Stránka 25 z 39

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 3. 5. 2020, 7:19
od Klimbik
17.díl - vyndání vřetena z hlavy (z hlavy frézky samozřejmě:)) :

Obrázek

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 3. 5. 2020, 8:30
od Zbýňa
Díry pro šrouby kterýma vytahuješ ložiskový pouzdro se nazývají díry pro odtlačovací šrouby. "Integrovaný stahováček" sice zní pěkně, ale jsme přece jen strojaři. Tip na rychlou úpravu šroubů v soustruhu. Šroub si můžeš za závit chytit do vrtací hlavičky v koníku, utáhnout hlavu šroubu do sklíčidla a povolit vrtací hlavičku. Pak tam nemusíš u těhle "zámečnických" operací čarovat s hodinkama. Taky pozor na nakopnutí šroubu při takových úpravách, hlavička moc ve sklíčidle nedrží. Když je dost douhej šroub, tak je výhodnější natočit si na něj třeba několik matic, chytit šroub za ně a soustružit až u sklíčidla u šroubu se šestihrannou hlavou ti stačí jenom jedna matice.

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 3. 5. 2020, 8:40
od Klimbik
diky, to se s klicidlem zni dobre, to me nenapadlo :) a to nakopnuti jsem mel strach a proto jsem to podeprel konem.
a za spravny nazev pro integrovany stahovacek taky diky. jinak ty diry moc nechapu proc udelali tak blbe. je to taky nejaka finta, kterou jsem jeste nepochopil? kdyz je to loziskove pouzdro venku, tak bych byl schopen do predni diry zaroubovat treba centimetr zavitu a do zadni jen treba 8mm, rozhodne ani jedno nestaci na odtlaceni toho pouzdra nahoru. myslis, ze to byl jen nejaky bastlir kdo to v tovarne vrtal? (podle me spravne ty diry mely byt tak treba 2mm dal od stredu celeho pouzdra). diky

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 3. 5. 2020, 8:56
od Zbýňa
Jo tak. Podepření koníkem je samozřejmě správně. To jsem nějak při sledování "přeskákal". Neviděl jsem to osobně, ale třeba to nejsou díry pro odtlačovací šrouby, ale díry pro nějakej spešl stahovák. Pak je logický, že jsou těsně u stěny, aby se snížilo riziko ulomení příruby, když je z litiny. Při výrobě těhle strojů se nepočítalo, že se dostanou do rukou kutilům. Ale klidně můžou bejt ty díry blbě jak píšeš.

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 3. 5. 2020, 9:35
od Klimbik
aha, diky. no ja uvazuju, ze je navrtam znovu jinam, tak jak myslim ze by mely byt a ze je udelam 4, aby se to treba priste stahovalo dobre i obycejnyma sroubama, tak jak jsem si to predstavoval ja :)

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 4:14
od xener
kde je vola tam je cesta. cize pomoz si ako vies a vysledok sa dostavi :)

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:14
od Petr68
Tu horní přírubu, se kterou jsi se tam mordoval jsem na svém ME250 vyklepal obouruč dvěma reverzníma kladivama. Dvě díry jsem tam měl taky, ale slepé. Držela tam jako sviňa, ale za pět minut hotovo :wink: Jinak tu brzdu vřetena si určitě oprav, protože při frézování musíš mít vřeteno zabržděné. Šnekový převod pro výsuv vřetena bude mít vůli a vlastní vahou ti lehce po vyjede ven a jak najedeš frézou, tak zaleze. Je to pakárna to seřídit.

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:27
od Klimbik
Diky. Ja jsem to nezamykal nikdy to vreteno, tak to mozna vysvetluje ten skaredy povrch po frezovani :) mozna je to funkcni, ale ja jsem si nehral s tou packou a misto toho jsem ji sundal :) a prosim, jak poznam v te hlave dobra loziska od spatnych? Nebi bych mel vsechno vymenit i kdyby to bylo dobre? To bude asi dost penez a mozna zbytecne.

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:40
od Petr68
Není co poznávat. Mám to rozebrané hned měním vše! Dovedeš si představit, že to budeš rozebírat znova? Já tedy ne, teda určitě ne kvůli ložiskům. To hlavní válečkové musíš stejně vyměnit a ty axiály a kuličkové stojí "pár korun" Hlavně dávej bacha, ať to hlavní ložisko moc nepředepneš a nejde do kytek. Počítám že bude stát tak kolem 4 tisíc, teda SKF nebo podobná kvalita. Osobně bych se vyvaroval rádoby ložiskům.

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:43
od DwPetr
Já bych si na takový stahování udělal stahovák, pásovinu po krajích přes distanční sloupky přišroubovat k přírubě, a do středu jedním šroubem přes podložku opřít o vřeteno. Šlo by to pak pěkně kolmo vzhůru :wink: A stačilo by točit jedním šroubem :)

Ložiska vyměň všechny, když je to dole... Do mejch mašin sem si dal laciný ZKL, to jsou desetikorunový položky, vřetenový ložiska jsem si bral z ebaye z ruska, ještě starý zásoby. U SKF bych se nedoplatil. Zatim se všechno točí jak má :)

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:46
od Petr68
DwPetr píše: 4. 5. 2020, 10:43 Já bych si na takový stahování udělal stahovák, pásovinu po krajích přes distanční sloupky přišroubovat k přírubě, a do středu jedním šroubem přes podložku opřít o vřeteno. Šlo by to pak pěkně kolmo vzhůru :wink: A stačilo by točit jedním šroubem :)
No jasně :lol: Na to jsem taky myslel, ale tu lenost jsem prostě nepřemohl :lol:

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:49
od DwPetr
Petr68 píše: 4. 5. 2020, 10:46
DwPetr píše: 4. 5. 2020, 10:43 Já bych si na takový stahování udělal stahovák, pásovinu po krajích přes distanční sloupky přišroubovat k přírubě, a do středu jedním šroubem přes podložku opřít o vřeteno. Šlo by to pak pěkně kolmo vzhůru :wink: A stačilo by točit jedním šroubem :)
No jasně :lol: Na to jsem taky myslel, ale tu lenost jsem prostě nepřemohl :lol:

No jo, ale ty máš dvě reversní kladívka, já bych si to druhý musel dělat, to už radši tu pásovinu :D

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:53
od Petr68
No jo no, dvě mám jen proto, protože jsem to první nemohl najít :D

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 4. 5. 2020, 10:55
od DwPetr
:D

Re: Klimbíkův Strigon MF250

Napsal: 5. 5. 2020, 10:38
od Klimbik
Hmm, koukal jsem na reverzni kladivko a nevim jestli by to tim slo. Jestli by se neulomila hrana nebo nevylomil zavit v tom lozskivem pouzdre. Slo to dost tezko. Jinak loziska budou prave masakr, moc se mi nechce dat 4litry za lozisko ktere je mozna dobre. A nebo cinske za 500, ale to je jak pises zase jen “pseudo lozisko” asi.