Badina's CNC

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

15. 1. 2015, 5:44

shaggy píše:Ja bych to resil nejlevneji a bez prace. Koupil vodnika cinu.. Jen muj nazor.
H2O ČÍNA - cca 2kW :D :P
Ano k tomuto názoru jsem dospěla také při pročítání vlákna Teknomotor .
Ostatně v mém vlákně Frézka Pavlína je "pomaloběžné vřeteno" pro mé účely-obrábění oceli .
V mých možnostech a za implementace rad zde všemožně uváděných i od konkretních členů fóra asi schůdné řešení - pohon AC servomotorem .
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

17. 1. 2015, 12:44

V katalogu Lineárního vedení HIWIN jsem našel na straně 12 způsob použití imbus šroubů pro upevnění. U vedení HIWIN HGW15CC (nabízí CNCshop) je uveden 4x závit M5 (strana 28 v katalogu).
Strana 12 katalogu HIWIN
Strana 12 katalogu HIWIN
Není mi jasný jak chtějí na obrázku vlevo použít šrouby M5 (u HGW15CC). Je to myšleno tak, že se použijí šrouby M4 do závitové díry M5 tedy průchozí a zašroubují se do závitové díry v bloku hliníku?
Tedy takhle:
Hiwin imbus.JPG
Podle 3D modelu se hlava šroubu imbus nevejde do vybrání v tělese vedení. Takže se stejně použítí M4 nejspíš člověk nevyhne :( Není ten M4 málo?
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 1. 2015, 1:17

myslíš, že by někdo dělal do vozíku závity M5 jenom proto, aby pak nějaký konstruktér dal šroub M4 zespodu vozíkem a stáhnul ho do protikusu kde by si dělal závity M4?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

17. 1. 2015, 1:20

... a copak tím obrázkem šroubu zespoda vedení HIWIN autoři katalogu mysleli?
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

17. 1. 2015, 1:21

Ano je to tak.
Budu tak taky šroubovat vozíky jelikož bych se k nim nikdy konstrukčně zezadu nedostal. A logicky šroub o číslo menší než je závit ve vozíku.
Je to od výrobce nachystáno a má to i osazení na hlavu imbus šroubu.

Pokud se použijí pevnostní šrouby tak určitě vydrží.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 1. 2015, 1:34

a u velkejch vozíků kde maj třeba M10 tak tam cpou M8 zespoda a má to vůli jak stará Blažková? no je to takové divné..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

17. 1. 2015, 1:47

RaS píše:no je to takové divné..
Je to divné, ale v katalogu mají šrouby zespoda jako jednu z variant.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

17. 1. 2015, 1:49

Ustavení vozíku přece vůle v šroubu nedělá, ten jenom přitahuje vozík k desce.
A jestli mi šroub prochází otvorem hladkým nebo který má v sobě závit na tom nic nezmění.

A z pohledu výrobce to ani jinak udělat nejde, prostě pak by museli být dva druhy vozíků.
U zmiňované M10 X M8 bude mít šroub M8 otvor 8,5mm což není katasrtofa (i když v něm bude závit), ale divné to je. :)
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 1. 2015, 1:55

samozřejmě, že se to ustavuju na broušenou hranu vozíku.. jen je tam prostě taková velká díra.. ale uznávám že to jinak než výrobou dvou druhů vozíků udělat nelze.. já to nikdy takhle nemontoval tak mě to jen přišlo divné...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

17. 1. 2015, 2:26

VELKÉ PŘEKVAPENÍ S TĚMI VOZÍKY .
Netušila jsem ....
THK dělá dva druhy podle způsobu upevnění .
Závit nebo otvor .
Také úzké provedení bez "paciček" jen se závity nebo dlouhé /krátké a to vše na jeden rozměr kolejnic .
Prostě si vybereš potřebné provedení :D :P
Před pár lety jsem hledala jakpak je to s lineáry a Rexroth byl neuvěřitelně drahý - když kvalita .
IKO ,INA,STAR,Hiwin celkem šly ,ale na eBay se moc nevyskytovaly stejně jako Rexroth ,
a tedy THK se ukázalo jako asi nejvhodnější výrobce 8)
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

17. 1. 2015, 2:47

U HIWINU s tím musí počítat... v katalogu maj na jednom vozíku obé provedení. Jinak než tím menším šroubem to jít nemůže. Ledaže by se ta závitová díra převrtala na větší, kalený to nejspíš není.
Přílohy
strana 6 HIWIN.JPG
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

19. 1. 2015, 6:37

Kontrolní výpočet šroubového spojení lineárního vedení 4ks M4x25, přičemž závit je zašroubován 16mm v protikusu. Zatížení 10000N (1000kg).
šroubový spoj.JPG
VYHOVUJE :)

PS: výpočet řeší pouze tahové namáhání šroubu, neřeší to zda se lineární vedení působením síly kolmé na osu šroubu posune ;-)
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

19. 1. 2015, 10:22

Ahojky :D :P
Včera jsem sčítala jen známé předpokládaní hmotnosti podle výkresů u mého stroje a vyšlo mi cca 600kg .
Podle výpočtu Tebou uvedeného by asi tedy stačilo abych použila na celém stroji šroubky M4 pevnostní 12.9 .
No nevím staticky to vychází ,ale proč to tak nedělají všichni ,nebo že nejsou v této pevnosti na trhu ?
Neber to prosím jako výsměch ,to jen po ránu jsem si dovolila zavtipkovat :oops:
Letadla jsou jen tak mimochodem také snýtována milionem milimetrových nýtků a dokonce jsou namáhána i dynamicky :lol:
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

19. 1. 2015, 11:11

pavlaxy píše: Letadla jsou jen tak mimochodem také snýtována milionem milimetrových nýtků a dokonce jsou namáhána i dynamicky :lol:
u letadel je nytovani z jineho duvodu a hlavne zcela zamerne :wink:
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7383
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

19. 1. 2015, 12:30

badina píše:Kontrolní výpočet šroubového spojení lineárního vedení 4ks M4x25, přičemž závit je zašroubován 16mm v protikusu. Zatížení
PS: výpočet řeší pouze tahové namáhání šroubu, neřeší to zda se lineární vedení působením síly kolmé na osu šroubu posune ;-)
no mě před asi třiceli učili a dokonce je to dodnes ve strojnických tabulkách, že délka závitu do oceli se počítá jednonásobek průměru šroubu, do litiny 1,25 a do hliníku 1,5násobek
Něco se změnilo?
Nebo jen ten SW dovolí zadat kdejakou pitomost?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“