
MN80.-typy,rady,fotky
Tak jsem tady zpátky
po delší době jsem se konečně odhodlal vyměnit "primární kolečka lyry" u vřetene.
Měnil jsem kvůli tomu, že jsem si myslel jak jsou hlučná i když MN80 nebyla skoro používaná.
Dal jsem tam "nová vypouzdřená kolečka" od Tumlíka a toho protivného zvuku jsem se nezbavil
Zkusil jsem to nahrát - video nic moc ale stejně je důležitý zvuk - http://youtu.be/HaJSRCcf0wg" onclick="window.open(this.href);return false;
Samozřejmě jsem zkoušel i přepínat, mazat, na sucho atd. a pořád ten zpětný chod je řádově 3 tišší
Máte ty MN80 taky tak hlučné nebo jsem zmlsaný "čínským FD400" - myslím hluk ne kvalitu zpracování atd.

Měnil jsem kvůli tomu, že jsem si myslel jak jsou hlučná i když MN80 nebyla skoro používaná.
Dal jsem tam "nová vypouzdřená kolečka" od Tumlíka a toho protivného zvuku jsem se nezbavil

Zkusil jsem to nahrát - video nic moc ale stejně je důležitý zvuk - http://youtu.be/HaJSRCcf0wg" onclick="window.open(this.href);return false;
Samozřejmě jsem zkoušel i přepínat, mazat, na sucho atd. a pořád ten zpětný chod je řádově 3 tišší

Máte ty MN80 taky tak hlučné nebo jsem zmlsaný "čínským FD400" - myslím hluk ne kvalitu zpracování atd.
mám ten samej zvuk na 73let starý MNce
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
To nestál
ale mám 56 let starý MyFord a ten zdaleka ... ale zdaleka nedělá takový rachot a že těch koleček se tam točí dost
Tzn. jsem si jen přidělal práci s rozborkou, protože kvůli sundání hřídelky s "lyrou" je nutné povolit vřeteník a otočit kvůli jistícímu červíku
A stejně jsem si nepomohl, no alespoň tam nyní mám nová "Tumlíkova" kolečka, přece je nenechám v šuplíku


Tzn. jsem si jen přidělal práci s rozborkou, protože kvůli sundání hřídelky s "lyrou" je nutné povolit vřeteník a otočit kvůli jistícímu červíku

A stejně jsem si nepomohl, no alespoň tam nyní mám nová "Tumlíkova" kolečka, přece je nenechám v šuplíku

- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3734
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Kolik tam na tom videu máš otáček? Ono to nikdy nebude s kovovými koly tak tiché jako s plastovými, od toho tam je taky mezipoloha, tohle používáš u řezání závitů (ot. do 300) a při posuvech u soustružení, každopádně čím vyšší otáčky, tím to pochopitelně bude hlučnější, když s tím neděláš, tak to vypneš. To proč je to na jednu stranu víc hlučné jak na druhou je prosté, u jednoho posuvu jsou v záběru obě kolečka, u druhého posuvu jen jedno a druhé se jen volně od záběrového odvaluje. Většinou si to lidi berou s tím, že se to origo kolo zadřelo na čepu a nebo vylomili zubmikiki píše:Tak jsem tady zpátkypo delší době jsem se konečně odhodlal vyměnit "primární kolečka lyry" u vřetene.
Měnil jsem kvůli tomu, že jsem si myslel jak jsou hlučná i když MN80 nebyla skoro používaná.
Dal jsem tam "nová vypouzdřená kolečka" od Tumlíka a toho protivného zvuku jsem se nezbavil![]()
Zkusil jsem to nahrát - video nic moc ale stejně je důležitý zvuk - http://youtu.be/HaJSRCcf0wg" onclick="window.open(this.href);return false;
Samozřejmě jsem zkoušel i přepínat, mazat, na sucho atd. a pořád ten zpětný chod je řádově 3 tišší![]()
Máte ty MN80 taky tak hlučné nebo jsem zmlsaný "čínským FD400" - myslím hluk ne kvalitu zpracování atd.
Zkus toho mayforda ohulit tak jak tu emenu

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
riesil som to iste u prevodovky u madara E2N hlucnost prevodovky pri zmene otacok na predlohe do pomala.
hukot fakt slusny. pri rozborke vsetko ako nove. vymenil som loziska nalial olej podla manualu a to iste.
tak bud sa pani v Budapesti niekde sekli v toleranciach alebo to mam brat ako charakter tohto stroja nie chybu.
cize beriem to ako charakter. masinka fakci paradne trochu hluku predsa znesieme...
hukot fakt slusny. pri rozborke vsetko ako nove. vymenil som loziska nalial olej podla manualu a to iste.
tak bud sa pani v Budapesti niekde sekli v toleranciach alebo to mam brat ako charakter tohto stroja nie chybu.
cize beriem to ako charakter. masinka fakci paradne trochu hluku predsa znesieme...
jenže MNka to nemá v oleji ,ani mazané tlakem ... prostě bz vůle to nejde.
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
MyForda natočím taky
ale ten má primární kolečka z nějakého "pertinaxu/textitu" či jakýho čerta a fakt je o dost tišší i když se "nortonka" točí jak blázen.
----
Ale já myslím to, že když nechám natvrdo nastavenou "lyru" nahoru (nebo dolu) a zapnu motor, tak se vřeteno točí doprava a je to min 3 hlučnější než když přepnu motor a běží doleva (reverz).
Ten hluk jde poznat i když otáčím vřetenem rukou.
----
Já spíš myslel zda by nepomohla nějaká podložka, protože ty kolečky jezdí přímo po těle "lyry" ale asi je to tak O.K. od výrobce.
MN80 jsem honil na střední otáčky.
---
Ale už jste mne přesvědčili, že je to normální a jako "hobík" si prostě vezmu sluchátka a bude to


Ale já myslím to, že když nechám natvrdo nastavenou "lyru" nahoru (nebo dolu) a zapnu motor, tak se vřeteno točí doprava a je to min 3 hlučnější než když přepnu motor a běží doleva (reverz).
Ten hluk jde poznat i když otáčím vřetenem rukou.
----
Já spíš myslel zda by nepomohla nějaká podložka, protože ty kolečky jezdí přímo po těle "lyry" ale asi je to tak O.K. od výrobce.
MN80 jsem honil na střední otáčky.
---
Ale už jste mne přesvědčili, že je to normální a jako "hobík" si prostě vezmu sluchátka a bude to


