Stránka 207 z 261
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 7. 2. 2023, 10:53
od gaminn
HellGrip píše: ↑7. 2. 2023, 10:06
ešte raz, presne vidím celú tú vašu nasranosť, že to nebola vaša myšlienka.
Hele naopak, já jsem rád, že mě tyhle myšlenky jak ojebat stát/neefektivně využít veřejné peníze nenapadají ani ve snu. Což se o tobě říct nedá, když na to pořád narážíš, že?
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 7. 2. 2023, 11:07
od Thomeeque
Opět si postesknu, jak by bylo bezva, kdyby se toho ujal kvalitní team a vytáhl know-how z lidí, kteří k smíchu nejsou (s tím, že by se jim i odpovídajícím způsobem zaplatilo, peníze by se, jak je vidět, našly).
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 7. 2. 2023, 11:14
od jean
Páni, pýtal som sa na to známeho, je zástupca říďu na jednej českej strednej škole. Záležalo na kraji, ako sa tie peniaze použili. Niekde točili stupídne videá, niekde za tie peniaze zaplatili školenia, robili právne poradenstvo a pod.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 7. 2. 2023, 12:23
od gaminn
Určitě netočili jen stupidní videa, to je vlastně asi spíš zanedbatelná část z použitých financí. V rámci toho projektu jsou hlavně záležitosti jako pořizování vybavení, pořádání kurzů, investice, ... Budeme věřit, že to v těchto dalších oblastech dopadlo líp.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 11. 2. 2023, 3:29
od Thomeeque
Superchytrá nabíječka autobaterií, která má i mód pro revitalizaci hluboce vybité baterie, se nezapne, pokud na baterce nejsou alespoň 2V
Posledně se mi povedlo nechat zaplé stropní světlo, baterie byla teď (po více jak měsíci) na nule. Když jsem jí od auta odpojil, pomalinku se na ní sice nějaké napětí objevilo, ale stále to bylo málo (za hodinu to z 0.5V vystoupalo na nějakých 1.5V, pak mi došla trpělivost, pomohl jsem si druhou, starou nabíječkou, které je všechno jedno, je to jen proudový zdroj). Počítám, že tam ten limit je, aby mohli detekovat přepólování..? Pokud ano, čekal bych možnost ten limit nějak overrulovat. Nebo to nějak jde a já jsem jen
slepej? T.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 11. 2. 2023, 4:28
od soustružník
Jestli to právě u téhle jde nějak inteligentně obejít bohužel nevím, ale pravda hloupější, přesto oblíbená, z Lidlu také prázdný akumulátor nenabije. V režimu motocyklu (6V) ale stačí napětí méně.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 11. 2. 2023, 5:35
od pafik
Když se mi párkrát povedlo baterku do mašiny přes zimu dostat do režimu, že ani obnovení (ikonka zubatý kolečko) nezabralo, tak jsem jí na pár hodin připojil na regulovatelnej zdroj a nastavil malej nabíjecí proud. Tím se trochu zregenerovala a pak už to klasická nabíječka z Lídlu vzala.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 11. 2. 2023, 7:31
od Fifík
Já to, když byla úplně vycuclá, připojil na chvíli na druhou zdravou baterku, pak už se to vždycky chytlo a baterka zase nějak fungovala.

Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 11. 2. 2023, 7:47
od milan.83
pafik píše: ↑11. 2. 2023, 5:35
Když se mi párkrát povedlo baterku do mašiny přes zimu dostat do režimu, že ani obnovení (ikonka zubatý kolečko) nezabralo, tak jsem jí na pár hodin připojil na regulovatelnej zdroj a nastavil malej nabíjecí proud. Tím se trochu zregenerovala a pak už to klasická nabíječka z Lídlu vzala.
Já teď řešil pro jednoho zákazníka návod na nabíjení baterek lokomotivy. V návodu AGM baterky jsem vyčetl, že baterku s vybitím na 20% kapacity je potřeba oživovat napětím 2,35 V na článek po dobu 26 hodin. Dále se pokračuje napětím 2,29 V na článek po dobu 72 hodin. pak by měla baterka být relativně v cajku. Baterka 190Ah se nabíjí proudem cca 8,8 A.
No a hlavně důležitá věc.. Když je KO jen jeden článek, tak co 12 V baterky máš natřískat 16,8 V po dobu max. 10 hodin, při proudu 1/100 kapacity baterky.
Zákazník mě donutil poprvé si přečíst návod k baterce a dočetl jsem se zajímavé věci.. Včetně toho, jaké teplotní korekce při nabíjení volit apod. Ale nabíječkou z LIDLu samozřejmě žádnou téměř mrtvou baterku zachránit nepůjde. Chce to ten regulovatelný zdroj, který doma nemáme úplně všichni

A ještě lepší je inteligentní nabíječka s nastavitelnými charakteristikami.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 13. 2. 2023, 8:17
od lubbez
Mám toroidní trafo s výstupem 15,5V po připojení usměrňovacího můstku dává cca 14,5. To mám jako záchranou nabíječku. Ovšem u vybitý baterky opravdu na "nulu" je možná bezpečnější baterku vyměnit. Manželka mi nechala v Audině zapnutý ohřev sedadla, byť je tam baterka jako kráva, šla na nulu. Tak trafo, za dvě hoďky se chytla velká nabíječka a druhý den vše v zeleném a jeli jsme na výlet. První dvě tři nastartování žádný problém a pak už nic. Sice se palubka rozsvítila, ale při pokusu startovat vše zhaslo. Baterka za cca 5 tisíc mě posléze s taxíkem a ježděním po Teplicích vyšla na desítku. Protože na baterku byl ještě rok záruky, reklamoval jsem jí. Za pár dnů mi přišel mail, že baterka je neopravitelně poškozená pravděpodobně hlubokým vybitím.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 13. 2. 2023, 9:26
od Thomeeque
Ojoj, baterka byla skoro nová

Tak uvidíme, no. Nabila se, nastartovala, startovací kabely vozím s sebou..
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 13. 2. 2023, 9:32
od robokop

tohle v dusledku zapomenuteho ohrevu sedadla?
co je to s tema designerama aut? to je pomalu na reklamaci celeho auta z duvodu softwarove chyby
lubbez píše: ↑13. 2. 2023, 8:17
Mám toroidní trafo s výstupem 15,5V po připojení usměrňovacího můstku dává cca 14,5. To mám jako záchranou nabíječku. Ovšem u vybitý baterky opravdu na "nulu" je možná bezpečnější baterku vyměnit. Manželka mi nechala v Audině zapnutý ohřev sedadla, byť je tam baterka jako kráva, šla na nulu. Tak trafo, za dvě hoďky se chytla velká nabíječka a druhý den vše v zeleném a jeli jsme na výlet. První dvě tři nastartování žádný problém a pak už nic. Sice se palubka rozsvítila, ale při pokusu startovat vše zhaslo. Baterka za cca 5 tisíc mě posléze s taxíkem a ježděním po Teplicích vyšla na desítku. Protože na baterku byl ještě rok záruky, reklamoval jsem jí. Za pár dnů mi přišel mail, že baterka je neopravitelně poškozená pravděpodobně hlubokým vybitím.
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 13. 2. 2023, 9:56
od lapa
robokop píše: ↑13. 2. 2023, 9:32

tohle v dusledku zapomenuteho ohrevu sedadla?
co je to s tema designerama aut? to je pomalu na reklamaci celeho auta z duvodu softwarove chyby
To obavam se neni na designery, to jen nejspis dusledek manazerskeho rozhodnuti zvyseni frekvence releasovych cyklu ...
Mam jen zkusenosti z bank. software, ne z automotive ...

Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 13. 2. 2023, 10:03
od filla
To je dusledek eko silenstvi, moderni auta za jizdy baterii dobiji na cca 12.5V, kvuli spotrebe,vysi napeti se tam posila jen pri brzdeni
Re: To mi hlava nebere toto
Napsal: 13. 2. 2023, 10:11
od robokop
slo mi to to ze vyhrev sedacky zustane zapnuty i dobu po vypnuti motoru a tudiz hluboce vybije baterii