I když nerad zeptal sem se jí co ona na to...

Proč tedy Brembo volí titan?

1. Nízká hmotnost
Titan je téměř o 50 % lehčí než Inconel, což je zásadní pro neodpruženou hmotnost. Lehčí šroubky znamenají lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

2. Vysoká pevnost vs. hmotnost
I když Inconel má vyšší pevnost v tahu, titan nabízí lepší poměr pevnosti k hmotnosti, což je pro brzdy výhodnější.

3. Tepelná roztažnost a stabilita
Brzdové kotouče se extrémně zahřívají (někdy přes 800 °C). Titan má tepelnou roztažnost bližší oceli, což znamená, že při ohřevu zachovává lepší spojení mezi kotoučem a zvonem. Inconel má vyšší roztažnost, což by mohlo způsobit uvolnění nebo deformaci spojení.

4. Odolnost proti korozi a oxidaci
Titan je přirozeně odolný proti oxidaci a korozi, takže nepotřebuje žádnou ochrannou vrstvu. Inconel je sice extrémně odolný, ale to není u brzd tak zásadní.

5. Cena a zpracovatelnost
Titan je dražší než běžná ocel, ale levnější než Inconel a mnohem snadněji opracovatelný. Inconel je obtížně obrobitelný a extrémně nákladný, což by zbytečně zvýšilo cenu brzd.

Kdy by měl Inconel smysl?
Inconel se používá tam, kde je extrémní tepelná zátěž, jako například v letectví nebo Formuli 1 (výfukové systémy, turbodmychadla). Ale pro brzdové kotouče by byl zbytečně těžký, drahý a méně kompatibilní s ocelí.
jak se v tom furt prodírám tak mě titan vycházi furt jako jediná možnost
je to prostě váha....v motorsportu, když nasčítáš všechny ty šrouby...tak to jsou kila...a když si vemeš že tam se řešej gramy tak na neodpružené hmotě je to nejzásadnější
u běžného auta nesmysl....pouze si nissan kromě jiných věcí vypujčil brzdovej system z motorsportu aby se ta hrozná váha toho auta dala vubec zastavit...