Stránka 5 z 11
Re: Uprava čínana
Napsal: 28. 2. 2015, 6:50
od Zdenek Valter
jova píše:On ten reverz kombinovaný s vypínačem má ještě jednu záludnost. Až se při soustružení něco po... a začne tě fackovat upnutý výrobek, tak pochopíš jakou

No ono by to chtělo dodržet původní logiku z ovládání
- při každém použití reverzačního přepínače se motor vypne. Potenciometr musí znovu do nuly

aby se mohl motor znovu rozeběhnout.
Chce to bezpečnostní vypínací tlačítko.
Re: Uprava čínana
Napsal: 28. 2. 2015, 7:18
od mr.fahrad
Původní stop tlačítko tam mám nikde ve stole. A s reverzem když je to přepínač on-off-on takže je možnost motor zastavit před reverzem. A do budoucna asi použijí po tak s vypinacem. Ale i když zastavují soustruh nejdřív dam minimální otáčky pak teprve vypnu motor. Tím pádem když zapinam soustruh tak jsou min otáčky.
Re: Uprava čínana
Napsal: 28. 2. 2015, 8:43
od expertdb
Ta původní elektronika ma jednu důležitou ochrannou funkci.Při výpadku napájení,pojistky, apod. se znovu nerozjede dokud se nevypne vypínač (na potáku). Tuším jeden z bezpečnostních požadavků vyhl.50/78 .
Re: Uprava čínana
Napsal: 28. 2. 2015, 10:23
od Zdenek Valter
expertdb píše:Ta původní elektronika ma jednu důležitou ochrannou funkci.Při výpadku napájení,pojistky, apod. se znovu nerozjede dokud se nevypne vypínač (na potáku). Tuším jeden z bezpečnostních požadavků vyhl.50/78 .
No sorry tebou zmíněná vyhláška je o způsobilosti osob tedy s bezpečností zařízení nemá nic společného

Bezpečností zařízení se zabývají normy ČSN

Re: Uprava čínana
Napsal: 1. 3. 2015, 7:56
od expertdb
No jo, máš pravdu

. Spojil jsem si to se školením této vyhlášky, kde se o těch normách zmíňovali. Důležitější je, že i takto malého soustruhu by ta funkce měla být zachována

. Souhlas?

Re: Uprava čínana
Napsal: 1. 3. 2015, 9:10
od Zdenek Valter
expertdb píše:No jo, máš pravdu

. Spojil jsem si to se školením této vyhlášky, kde se o těch normách zmíňovali. Důležitější je, že i takto malého soustruhu by ta funkce měla být zachována

. Souhlas?

Pokud někdo předělává ovládání z důvodů odešlé elektroniky a mění pohon je víceméně na něm jak si to udělá,
nicméně pokud tu řešíme skoro veřejně jak to udělat, je nutné upozornit na rizika,
které sebou nese vynechání bezpečnostních prvků při ovládání rotačních strojů.
Tlačítko vypne relé, které odpojí motor od napájení (a zřejme jej i zabrzdí do odporu).
Relé se zapne až vypinačem na potenciometru [v nulové poloze].
To samé v případě přepínače směru - v případě změny polohy přepínače relé vypne.
Opětovné zapnutí relé je možné opět vypínačem v potenciometru [v nulové poloze].
S tím jsem si vzpomněl i na nedávnou reportáž tuším na Primě o skalpované hasičce, které vrtačka poškodila i část obličeje - namotal se jí culík na vrtačku.
Dopadlo to dobře poměrně náročnou plastickou operací jí dali dohromady.
Takže to pak člověk chápe, když nás učitel v dílnách při obráběbí na průmce nutil nosit šátek nebo čepici!!!
Re: Uprava čínana
Napsal: 2. 3. 2015, 6:34
od milou
]Už tu někdo dával návod s fotkama , a výkresama úprav podobných hraček . Já bych vyzvedl , a trochu rozebral jednu z nich . A to kryt převodů podélného pojezdu Proma SM 300-E . Ten úplně chybí . Po prvním obrobení koousku hliníku jsem potřeboval odjet se supportem , a ejhle error . V ozubení bylo tolik špon , že jím nebylo možné hnout . Tak jsem celý mechanismus demontoval , a zabrečel . Žádné krytí , žádné mazání , a lajdácké provedení zapínání podélného pojezdu hl. saní . Samozřejmě koupil jsem si číňana ,ale tohle jsem nečekal . Myslím , že nebude dlouho trvat ,a budu řešit první opravu . Z té první dávám pár fotek .
[attachment=8]IMAG0434.jpg[/attachment
Re: Uprava čínana
Napsal: 2. 3. 2015, 11:01
od lapa
milou píše:A to kryt převodů podélného pojezdu ... Z té první dávám pár fotek .
Jenom doplnim, ze jsem jeste vsechny okraje toho pruhledneho plastoveho krytu prejel nejakym "tmelovitym" lepidlem, takze to mam skoro i "utesnene". Vyhoda je v tom, ze hodne male/drobive spony (napr. z mosazi) mely tendenci se vecpat i pod ten plastovy kryt - to "zatmeleni" to skoro uplne zamezi - jako slaba mista zbyvaji uz jenom pruchody pro hridele

.
A pri potencialni vymene krytu ten tmel lehce povoli. Ovsem uz si nevzpomenu, co to vlastne bylo za tmel/lepidlo - vim, ze bylo v tube

a takove "pastozni".
Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 7:29
od atlan
To bola jedna z prvych veci co som urobil akurat z plechu

Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 11:25
od milou
No chtěl jsem kryt udělat z plechu , ale není to možné . Nebo hodně složité , protože ozubená kola vystupují nad límec zapuštění asi o 0.8 mm . Takže by tam musel být prolis . Já jsem ho udělal z ABS průsvitného , a podlepil ABS juicem . tj . ABS rozpuštěné v čistém acetonu . Konzistenci asi jako med . Povrch jsem zdrsňovat nemusel . Soudruzi z čínské NDR někde udělali chybu , a pohled na povrch čela připomíná mravenčí tankodrom . Bezvadně to naleptá kryt , a utěsní . Fotku nemám , ale na hřídel většího kola , které prochází krytem jsem dal filcový o kroužek . Takže těsné .
Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 4:18
od mr.fahrad
Dneska jsem si přinesl mezipřírubu pro uni 125. Nelekejte se že je trošku chytlá liškou ale co s ní udělal rok ve sklepě.
Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 4:19
od mr.fahrad
.
Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 4:19
od mr.fahrad
.
Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 4:20
od mr.fahrad
.
Re: Uprava čínana
Napsal: 3. 3. 2015, 4:23
od mr.fahrad
.