Stavba vřetena.
Jakým způsobem ideálně realizovat uchycení řemenice na hřídel vřetena? Použít klasiku drážka/pero se mi nezdá z hlediska vyvážení ideální (ale zatím horký kandidát), rovněž z výrobních důvodů neuvažuji různá drážkování. Napadá mě třeba použití systému Taperlock, ale to je zase zástavbově poměrně rozměrově náročné.
Jinak návrhové parametry jsou:
otáčky max. 18k/min
průměr hřídele 10mm
přenášený výkon cca. kolem 1kW
Jinak návrhové parametry jsou:
otáčky max. 18k/min
průměr hřídele 10mm
přenášený výkon cca. kolem 1kW
na 1kW staci kuzel a remenicu tam pritiahnut. je to presne a pri rozumnej ploche kuzela to prenesie 1kW spolahlivo. Trochu ale pochybujem o tom 10mm priemere hriadela .. s tym sa taka plocha asi spravit neda.
Dalsia z moznosti je na hriadel nahodit rozrezane puzdro tvaru kliestiny, zvonka kuzelove a na neho nasunut remenicu s protikuzelom. Takto sa to da spravit presne vystredene s rozumnou plochou. Pri 18k otackach aj pri 1kw totiz krutak nebude nic extra atzke taketo spojeni e by malo bohato stacit.
Dalsia z moznosti je na hriadel nahodit rozrezane puzdro tvaru kliestiny, zvonka kuzelove a na neho nasunut remenicu s protikuzelom. Takto sa to da spravit presne vystredene s rozumnou plochou. Pri 18k otackach aj pri 1kw totiz krutak nebude nic extra atzke taketo spojeni e by malo bohato stacit.
priznam sa ze by som siahol po vystruznikoch a vyberal by som podla nich .. ked je hriadel priemeru 10mm .. tak puzdro by malo dieru 10mm .. a volil by som asi cast MK2 kuzelu .. tym by som rezol remenicu a potom podla toho sustruzil puzdro. Je to skor dane tym ze MK2 vystruznik sa mi neikde povaluje..
A co si vybrat neco z tohodle http://www.retezyolomouc.cz/CZ/SVERNA_P ... ouzdra.htm ? neni jen taperlock tady sou i reseni s mnohem mensi zastavbovimy rozmery. Treba RCK 50 by mohlo slouzit dobre.
No vida, ten http://www.retezyolomouc.cz/CZ/SVERNA_P ... RCK_80.htm vypadá celkem použitelně. Má to tu hlavní výhodu, že se to dá bez problémů poměrně rychle sundat (při výměně řemenice pro změnu převodu).Mambo píše:A co si vybrat neco z tohodle http://www.retezyolomouc.cz/CZ/SVERNA_P ... ouzdra.htm ? neni jen taperlock tady sou i reseni s mnohem mensi zastavbovimy rozmery. Treba RCK 50 by mohlo slouzit dobre.
Díky pánové
tie puzdra sa zdaju ok, cena je samozrejme rozhodujuca .. ono prave preto by som volil kuzekl podla vystruznika keby som sustruzil viac remenic (kvoli prevodom napr) nie je problem s tocenim dier
.. Vhodne zvolene miesta so zavitom na remenici tiez posluzia na jednoduchu demontaz.

- sysel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 12. 6. 2007, 9:24
- Bydliště: Šenov u Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem po dlouhé době trošku oživil stavbu vřetena... Hřídel jsem si nechal udělat v práci, sice to trošku trvalo, protože na to nebyl čas a pak se čekalo na něco dalšího aby to šlo do pece společně... Nicméně výsledek jsem dostal do ruky někdy v říjnu... No složil jsem to dohromady, zjistil jsem že jsem udělal zásadní konstruktérskou chybu a zase to utichlo, protože nebyl čas...
Píšu tu kvůli té chyby, jestli mi někdo poradí jak na to... Jedná se o stažení kuželíkových ložisek k sobě, mám tam KM matici, ale zapomněl jsem na drážku pro MB podložku.... Prostě zkrat a nechápu jak se to mohlo stát, kontrolovali to po mně 2 lidi a taky si ani jeden nevšiml... Takže když vřeteno roztočím tak se během chvilky matka povolí... Tak jsem vyzkoušel druhou matici, obě ztočit a zakontrovat je... to běželo asi 10 minut na 600 otáček a opět povoleno... ještě mně napadá navrtat KM matici a červíkem to pojistit, ale moc tomu taky nevěřím.... Nebo další varianta sprostě tam flexou vybrousit drážku na podložku a zajistit jak to má být...
Celá hřídel je kalená a ta flexa se mi zdá takové hnusné řešení, ale zase asi nejúčinější.... Existuje ještě něco jak vyřešit takovou začátečnickou chybu?
Mimochodem, na druhé straně vřetena kde bude řemenice jsem s podložkou počítal a dokonce ji i koupil....

Píšu tu kvůli té chyby, jestli mi někdo poradí jak na to... Jedná se o stažení kuželíkových ložisek k sobě, mám tam KM matici, ale zapomněl jsem na drážku pro MB podložku.... Prostě zkrat a nechápu jak se to mohlo stát, kontrolovali to po mně 2 lidi a taky si ani jeden nevšiml... Takže když vřeteno roztočím tak se během chvilky matka povolí... Tak jsem vyzkoušel druhou matici, obě ztočit a zakontrovat je... to běželo asi 10 minut na 600 otáček a opět povoleno... ještě mně napadá navrtat KM matici a červíkem to pojistit, ale moc tomu taky nevěřím.... Nebo další varianta sprostě tam flexou vybrousit drážku na podložku a zajistit jak to má být...
Celá hřídel je kalená a ta flexa se mi zdá takové hnusné řešení, ale zase asi nejúčinější.... Existuje ještě něco jak vyřešit takovou začátečnickou chybu?
Mimochodem, na druhé straně vřetena kde bude řemenice jsem s podložkou počítal a dokonce ji i koupil....


5/2007 přístup na přestavěnou BF20
5/2009 dokončeno vlastní CNC
http://cnc.usysla.eu/
5/2009 dokončeno vlastní CNC
http://cnc.usysla.eu/
- sysel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 12. 6. 2007, 9:24
- Bydliště: Šenov u Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Hmm tak jsem se díval a KM6 na ebay 770kč, u nás 1070kč... A navíc ani rozměrově by tam asi nevešla, je to tam dost na těsno....
Navíc ta cena je víc než mně stála výroba té hřídele...
Ale díky za radu, dobré vědět že něco takového existuje...
Navíc ta cena je víc než mně stála výroba té hřídele...
Ale díky za radu, dobré vědět že něco takového existuje...
5/2007 přístup na přestavěnou BF20
5/2009 dokončeno vlastní CNC
http://cnc.usysla.eu/
5/2009 dokončeno vlastní CNC
http://cnc.usysla.eu/