Stránka 4 z 12
Napsal: 5. 6. 2009, 12:42
od VW
Jo a v eloxovně jsem taky párkrát v Aeru byl. Vany jsou o něco menší a celý trup by se tam nevešel ani náhodou. To ostatně do té 7m vany taky ne ;o)
http://www.aero.cz/en/surface-treatment ... nting.html
Napsal: 5. 6. 2009, 1:07
od Aeroomni
Trup se tam musí vejít a vejde
- samože tím byly myšleny díly korpusu a ne snýtovaný trup i s vocasem
u L39 je trup dělený a s ocasníma plochama se dá po uvolnění čepů odjet.
- a samože po dílech - stejných pokud je to seriovka, pokud prototyp tak skutečně všechny díly pro trup v jednom koši.
- těm co pochopili, že se do lázně nakládá hotovej trup se za mystifikaci omlouvám

Napsal: 5. 6. 2009, 1:08
od Aeroomni
A i vím odkud je ten obrázek ;o))))))))))))
Někde jsem tam zahlíd i Asea lis o kterým jsme tu mluvili. Ale už nevim kde tak si to proklikejte.
Napsal: 5. 6. 2009, 1:54
od VW
Aeroomni píše:A i vím odkud je ten obrázek ;o))))))))))))
Někde jsem tam zahlíd i Asea lis o kterým jsme tu mluvili. Ale už nevim kde tak si to proklikejte.
Jo fotka je tam taky - klepal jsem do duralu asi 20 m od něj ;o))))
Ty vany se solnou lázní byly hned za ním.
Napsal: 5. 6. 2009, 1:56
od VW
VW píše:Aeroomni píše:A i vím odkud je ten obrázek ;o))))))))))))
Někde jsem tam zahlíd i Asea lis o kterým jsme tu mluvili. Ale už nevim kde tak si to proklikejte.
Jo fotka je tam taky - klepal jsem do duralu asi 20 m od něj ;o))))
Ty vany se solnou lázní byly hned za ním.
Tady:
http://www.aero.cz/en/sheet-metal-forming.html
Hned první obrázek.
Napsal: 5. 6. 2009, 3:14
od Aeroomni
jojo toje ono ! jen taky namalovali podlahu a trochu zestarnul

Napsal: 10. 6. 2009, 4:01
od sysel
Tak jsem tu zase u původního tématu

Dneska jsem zkoušel zase ten samý materiál CERTAL, protože to bylo přání zákazníka, protože minule zjistil že mapy z toho jdou jednoduše umýt lihem

Dělal jsem černou(mapy byly, ale šly umýt vodou s jarem), takže je pěkná a pak ještě zelenou, na té jsou opět mapy a umýt nejdou ani lihem

Ale i když jsem zákazníka varoval, tak prej na jeho triko
Ale už jsem měl očištěnou katodu a vrtulku která mi kyselinu míchala, jak mi tady někdo radil...
Ještě mně napadla jedna věc kde by mohl být zakopaný pes, v návodu píšou uzavření v 90°C vodě, já to ale nemám jak automaticky spínat (zatím) a ručně to někdy neuhlídám a tak to začne uplně vařit... Mohlo by to dělat problém? Protože mapy se objeví až po uzavření povrchu...
Napsal: 15. 7. 2009, 9:30
od goup
Ahoj,
nevíte, jestli někdo eloxuje dural v Plzeňském kraji? Našel jsem pár Galvanoven, ale eloxování nenabízí. Moc by jste mi pomohli.
Díky Radek
Napsal: 4. 3. 2010, 8:52
od regis24
Muj pokus o elox, modrou jsem jen tak zkusil. Postupoval jsem podle bezne dostupnych navodu na netu, tedy:
-louhovani
-oplach
-eloxovani v kyseline 20%
-oplach
-barveni v teple lazni
-oplach
-vyvareni
Vysledek se mi libi, povrch jsem jen zarovnal na soustruhu o prejel smirkem 800. Skrabanec ktery tam je jsem udelal schvalne Radekem.
Re: eloxovani
Napsal: 4. 12. 2011, 2:30
od puk
Ahoj, chci se zeptat jaké máte zkušenosti s černou barvou na elox.
Chtěl bych dosáhnout co nejsytější černé a když bude matná nebude to vůbec vadit.
Díky
Re: eloxovani
Napsal: 19. 12. 2011, 12:52
od Snarks
Hoj,
da se eloxovani nejak odstanit? Ne obrobenim .-)
Re: eloxovani
Napsal: 19. 12. 2011, 1:19
od jova
Elox i s obarvrnou vrstvou se odstraní pomocí 10-20% roztoku hydroxidu sodného (používá se jako mořící lázeň pro eloxování). Počítej s tím že to chvíli trvá a pak se může znova eloxovat.
Re: eloxovani
Napsal: 12. 3. 2012, 6:04
od Altaros
Měl bych dotaz spíše na někoho kdo má zkušenost s mořící lázní. Rád bych chemicky opracovával hliníkové trubičky AW6061 jelikož potřebuju zvětšit vnitřní průměr z 10.1 na cca10,2mm a přitom zachovat hladký povrch původní trubičky.
Již jsem udělal vlastní pokusy a koupil hydroxid sodný v granulované podobě (přípravek pro čištění odpadu) a namíchal nejprve lázeň zde zmiňovaných 10-20 %. Nic jsem nezahříval a použil teplou vodu z vodovodu.
Tato koncentrace po cca 10min prakticky ubrala jen 0.01.
Vyzkoušel jsem koncentraci cca 30-50% a zde byl již výsledek dle mého očekávání a za cca minutu jsem měl desetinu dole.
Problém však nastal s opakovatelností, kdy po cca 2-3 trubičkách další trubičky měli na sobě a uvnitř již hrubý povrch jako by se na nich něco usazovalo, což je pro mě nepoužitelné. Je možné že důvodem byla malá lázeň a rozpuštěný hliník z předchozích trubiček? Zároveň možná také změna teploty lázně jelikož chem. reakcí se lázeň zahřívala a vyšší učinností a rychlejšímu rozpadu se dosahovalo při větší teplotě.
Zde je pokus o fotu správně a špatné trubičky:
Mátě někdo radu, popřípadě nahození směru jakým by bylo možné ubrat tu cca 1 desetinu ( vhodná chem. látka ) tak aby se na to dalo spolehnout a nebyly by výrazné rozdíly při stejném čase louhování a zároveň aby povrch zůstal hladký ?
Poté bych chtěl vše ještě nechat eloxovat zatím ve firmě, později bych se možná o to pokusil sám.
Případě zda nevíte o nějaké firmě která by vyžrání materiálu zajistila, jelikož by se jednalo pak o sérii okolo 300ks trubiček.
Re: eloxovani
Napsal: 21. 5. 2012, 9:36
od tom ltr
Oživil bych trochu tohlen téma. Řešim ted problém že brzdiče na mojí starý BMW motorce jsou načerno eloxovaný a za ty roky je to ož obouchaný. Dokázal by je znovu někdo přeeloxovat?? Případně poradit firmu kde to zvládnou??
Díky Tom
Re: eloxovani
Napsal: 21. 5. 2012, 10:11
od jova
Pár technických:
Eloxovat se může pouze Al a jeho slitiny, pokud tam bude něco ze železa, tak se ti to v lázni rozpustí.
Pokud máš v tělese závity, otvory pro píst… tak ty by se musely nějakým způsobem chránit, jinak by se taky naeloxovali, což v praxi znamená že by změnily rozměry a vlastnosti.
Víc ti k tomu zřejmě řekne někdo, kdo se tím živí.