Stránka 5 z 6
Napsal: 15. 2. 2009, 7:17
od TomasBroz
Ahoj, pokud budeš potřebovat přesné obráběné desky a výpalky, rád pomohu (výpalek, tepelné zpracování, úhlování, frézování, broušení).
Dělal jsem to už nekolikrát včetně broušení a úhlování.
dej vědět v případě potřeby.
Napsal: 15. 2. 2009, 7:34
od el_fuego333
Mad_BOXs píše:el_fuego333 píše:otazka je, ci opracovanie tych jaeklov nebude nakladnejsie ako zostava z brusenych dosiek v rovnakej presnosti. Kazdopadne do jaklu by som este musel dat vyfrezovat pozdlzne otvory pre spojenie matic so stolcekmi. atd..
Proč to? Běžně používáme toto:
http://www.avdel.eu/nytovaci_matice.html
A naprostá spokojenost, stačí vrtačka a pokud není k dispozici origo lis, tak stačí jen šikovnost a šroub s klíčem.
To nevyzera zle. Len ci sa nyty casom vplyvom vibracii nevyheblu.. Ale pozriem to detailnejsie. Povodne som uvazoval o skrutkach, ake sa pouzivaju na kolesa osobnych aut pre elektrony. - zvacsena trecia plocha hlavy matice, mozno s radialnym ostrim na zarezanie sa do materialu. ale tie by sa asi museli pravidelne dotahovat. Tie nyty su asi lepsie.
Napsal: 15. 2. 2009, 7:37
od el_fuego333
TomasBroz píše:Ahoj, pokud budeš potřebovat přesné obráběné desky a výpalky, rád pomohu (výpalek, tepelné zpracování, úhlování, frézování, broušení).
Dělal jsem to už nekolikrát včetně broušení a úhlování.
dej vědět v případě potřeby.
Diki moc. Ked to vsetko dam do jednotneho planu a vytvorim v solidworks komplet projekt, urcite sa ozvem. Mozem Ti medzicasom poslat zoznam kusov, ktore budem potrebovat, aby si napisal orientacnu cenu ?
Napsal: 15. 2. 2009, 7:38
od Mad_BOXs
to funguje jako hmoždinka, ten konec se vevnitř " shrne " jak harmonika a nejde to vytáhnout, jen se to musí pořádně udělat, jinak se to začne protáčet.
Napsal: 15. 2. 2009, 7:49
od TomasBroz
jistě, pošli vše co budeš potřebovat.
stačí i Solid modely, máme SolidWorks i CAM. Cenu bych měl mít za chvilku.
Email je uvedený v mém profilu.
nemáme právě moc práce, tak budu rád. Termín i cena tomu také bude odpovídat.
Napsal: 15. 2. 2009, 8:52
od kovohemil
Eště připomínka k Johansonkám ,občas jdou sehnat v bazaru od 3000,- a na burze ,zrovna minulej tejden ve Zloníně byly k mání za 2500,- a bylo jich tam vícero

Napsal: 15. 2. 2009, 10:05
od Josef
Mad_BOXs píše:to funguje jako hmoždinka, ten konec se vevnitř " shrne " jak harmonika a nejde to vytáhnout, jen se to musí pořádně udělat, jinak se to začne protáčet.
Jo funguje to, ale dejte si bacha na díry pro ty matice! Díra musí být s minimální vůlí, pokud je matice zápustná, tak by síla stěny měla být taková, aby po záhlubu zbyla i válcová část díry. Ale ještě jedna věc, na kterou se často zapomíná - zadní čelo díry, obvykle nepřístupné, nesmí mít velkou ostřinu! Pokud tam je ( a ještě nepravidelná), nemusí ji matice pořádně zdeformovat apak se po čase může uvolnit. Takže vrtat opatrně a ostrým vrtákem. Správně seřízený lisovací přípravek je samozřejmostí.
Napsal: 15. 2. 2009, 10:13
od el_fuego333
kovohemil píše:Eště připomínka k Johansonkám ,občas jdou sehnat v bazaru od 3000,- a na burze ,zrovna minulej tejden ve Zloníně byly k mání za 2500,- a bylo jich tam vícero

Diki moc budem to sledovat po aukciach. Snad nejake zozeniem.
Napsal: 16. 2. 2009, 3:31
od el_fuego333
Pupak píše:F3 byl jeden z prvnich stroju,co jsem stavel,a tedy nese jeste znaky nezkusenosti. I kdyz jsem ji stavel pro sebe a snazil se o co nejlepsi konstrukci z hlediska tuhosti,dneska bych ji stavel jinak. Dvouslopovka neni nijak vyrazne slozitejsi,je proste drazsi,protoze je tam vic vedeni a sroubu.Take ustaveni geometrie je trochu slozitejsi,ale zadna tragedie.
Z hlediska tuhosti asi nic lepsiho neni,protoze konstrukce ma minimalni ramena a dobre umorene kmity.Rozhodne bych ji pouzil,pokud bych v Y-ose potreboval vic jak 200 mm rozjezd.Masinka 500x350x250 je pro tenhle typ konstrukce idealni.Pro rozjezdy 350x200x200 bych ale volil jednosloupovku,protoze je stavba levnejsi.
Ohledne prestavby litinoveho stroje rozhodne doporucuji kvalitni starou litinu,nez Cinu.Tedy alespon pokud chces mit zarucenou tvarovou stalost v horizontu roku a nikoli mesicu.Po te,co pristi tyden ponesu svuj stul s BF 20 podruhe na prebrouseni a cena oprav uz presahne nakupni cenu stroje opravdu Cinany moc nemiluju.Totez me totis ceka u masiny na chalupe. Nastesti mi pristi tyden dorazi poradna masina a tim padem se techto problemu nadobro zbavim.
Mozte mi prosim povedat, ako je u Vas v F3 uchytene vreneno v osi Z ?
Zatial som videl nekaje upevnovacie dielce len s upevnenim na jednu stenu. Ale rad by som to ukotvil sumerne.
Vdaka.
Napsal: 16. 2. 2009, 5:13
od Pupak
Vreteno je valcove teleso vsazene do dvou ctvercovych drzaku,ktere jsou prisroubovany k horni a dolni stene portalu.Spodni drzak umoznuje malou korekci kolmosti v obou osach.
S odstupem casu vidim,ze tohle reseni neni idealni.Dneska bych to uz resil jinak.
Napsal: 16. 2. 2009, 7:03
od el_fuego333
Co sa tyka lozisk pre osi Z - v podstate budu niest hmotnost srobov, zrejme by mali byt kosouhle, vsak ?
Napsal: 16. 2. 2009, 7:18
od Pupak
Kosouhle,nebo lepe dvourade.
motory
Napsal: 21. 2. 2009, 3:13
od el_fuego333
Uvazujem, ake motory by tam boli vhodne.
Pohybliva cast osy Z bude vazit cca 70-80kg. To je 40kg na jeden motor.
Pri stupani 4mm...
Napsal: 16. 3. 2009, 4:12
od J0hny
Spojenie 2 motorov musi byt co najpevnejsie. Pripadne pouzit 1 motor.
Bud tam das protivahu alebo pneu pruzenie. Ak chces rychly posuv, tak DC serva (aspon 3Nm). Cely stroj vyzera na 300-400kg, co uz nieje nic na stol

Takze ak sa rozhodnes pre krokove motory a chces aj rychloposuv s dobrymi rampami (rampa-rozbeh/dobeh motora) tak aspon tych 5Nm. Hovorim o rychloposuve bez zataze okolo 3 metrov za minutu. Na krokove motory a drivery su tu samostatne vlakna, dost zlozite a dlhe, prisedis pri tom nejeden vykend.
Napsal: 16. 8. 2009, 7:25
od el_fuego333
Zdravim, este jeden maly dotaz. Motory osi Z musia zdvihat znacnu hmotnost. Napadlo ma dat na os Z protizavazie na kladke, aby posuv Z nebol zatazeny tak velkou hmotnostou. sice to bude vypadat neforemne, ale za otazku to myslim stoji. Diki za odpoved.