Vřeteno ATAS s ER 16
Mohl bys to prosím nějak rozvést?packa píše:to vřeteno usmažíš při vektoru je tak konstruované
On se dá asynchronní motor zkonstruovat tak, že nezvládá vektorový režim?
Nebo je to jenom kvůli nedostatečnému chlazení při nízkých otáčkách a velkém krouťáku (a tedy vysokém proudu)?
Díky.
Problém bude v souhře měniče a motoru.Mex píše:Mohl bys to prosím nějak rozvést?packa píše:to vřeteno usmažíš při vektoru je tak konstruované
On se dá asynchronní motor zkonstruovat tak, že nezvládá vektorový režim?
Nebo je to jenom kvůli nedostatečnému chlazení při nízkých otáčkách a velkém krouťáku (a tedy vysokém proudu)?
Díky.
Klasické U/F řízení umožní nastavení vhodného napětí podle frekvence aby nebyl motor přetížen při nízkých otáčkách (ovšem má zase malý výkon - s 50V motor neudělá to co s 230V)
Vektor umí vysoký moment i při nulových otáčkách a bohužel tedy pustí do motoru hodně podle toho jak je třeba. Z vřetena s 24.000ot může vymáčknout 200% moment např. i při 2000ot a to prostě vřeteno nejspíše nedá (konstrukčně).
Jinak se v principu provoz vřetene s vektorem nevylučuje, možná by to i některý speciální měnič při správném nastavení dal.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Jasně. Takže problém není v nastavení vektorového režimu, ale v případném přetížení motoru (k čemuž může vektorový režim svádět).
Když si člověk trochu pohlídá zátěž, tak by to snad neměl být problém.
Navíc nějaký trochu lepší měnič by mohl mít možnost nastavit maximální nárůstu proudu ve vektorovém režimu nad hodnotu podle U/f křivky.
Díky.
Když si člověk trochu pohlídá zátěž, tak by to snad neměl být problém.
Navíc nějaký trochu lepší měnič by mohl mít možnost nastavit maximální nárůstu proudu ve vektorovém režimu nad hodnotu podle U/f křivky.
Díky.
ono se tomu výkonu v nižších otáčkách dá pomoct i v U/f řízení , ty trochu lepší měniče umožnují třeba desetibodové ladění U/f křivky.
Jinak na měniči Lenze vector jsem vector řízení zkoušel a motor to takřka ani neroztočí, hned to vypisuje přetížení regul obvodu a přetížení zátěže , - pomohlo nastavit větší jmen proud motoru- (asi se snaží dostat proud pod jmenovitý ) , ale vřeteno bylo za půl minuty jak topný těleso .
Jinak na měniči Lenze vector jsem vector řízení zkoušel a motor to takřka ani neroztočí, hned to vypisuje přetížení regul obvodu a přetížení zátěže , - pomohlo nastavit větší jmen proud motoru- (asi se snaží dostat proud pod jmenovitý ) , ale vřeteno bylo za půl minuty jak topný těleso .
Atase mám dva 500W a 750W. Zatím používám ten slabší a nemám prakticky žádné problémy. Toho silnějšího Atase bych chtěl použít na novou mašinu, ale s úpravama. Vrtulka jé úplně na nic, protože když motor rozeberete, statorové plechy jsou hranaté a obalu se dotýkají max třetinou obvodu, víčka jsou samozřejmě bez otvorů a chlazení je slušně řečeni na nic. Původně jsem koupil hliníkovou trubku, že ji navlíknu na tělo motoru a vyfrézuju z ní chladič. Ty hranaté plechy mi ale vzaly vítr z plachet a asi z něho udělám vodníka.
To Robokop - mám Atase rád a krom toho to beru trochu jako výzvu. A teď beze srandy. Čínskej vodník 800W je slabší nebo stejně silnej jako Atas 500W v otáčkách okolo 12000. Rád podporuju České firmy, i když Atasové jsou zrovna nekomunikativní mantinelové.
To Packa - do těch volných míst dám dám právě to vodní chlazení. Nemám tak přesné mašiny, abych mohl zasahovat do základní geometrie motoru, nebo taky na to nemám koule ?? V každém případě je ta voda lákavá.
To Packa - do těch volných míst dám dám právě to vodní chlazení. Nemám tak přesné mašiny, abych mohl zasahovat do základní geometrie motoru, nebo taky na to nemám koule ?? V každém případě je ta voda lákavá.
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5244
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Nechci rejpat, ale je to přeci o proudu - ten je zdrojem magnetického pole a tím pádem momentu a samozřejmě i ztrát ve vinutí- pak pokud při 50 V jde cívkou vřetena jmenovitý proud pak je to stejné jako když jde i při 220V tedy O.K.Cjuz píše:Problém bude v souhře měniče a motoru.Mex píše:Mohl bys to prosím nějak rozvést?packa píše:to vřeteno usmažíš při vektoru je tak konstruované
On se dá asynchronní motor zkonstruovat tak, že nezvládá vektorový režim?
Nebo je to jenom kvůli nedostatečnému chlazení při nízkých otáčkách a velkém krouťáku (a tedy vysokém proudu)?
Díky.
Klasické U/F řízení umožní nastavení vhodného napětí podle frekvence aby nebyl motor přetížen při nízkých otáčkách (ovšem má zase malý výkon - s 50V motor neudělá to co s 230V)
Vektor umí vysoký moment i při nulových otáčkách a bohužel tedy pustí do motoru hodně podle toho jak je třeba. Z vřetena s 24.000ot může vymáčknout 200% moment např. i při 2000ot a to prostě vřeteno nejspíše nedá (konstrukčně).
Jinak se v principu provoz vřetene s vektorem nevylučuje, možná by to i některý speciální měnič při správném nastavení dal.
Problém podle mne může být v nastavení maximálního proudu - tím pádem by při nízkých otáčkách mohl téci proud, který vřetenu neublíží.
Jde o to jakou přeci jakou chceme od vřetena charakteristiku
- pokud je to konstantní moment - pak je to O.K. to je o proudovém omezení
- pokud chceme konstantní výkon - pak je to o tom jaký max proud dokážeme ve vřeteni uchladit ( výhodnější je externí chlazení) nebo použít jiný například seriový motor.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5244
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
No asi také, ale v tomto případě je lepší nucené chlazení - není závislé na otáčkách vřetene.Thomeeque píše:Nešlo by vylepšit chlazení vinutí vyvrtáním větracích otvorů do vrchního štítu?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22601
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No ta porovnavka tech vreten by me zajimala ty vodniky potkavam v profi provozech
Vydrzej jen par let ale za tu cenu je to v pohode vymena lozisek taky neni zadna darda.
Vydrzej jen par let ale za tu cenu je to v pohode vymena lozisek taky neni zadna darda.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)