýrníci si barvy většinou domíchávali,protože tenkrát tak nějak nešlo zajít si někam nechat namíchat nějaký odstín.. Byli rádi,že měli barvu nějakou-a uměli si ji domíchat k obrazu svému.. Navíc co to je ral? Kde se to tehdy používalo??? V Čechách určitě ne,my měli ČSN-a to byly jiné odstíny i značení.. Na Slovensku asi neměli ani SSN
Na vnitřní části strojů byla zvláštní olejivzdorná barva,dělala to Hostivař ,byla jen červená,šedá a žlutá a byla to acetonka.. Víc si nepamatuju,katalog hrabat nepůjdu(ale ty barvy už se stejně nedělají)
Pracuji pro strojírenskou společnost a máme dokumentaci starší 70 let, dokonce i množství pigmentů. Možná pro tento konkrétní případ nelze najít žádné informace z původních zdrojů, ale doufal jsem, že se někdo, kdo renovoval, pokusil najít odpovídající barvu.
To je jak u blbejch na dvorku.. Už jsi viděl dvě mašiny(slevím,nemusí to být ani stejný typ) z jedný fabriky a ze stejnýho období? Měly stejnou barvu?
Docela by mě zajímala ta vaše dokumentace,určitě tam před padesáti lety byl předpis,čím a jak to lakovat:-):-):-)
Jako nádavek tam ještě přidali odstín ČSM/přibl.převod na RAL,sílu vrstvy,obsah VOC a možná i jméno lakýrníka,kterej na to měl kurs..
Pokud vím,tak v dokumentaci se uvádělo z povrchovek max.černění(Škoda hnědění),chrom,popř. jiné pokovy(to se ale moc nevyskytovalo)a elox na hlíně,pokud nebyl funkční,tak odstín,pokud byl,tak i tlouštky..
Snažím se napsat,pro ty méně chápavé,kteří tu do nekonečna tapetují fórum takovými dotazy,že tenkrát se neshodovaly ani barvy ze dvou piksel se stejným odstínem různé výrobní šarže a ve fabrikách když zrovna ve skladě nebyla modrozelená(ano,to se opravdu tenkrát mohlo stát-a nekecali o tom ani večer ve zprávách na nově),tak se našly modrá,žlutá a zbytky bílé a černé,lakýrník(tenkrát ještě uměli a věděli -z toho udělal odstín,kterej lahodil jeho oku ) a zákazník byl spokojený,protože když už se na něj dostal nový soustruh,rozhodně! neřešil odstín barvy.To,že někde v nějakém starém katalogu strojů píšou ,že jinou barvu udělají na přání je mystérium,platilo to snad v některém případě na vývoz,takže v případě,že se něco nevyvezlo a zůstalo to tady,mohlo by to snad mít odstín neběžnej,ale rozhodně ne stejnej s jinou sérií..Ale tady? V generálce dávali třeba zásadně co bylo(viz generálkované švýcarské stroje,které byly původně jednobarevné,většinou šedé,po generálce už nikdy ne v původním odstínu,převážně zelené,nebo modrozeleno-šedé).
Fakt,řešíš kraviny. Jestli to chceš mít podobné originálnímu provedení,seber nějaký kryt,kousek uvnitř,nebo někde,kde je barva zachovalá přepucuj hadrem namočeným v ředidle na odpochoduj do první barvomíchárny,ať ti tam namíchají něco pokud možno podobnýho.Barva stejně stejná nebude,ale to tolik nevadí,když si dáš záležet a pěkně to pod ní vykytuješ,nastříkáš do lesku a ne do pomeranče,uvidíš,jak bude mašina pěkná..A když se bude blejskat,už nemusí být ani tak moc přesná,i nějaký ten hluk se překoukne.. Protože proč by jinak překupníci dělali na starých hajtrách generálku barvou,kdyby to nepomáhalo?