Soustruh sm 16

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Milan199
Příspěvky: 3345
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

20. 4. 2024, 3:06

Jestli to máš tak jako tak pod osou, tak bych se přimlouval to přebrousit a dát tam kalibrovanou planžetu. Je to i v profi strojích // novejch //.
Milan199
Příspěvky: 3345
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

20. 4. 2024, 3:15

Ještě mě napadla tahle věc.

Celý ten vršek ti drží na těch 4 // asi M8 //. Zkusil bych si nechat vypálit podložky pr cca 40 s dírou 8,5 a magnetkou doladit výšku každé zvlášť. Bude s tím crcání, ale mělo by to jít.
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6014
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

20. 4. 2024, 3:21

tumlik píše: 20. 4. 2024, 2:33 foto boku koníka nemám, použil jsem lunetu co jsem tady našel :) ale princip je jasnej, ty červený tečky závity, nebo ještě jeden do rohu, ten obdélník plocháč, nebo nějaká deska, spodek srovnat podle toho co tam máš teď
A už jsem to pochopil :) Pro mě plocháč je totiž v hlavě třeba 50*5 taženej :?
Takhle to už dává smysl, děkuji
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
J.C
Příspěvky: 44
Registrován: 24. 5. 2015, 7:03

29. 8. 2024, 10:28

Ahoj , o víkendu jsem dával mé SM16A trochu té pěče a už se mě úplně rozpadla ta gumová lemovka kolem toho plechu u řazení . Co jsem koukal na netu tak doporučují gumu z materiálu NBR která je odolná oleji ale tu jsem v rozměru který potřebuji nenašel . Nejvhodnější co by se mě hodilo je toto - pryžová lemovka průměr 8mm s drážkou 2mm z materiálu SBR .
https://www.konekt-hadice.cz/pryzove-le ... OO8BXEeGOs
Neměnil jste ji někdo ? Nemáte nějaké doporučení ? Děkuji pěkně J.C.
Přílohy
SM16_LEMOVKA.jpg
mstreicher
Příspěvky: 767
Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
Bydliště: Zichovec
Kontaktovat uživatele:

4. 11. 2024, 12:50

Zdar chlapi, na moji 16ce mam olejovy filtr za prevodovkou. Je to ten stary typ na filcove vlozky. Kdyz objevim nejakou netesnost nebo jen chci vytahnout olejove cerpadlo, znamena to rozdelat pomalu polovinu stroje a tak premyslim, jak bych to vytahl ven a spristupnil. Napada me pouzit relokacni prirubu na olevy filtr nebo neco podobneho.
filtr.png
Co si o tom myslite? Budu rad za vase nazory a navrhy. Dik.
Casem budu chtit poresit i samotne cerpadlo, protoze jsem se zacal potykat s tim, ze obcas proste nesaje olej (i kdyz je ho v nadrzce dost) a nemuzu prijit na pricinu. Olejove cerpadlo slouzi na sprchovani vretene. Dalsi casti jako prevodovka atd. se mazou rozstrikem.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
capajev
Příspěvky: 469
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

18. 11. 2024, 9:15

Ahoj, opět jsi jdu pro radu. Po čase jsem se opět dostal k pracím na mém B-čku. Potřebuji sundat lože, abych ho dal na přebrus. Proto potřebuji vyndat převodovku rychlostí (nad ní jsou skryté šrouby co připevňují lože k podstavci). Převodovka je v té noze podstavce uchycena kyvně pomocí 2 čepů (z každé strany 1). V čepech je závit M6 pro vytažení reverzním kladívkem.
Jenže mne to nejde, ta převodovka je dost těžká a ikdyž ji nadlehčím žirafkou jak chci, tak čepy nechtějí ven.
Podle mne ta tíha převodovky i po odlehčení stejně tlačí na čepy a tím nejdou vyrazit. Nebo je v tom podle vás nějaký jiný háček? Neřešil jste to někdo a nemáte na vyndání té převodovky fígl?

Předem díky, P.
dovla
Příspěvky: 141
Registrován: 24. 11. 2018, 12:43

19. 11. 2024, 9:35

Kašli na "reverzní kladivko". S tým môžeš tak akurát dodr... ten M6, keďže to ide ťažko.
Ja nemám SM16 ale na SV18 je to možno podobné (2 čapy, z toho jeden je excenter). Ja som použil vyrobený jednoduchý stahovák- trubka s vn. priemerom vačším ako čap+závitovka alebo dlhá skrutka+matica+ kus plocháča hr.10mm s dierou pre skrutku) Skrutku našrobovať do diery v čape potom trubka potom plocháč potom matica.Zaťahoval som maticou o plocháč a v pohode mi celý čap vyšiel von. Samozrejme prevodovku treba podložiť/nadľahčiť aby nedajbože nedrb.. na podlahu alebo sa neskrížila až tak že ten čap na druhom konci sa zakusne. Druhá strana už išla v pohode.
A ešte možno skúsiť vopred napatlať aj nejakým tým WDčkom .
romanovic24
Příspěvky: 15
Registrován: 8. 8. 2022, 8:30

19. 11. 2024, 10:13

Capajev.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky.
capajev
Příspěvky: 469
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

19. 11. 2024, 10:40

romanovic24 píše: 19. 11. 2024, 10:13 Capajev.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky.
No a jsem doma. Samozřejmě nemám 🤦‍♂️, vůbec mne nenapadlo že ty dírky vedou k nějakému šroubku. Díky, večer vyzkouším.
capajev
Příspěvky: 469
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

19. 11. 2024, 4:43

Díky, převodovka je dole. Těch červíků jsem si nevšiml.
Teď ji jen umeju od keflu, nějaké doporučení na čistič?

Jen se mi objevil další problém, při vyndavání té převodovky koukám, že chybí čerpadlo chlazení, koukám dál a ona tam chybí i vana na emulzi :-).
mstreicher
Příspěvky: 767
Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
Bydliště: Zichovec
Kontaktovat uživatele:

19. 11. 2024, 5:56

A skkutecne to potrebuješ?
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
capajev
Příspěvky: 469
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

19. 11. 2024, 6:28

Dobrá otázka, zatím jsem si vzdy vystacil s prenosnou mlhou od nogy.
V podstate mne to asi jen prekvapilo, ze to tam neni. Ted jsem se i v manualu docetl, ze to bylo volitelne prislusenstvi.
dovla
Příspěvky: 141
Registrován: 24. 11. 2018, 12:43

19. 11. 2024, 7:14

capajev píše: 19. 11. 2024, 10:40
romanovic24 píše: 19. 11. 2024, 10:13 Capajev.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky.
No a jsem doma. Samozřejmě nemám 🤦‍♂️, vůbec mne nenapadlo že ty dírky vedou k nějakému šroubku. Díky, večer vyzkouším.
No ono sa častokrát stáva že hľadáme riešenie problému v tej najťažšej zložitosti a častokrát je riešenie v triviálnosti napr. uvolnenie zaisťovacích červíkov. A ktovie, či tam skutočne mali byť červíky , alebo ich tam niekto , dal schválne. Lebo ja mám na SV18 normálne skrutky so šesťhrannou hlavou, takže je na prvý pohľad jasné, že sa musia pred sundávaním čapov povoliť.
No dávať tam červíky,podľa mňa nie je šťastné riešenie. Ledaže by boli aspoň na imbusák.
capajev
Příspěvky: 469
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

19. 11. 2024, 8:30

dovla píše: 19. 11. 2024, 7:14 No dávať tam červíky,podľa mňa nie je šťastné riešenie. Ledaže by boli aspoň na imbusák.
Jj, bylo to červíky s drážkou, je to ten typ se špičkou, ta zapadá do V drážky v tom čepu. Přístupné jsou ze předu přes dírky v litině, po stranách od řadící páky, jak bylo řečeno výše.

Ještě by mne zajímalo jak má vypadat zdravé obložení na brzdových čelistech. Mám tam tak 1.5-2mm brzdového materiálu. Laicky je to za mne OK, ale když už je venku, že bych to případně spláchnul jedním vrzem.
IMG_7568.jpeg
zverodoktor
Příspěvky: 3411
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

20. 11. 2024, 6:11

capajev píše: 19. 11. 2024, 8:30[
Ještě by mne zajímalo jak má vypadat zdravé obložení na brzdových čelistech
Ahoj,
nakoľko to s prihliadnutím na r.v. stroja bude to obloženie z azbestom, prikláňal by som sa ak už nie v prospech zdravia sústruhu vymeniť aspoň v prospech zdravia tvojho :)
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“