fng

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22981
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

10. 1. 2015, 7:59

na techhle masinach muzou byt na remenici strizne koliky kdyby clovek naboural
alespon jsem to uz parkrat videl v kombinaci s temihle servy
proto pak asi ty indukcaky
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

10. 1. 2015, 8:32

ty snimace jsou opravdu jako "informacni" kdyz se neco stane na pohonu, zpetna vazba je z pravitek, byva to napojeno na estop, u techto masin je to co kus to origilal, co se podarilo sehnat se namontovalo, takze ani dve stejny masiny nejsou uplne stejny

jak vidim, tak uz muzu pomalu vyrazit na kafe :)
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
RaS
Příspěvky: 8592
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

10. 1. 2015, 8:44

jestli chceš favorita resp o level dál felicii tak teď dává kolega jednu do ekologické likvidace :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

10. 1. 2015, 10:05

sisi píše:
Cjuz píše: Jo a to jsem chtěl napsat, pokud nevíte, kabely vezmou ve sběru i s izolací kdo by se s tím pořád holil, že. Odhad 40,-/kg
A bez izolace 125,-Kč/kg :D :D :D
A jak ji z toho dostaneš?
Vypálíš to?
Nebo to budeš holit drát po drátě?
Izolaci naházíš do škarpy cestou do sběrny?
....
nějak mi to připomíná situaci, kdy sběrny jsou mimo kradených věcí plné půlek oholených karoserií aut (celá je autovrak = nebezpečný odpad, nesmějí to vykupovat) a škarpy u míň frekventovaných silnic jsou plné sedaček, palubek, oken atd
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
karelsklo
Příspěvky: 1470
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

10. 1. 2015, 12:04

filla píše:ty snimace jsou opravdu jako "informacni" kdyz se neco stane na pohonu, zpetna vazba je z pravitek, byva to napojeno na estop, u techto masin je to co kus to origilal, co se podarilo sehnat se namontovalo, takze ani dve stejny masiny nejsou uplne stejny

jak vidim, tak uz muzu pomalu vyrazit na kafe :)

Co příští víkend?Opravdu to vypadá že používali co bylo-pravítka Zeiss a k tomu zbytek Heiden,indukční snímače Baluff ( asi se to v Česku nevyrábělo ),serva vlastní...
Potřeboval bych poradit jak zprovoznit hydrauliku upínání nástroje,budu to muset nějak propojit,všechno je vystříhané.Zatím jsem na to moc nekoukal ale nafotím to.
Předpokládám že by stačilo zapojit čerpadlo a udělat mu nějaký ovládání na 12(24) V.Regulační ventily které hlídají tlak budou asi nastavené čistě mechanicky i když mají el. čidla což je myslím zase pojistka aby systém věděl že něco není v pořádku kdyby došlo k poruše.
Ale to netvrdím,jen si to myslím.
Chtěl bych se zeptat jestli někdo nemá nějaká nákres mechanismu která drží stopku kuželu.Jak to funguje u vzduchového upínání jsem viděl,tady ale nevidím žádný prostor pro talířové pružiny takže to bude asi jinak.
Není to naopak než u vzduchu?Že by čerpadlo přes píst neustále táhlo kleštinu nahoru?Tedy by muselo být při obrábění pořád v provozu?
Na googlu jsem našel 2 různé principy hydr.upínání a u obou to vypadá že čerpadlo musí jet pořád.

Taky se chci zeptat jestli je po x leté odstávce nutné nějak kontrolovat funkci hydr.akumulátoru,případně ho nechat "dofouknout"-
RaS
Příspěvky: 8592
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

10. 1. 2015, 12:13

talířové pružiny jsou uvnitř v hřídeli vřetene.. ty nejsou vidět ani u vzduchového ani u hydraulického mechanismu.. že by tam nebyly a tahal za to píst přímo je technicky blbost, při poruše hydrauliky by to upadlo.. točící se hydraulickej píst je taky technicky blbost (ne že by to nešlo...) prostě tam jsou pružiny uplně stejně jako ve vzduchové variantě.. jen místo obrovského vzduchového válce je tam menší hydraulickej protože to má větší tlak a tedy při stejné síle X krát menší rozměry..
takže ve stavu bez hydrauliky bude nástroj vždy upnutej (pokud bude ve vřetenu) ..aby jsi ho vyměnil musíš sepnout hydraulický okruh (zastavit vřeteno) a nástroj se uvolní.. dáš tam jinej (ručně /automaticky) a zase uzavřeš ventil talířové pružiny utáhnou kleštinu nástroje + ještě bys měl pustit tlak do protisměru aby vyjel mechanismus ze záběru, pružiny ho dotlačej jen na konec a bude se to pořád dotýkat a při spuštění vřetene se to bude brousit o sebe.. takže pustíš tlak proti ono to vyjede třeba 2mm nad vřeteno a vřeteno se může volně otáčet.. pak už nepotřebuješ ani tlak v tom hydraulickým válci neboť sám o sobě asi nespadne.. takže bys mohl i čerpadlo vypnout.. v praxi poběží hydročerpadlo asi stále a ten tlak do protisměru tam bude pořád..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

10. 1. 2015, 12:15

karelsklo píše:Že by čerpadlo přes píst neustále táhlo kleštinu nahoru?Tedy by muselo být při obrábění pořád v provozu?
Na googlu jsem našel 2 různé principy hydr.upínání a u obou to vypadá že čerpadlo musí jet pořád.
to je nesmysl
musí to držet pera a vypínat hydraulika, tak aby při poruše nástroj nevyletěl
můžou tam být talířové pružiny o pr. cca 35 přímo v hřídeli vřetene
... edit
Ras je fakt nějakej rychlejší
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

10. 1. 2015, 12:28

nesmysl to neni, moze tam byt zpetny ventil, k temto masinam se delal i kolotoc na nastroje, v podstate to muze byt udelany jakkloliv, dle vkusu kazdeho soudruha, jsestli je na hydraulice aku (tam patri dusik), tak je to docela mozny, take tam muze byt kvuli brzde konzoly

pristi vikend klidne, jeste poslu SZ
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
karelsklo
Příspěvky: 1470
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

10. 1. 2015, 7:12

Pravda vypadá to že tam pružiny jsou,místo tam je.Zkusím čerpadlo pustit.K válci vede jen jedna hadice tudíž odpružení styčných ploch aby se o sebe při provozu netřely musí být asi taky pružinou.
Jinak je tam jen koncák a prázdná hydraulická zásuvka aby bylo kam strčit odpojenou hadici když je odkloněná vertikální hlava.

Já ji odkloněnou budu mít asi skoro pořád,na svou práci tam dám lehčí vřeteno které mi vyhovuje.Na jiné mašině mám jedno navíc.Točí mezi 500-10 000 a má chladivo vnitřkem.

Dnes jsem kuchal ven serva,na vodorovných osách jsou 6Nm 1500ot.,šrouby mají stoupání 10 mm a převod je 1:2.Pěkní macani,přes 40kg kus.Zkové má metrák ( 21Nm/1500ot. ) a motor vřetene taky.

Než se vymyslí co dál ohledně serv,půjdou tam KM 25 Nm ( na X a Y zbytečně pomalé ale prostě je mám ),vodorovné osy by mohly jezdit tak 2m/min.Zetko bude ploužit možná 0,5m/a to budu ještě rád.
Ale na mou práci by stačilo0,2m/min. :)
Přílohy
Fotografie0720.jpg
Fotografie0718.jpg
Fotografie0717.jpg
Fotografie0716.jpg
karelsklo
Příspěvky: 1470
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

15. 1. 2015, 6:09

Dostat ven servo Zka dalo dost práce-samozřejmě kvůli jednomu šroubu.Lakatoš hadra :) ,musela by se rozebrat celá mašina.Nakonec to šlo pomocí metrového šestihranu coby imbusu.
Pastorek je navlečený na vlastním čepu s ložiskem.Asi dám nahoru ještě desku s domkem a až pak přes spojku motor.Už na tom kutím.
To spodní ložisko není nijak kryté asi by to chtělo udělat deklík a naplnit ho vazelínou nebo vyměnit za krytované se stálou náplní.
Bylo plné bordelu (myslím že je to normalizovaný technický výraz,lepší mě nenapadá :D ).
Přílohy
Fotografie0733.jpg
Fotografie0731.jpg
Fotografie0727.jpg
Fotografie0724.jpg
karelsklo
Příspěvky: 1470
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

22. 1. 2015, 5:44

Po chvilkách se snažím něco dělat,možná se o víkendu podaří pohnout stolem.
Jinak pomalu rozmýšlím co a jak s věcmi jako vřeteno(a),mazání,upínání,reference...
Chtěl bych tyhle věci řešit jednou krabicí oddělenou fyzicky od pohybového systému ale s možností různého propojení s tímto systémem.
Hlavně proto že až se tam budou dávat serva(jestli budou) tak aby tyhle věci mohly zůstat na svém místě.
Přílohy
Fotografie0740.jpg
Fotografie0739.jpg
karelsklo
Příspěvky: 1470
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

24. 1. 2015, 6:35

První pohyby po letech:) .Zko se ještě bude řešit,jeden motor je málo a taky jsem zapomněl nějak vyřešit brzdu.
Speciální poděkování opět Petrovi za pomoc bez které bych byl v hájíčku. :)
Vodorovné osy jsou teď nastavené na cca 2100 mm/min.Víc jsem zatím nezkoušel ale 3m/min bych viděl jako limit a kdoví jestli to.
Teď dumám nad rozvaděčem pro obsluhu ostatních věcí a nad tou brzdou,hlavně jak to udělat jednoduše a spolehlivě mechanicky.Přecejen sestava Xka a Zka bude mít ke 2 tunám (dost přes tunu určitě).
Nebo to při vypnutí jenom nechat sjet na nějaký odpružený doraz a po zapnutí zreferovat.
https://www.youtube.com/watch?v=QPJN2fP ... e=youtu.be
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

24. 1. 2015, 6:43

To nemělo na Z šroubu brzdu?
bez elektriky je zabržděno permanentním magnetem, po nahození pohonů se do vinutí brzdy pustí ss proud který "přemůže" permanentní pole a brzda odpadne - odbrzdí
když je to dobře seřízeno, stůl se při zapnutí - vypnutí pohonů vůbec nehne
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
karelsklo
Příspěvky: 1470
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

24. 1. 2015, 8:08

testone píše:To nemělo na Z šroubu brzdu?
bez elektriky je zabržděno permanentním magnetem, po nahození pohonů se do vinutí brzdy pustí ss proud který "přemůže" permanentní pole a brzda odpadne - odbrzdí
když je to dobře seřízeno, stůl se při zapnutí - vypnutí pohonů vůbec nehne
Ne-e,brzda byla v tom metrákovém servu.Na šroubu je jenom mechanická pojistka která (pokud by praskl řemen) zaskočí do řemenice šroubu.
Když o tom tak přemýšlím,nebude to úplně sranda udělat (a vyladit) brzdu co by udržela stůl líp než ve stovce.
Asi by fakt bylo jednodušší to po každém zapnutí zreferovat a brzdu udělat jen tak aby stůl měkce sedl na dorazy-třeba pružiny.Koncáky kousek za to a hotovo.

Ale možná je to úplná blbost,zatím jsem nad tím moc neuvažoval.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22981
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

24. 1. 2015, 8:12

brzda ve stovce je nesmysl
takhle se to nedela
referovat stroj po zapnuti je povinnost a je to uplne normalni

tu brzdu tam budes muset dat
jestli to Zko neni kompenzovane tak se dost rozjede a ve finale ti ten motor vyrobi v generatorickem rezimu takove napeti ze ti shori ten driver
je treba zapojit to aby to chodilo negovane proti signalu enable na driveru
serva maji tenhle signal na brzdu vyvedeny
ve chvili kdy prebiraji praci tak si sami odbrzduji a naopak
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“