Stránka 4 z 4

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 16. 2. 2025, 11:31
od nemo
Pokud budeme v koncích, rád se domluvím. A děkuji za nabídku. Nemo.

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 16. 2. 2025, 5:23
od stanik84
Charon píše: 15. 2. 2025, 1:16 Manual číst nebudu, ale standartní je sada tří tlačítek FW, stop, REW nebo přepínač směru, start, stop
Nevíš jak je to s používáním tlumivek před a za měničem? Kdy a jak se můžou/musí použít?
Mám nějaký schéma k továrnímu mostovýmu jeřábu /dle platné současné legislativy/ s dálkáčem a měničema na pojezd. Je to tam takhle udělaný. Samo stíněný kabely, brzdný rezistory atd...

Na pojezd kočky mám Norgren 1,5kW přímo na motor /decentralizovaný/. Na pojezd mostu mám 7,5 kW - je to trochu předimenzovaný, stačil by cca 5,5 kW /o tom jsem se bavil s klukama od jeřábů/. Jsou tam dva motory cca 900 ot. 1,5 kW.
Vím, že to chytá proudový špičky. Ale jde mi o to, kdy je doporučený to tam dát.

Díkec

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 16. 2. 2025, 5:39
od Charon
stanik84 píše: 16. 2. 2025, 5:23
Charon píše: 15. 2. 2025, 1:16 Manual číst nebudu, ale standartní je sada tří tlačítek FW, stop, REW nebo přepínač směru, start, stop
Nevíš jak je to s používáním tlumivek před a za měničem? Kdy a jak se můžou/musí použít?
Mám nějaký schéma k továrnímu mostovýmu jeřábu /dle platné současné legislativy/ s dálkáčem a měničema na pojezd. Je to tam takhle udělaný. Samo stíněný kabely, brzdný rezistory atd...

Na pojezd kočky mám Norgren 1,5kW přímo na motor /decentralizovaný/. Na pojezd mostu mám 7,5 kW - je to trochu předimenzovaný, stačil by cca 5,5 kW /o tom jsem se bavil s klukama od jeřábů/. Jsou tam dva motory cca 900 ot. 1,5 kW.
Vím, že to chytá proudový špičky. Ale jde mi o to, kdy je doporučený to tam dát.

Díkec
Ahoj je to přesně tak, omezuje špičky a rušení do sítě a samo i do vedení motoru. Někde předepisují jen na přívod fm, jinde i za něj, na 1,5kw bych hodil bobek, ta 7,5ka už by stála za to tam vstupní plácnout. Ale pokud kolem není nějaká náchylná elektronika, tak se i bez něj obejdeš. Největší problémy způsobují ty, které x-krát za sebou roztáčejí motor, brzdí, stopujou a znova dokolečka, typicky řízení nějaké technologické výroby, tam jsou nutné.

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 16. 2. 2025, 5:46
od ok1in

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 16. 2. 2025, 6:30
od stanik84
Charon: díky

ok1in: dík za článek.

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 16. 2. 2025, 6:53
od ok1in
Není zač, tu tlumivku u většího měniče doporučuju osadit. Není tak drahá a mimo jiné ochraňuje vlastní měnič...

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 17. 2. 2025, 7:31
od stanik84
Dneska jsem něco splašil. Mimo těch 200 kg se kterýma jsem nepočítal :lol: . Doteď jsem to třídil - cítil jsem se jak popelka. Foto raději dávat nebudu, bylo to strojařský porno :-). Asi zase nějakej Surplex, jak psal doktor :-)

Re: Propojení motoru a měniče.

Napsal: 17. 2. 2025, 7:56
od Dawe
miv píše: 15. 2. 2025, 9:59 ...Musí být přizemněné na PE vodič na obou stranách kabelu (protože to je stínění zevnitř-ven na rozdíl od stínění zvenku-dovnitř třeba u vstupů zesilovače).
Tak tak, jeste se pouziva treti zpusob, kdy je galvanicky prizemneno u zdroje (menice) a druha strana neni otevrena, ale je na ni poveseny kondenzator. Ta kapacitni vazba resp. jeji kap. reaktance snizuje na vyssich frekvencich efektivne impedanci a pritom tam nevznikaji zemni smycky pobliz DC. Prave u delsich kabelu od vfd vedenych spolecne v korytku se to pouziva, kdyz je potreba.