Stránka 4 z 273
Napsal: 17. 9. 2010, 8:15
od Gustavson
magi:Jen tak mimo mísu.Nejni ten soustruh SU 50ka? Jedeš na oba motory?
Napsal: 17. 9. 2010, 1:59
od Ben Ash
Bingo, ale pokud vím tak běžně jede jen na jeden, tuhle povídal, že točil nějakou obludu u které se mu připínal i ten druhej.
Napsal: 17. 9. 2010, 2:13
od magi
Je to SU 50, jedu jen na jeden motor. Jednou jsem točil nějaký válec do válcového mlýnu a průměr 350 se osazoval na pr. 60 v délce 150mm. Tam jsem tenkrát bral šponu 15mm a to už zapínal druhý. To ale byly špony, že kdyby člověk neuhnul, tak by ho provrtala skrz. Než jsem udělal tyto 4 osazení na dvou válcích, tak jsem dolil cca 40 litrů emulze, tak moc se vypařovala.
Napsal: 17. 9. 2010, 8:03
od magi
Tak proveden první test s generátorem v zátěži. A začalo se projevovat to, z čeho jsem měl obavu. Motor už asi není v nejlepší kondici a nechce jít na výkon. Ty 3kW z něj prostě nedostanu ani na naftu. 1,5 - 1,8 kW bez problému i na sádlo. Jak připnu druhé topítko 1500W tak začnou padat otáčky a motor by se zadusil, kdybych je neodpojil.
Navíc jsem málem uvařil plastové ponorné čerpadlo co mám na oběh chladící vody. Po cca 20min běhu, jsem si najednou všiml, že ze sudu s vodou stoupá už pára.
Napsal: 17. 9. 2010, 8:14
od Mad_BOXs
udrží ti to 50Hz? bez zátěže. Nějaká regulace otáček?
Napsal: 17. 9. 2010, 11:27
od magi
Mad_BOXs píše:udrží ti to 50Hz? bez zátěže. Nějaká regulace otáček?
Kdepak, otáčky si lítají jak se jim zlíbí. Motor má zjevně své za sebou a vše je na něm vychlastané. I regulátor si reguluje jak se mu zachce, musím ho stále ručně upravovat. Jednou to má 40Hz, pak zase 60Hz, pak mi na to ani kmitoměr nestačí se stupnicí. Jediné vodítko je zatím laserový otáčkoměr a generátor mel chvílemi i 4500ot. Ale to jsou ty začátky

Napětí to drží v limitu na 220V a mě stejně frekvence netrápí, bo to hodlám mařit v odporových zátěžích (topná tělesa).
Napsal: 18. 9. 2010, 8:00
od magi
Musel jsem začít motor rozebírat, protože únik oleje je neúnosný. Nějaký inteligent uříznul klínek zároveň s čelem setrvačníku a nebylo boha jej vytrhnout. Musel jsem k němu přivařit šroub.
Napsal: 19. 9. 2010, 1:19
od QNX
magi: budeš dělat výbrus válce, dávat nový píst a kroužky, dělat nová sedla pro ventily + nové ventily, nová vedení ventilů, nová kluzná ložiska........? Když už to bude rozebrané, tak asi namočit do louhu a pak pěkně natřít

Je to práce jako na kostele, ale pak tě ten motor přežije.
Já jsem klínky uříznuté neměl, ale také jsem k nim musel něco přivařovat. Vytáhnout klínky nejde moc dobře.
Máš tam žhavicí svíčku, nebo startuješ na doutnák?
Napsal: 19. 9. 2010, 3:38
od magi
Mám tam už žhavič, doutnáky jsem zkoušel první dva dny, ale měl jsem jich moc velkou spotřebu
Na nějakou GO asi určitě dřiv nebo později dojde, teď musím prvotně pořešit ten olej, protože to je tragédie. Všechno okolo je zamaštěný až hamba, viz foto.
Zítra mě přijede navštívit jeden pan důchodce, bývalý mistr ze zemědělského učňáku, který tam tyhle motory restauroval.
Má jich na svědomí asi 25 kousků. Potřebuju aby mi řekl základní věci, předvstřik, tlak na vstřiku, jaký to má mít kompresní tlak atd.
Napsal: 19. 9. 2010, 5:11
od Josef
Ventily by možná stačilo přebrousit na BK a sedla v hlavě přefrézovat, ale nejlépe připravkem, který se pužívá na nové motory má 3 spec. destičky z TK. Udělá se s tím krásný povrch. Zeptej se automechaniků, co dělají motory. Možná to někdo bude mít.
Pokud nic takového neseženeš, tak lapovat např. něčím podobným. Nevím, jak to funguje, ještě jsem se tomu nepodíval na střeva. Za 3 otáčky klikou se to pootočí o jeden a půl kola.
Napsal: 19. 9. 2010, 5:46
od magi
Frézy na sedla mám v práci, celou kazetu, toto nebude problém.
Popřípadě se ventily zabrousí přímo na sedlech brusnou pastou.
Spíš vidím problém sehnat pístní kruhy. Ložiskové pánve by v pohodě šly nahradit kuličkovými ložisky a místo plstěných ucpávek půjdou úplně v pohodě dát simeringy.
Napsal: 19. 9. 2010, 5:50
od Josef
Ty dělávali někde na Jižní Moravě, ale nemohu si vzpomenout na tu firmu. Objednávaly se tam i pro různé kompresory.
Napsal: 19. 9. 2010, 7:41
od QNX
magi: no, jestli to má naběháno hodně, tak je to na výbrus válce a nový píst s kroužky. Máš k tomu motoru návod?
Napsal: 19. 9. 2010, 9:25
od Petr Bratřík
Josef píše:Ty dělávali někde na Jižní Moravě, ale nemohu si vzpomenout na tu firmu. Objednávaly se tam i pro různé kompresory.
S pístními kroužky jsem se vždycky na cokoli obešel v Buzuluku Komárov.
http://www.buzuluk.eu/index.php?stranka ... f7b8cf0eb5
Napsal: 19. 9. 2010, 9:47
od QNX
magi: tady je návod:
http://sobestacnost.cz/html/SlaviaNavod.pdf
Snad tam nemám moc chyb. Ten původní byl dost upatlanej a tak jsem ho pokusil trochu "vyčistit"