K tomu obrábění potřebuje 3D model. A získat profil zubu skenováním není nic jednoduchého. Na klasických 3d měřácích s kuličkou to bude horor. Jediná metoda skenování s použitelným výsledkem do jedné setiny mě napadá 3D CT skenování. Což bude záležitost několika tisíc Kč.
https://www.3d-skenovani.cz/ct-skenovani/
Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Presne tak, jiz resim skenovani (znamost), oficielne, pro predstavu, s presnosti tusim do 0.02 u tohohle konkretniho prikladu, kde bych dostal pouzitelnej model, cca 6000 Kc, vyprdne to neco jako model, ten se nasledovne upravi do pouzitelneho stavu, zpetne mohu kontrolovat na 3decku. Pak obrobim.bobik píše: ↑31. 10. 2018, 6:53 K tomu obrábění potřebuje 3D model. A získat profil zubu skenováním není nic jednoduchého. Na klasických 3d měřácích s kuličkou to bude horor. Jediná metoda skenování s použitelným výsledkem do jedné setiny mě napadá 3D CT skenování. Což bude záležitost několika tisíc Kč.
https://www.3d-skenovani.cz/ct-skenovani/
Pozor na laserové nebo optické skenování. U těchto metod uvedené přesnosti neodpovídají realitě. Obzváště, jestli se výsledný model musí dopočítat z vícepolohového měření, což bude určitě nutné u pastorku. Jestli dostaneš 3D model jako stl, tak by to chtělo určitě přemodelovat s ohledem na minimální odchylky. Zkus poptat to měření z odkazu, možná budou levnější a přesnější. Tady záleží na každé stovce, to obrábění taky nebude nejpřesnější. S přesností modelu a obrábění se můžeš dostat k toleranci plochy +-0,1mm od vzoru. Tedy zubová mezera může být o 0,2mm menší a zub o 0,2mm větší nebo naopak. Nejspíš i při takovém stavu bys ty zuby dostal do záběru úpravou poloh kola a pastorku, ale životnost takového převodu bude mizivá protožy ty zuby se nebudou odvalovat ale dojde ke smyku a tím k rychlému opotřebení.
To skenovani jde mimo me, moc tomu nerozumim. Ale pastorek opravdu bude muset delat ,, na vicekrat”. Tehda mi udelali kluci model primo v .stp ci .igs, taky se jednalo o nejaky ozubeni z vacky jednoho motoru, modelar mi to upravil, zuby ,,zprumeroval” a asi po tretim premereni na 3decku a upraveni modelu, jsme byli v rozdilu od skenovanyho kusu do 0.03mm. Po obrobeni uz se nepresnot temer nezvysovala, takze tady si myslim budu minimalne na polovine nepresnosti co jsi uvedl. Ja snad budu muset nafotit co a na cem jsme ,,my” vyrabeli pro predstavu.
Nevím co ti na to odpovědět ,než se prc..t s těmahle kolama diferáku tak bych radši udělal novej obal převodovky i s novejma kolama s bočním řazením (sekvenci) a diferák z BMW nebo AUDI (jsou jich plný vrakoviště za pár korun i se amosvorem)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
bych to vytisknul na anetě
. Z PLA. A pokud by se jednalo o pure racing car (třeba Warťas Melkus) tak bych použil vysokopevnostní
ABS a Průšu. Samozřejmě vyhlazený v acetonových parách.
Minimálně Mk4
Asi jsem starej, ale tomuto objevitelskému vláknu nějak přestávám rozumět.


Minimálně Mk4

Asi jsem starej, ale tomuto objevitelskému vláknu nějak přestávám rozumět.
Ked su moznosti a peniaze nic nieje problem ani prekopavanie slepich uliciek.
V kazdom pripade dufam ze sa nakoniec dozvieme co ta sranda stala a kolko km nabehala.
Aby pripadny stastlivci vedeli ze tuto cesta nevedie. Alebo hej len treba vela zlata.
V kazdom pripade dufam ze sa nakoniec dozvieme co ta sranda stala a kolko km nabehala.
Aby pripadny stastlivci vedeli ze tuto cesta nevedie. Alebo hej len treba vela zlata.
No, cenu se nedozvite, to vim urcite, ale nejake info ohledne obrabeni a funkcnosti urcite. Neco podobneho tu na foru jiz bylo a mnozi s prominutim potom cumeli... Takze bych to asi uzavrel, berte to s nadsazkou, ale je jina doba, driv se bezne dalo ufusovat remenici na rozpadlou cirkuli, dnes treba takoveto ozubeni...
Samozřejmě že je jiná doba ,taky bych se bez CNC asi pos...l .Spíš se ti snažíme ukázat co tě čeká a nemine.Ono mít hotové kolo ještě neznamená že to bude dlouhodobě fungovat při závodním režimu ,to prostě není jako když si strejda vyjede s tetkou na houby
Nejsme tu aby jsme ti škodili ,nebo ti to nepřáli ,ale prostě jsme toho už dost zažili .
Nadšení a zjednodušování je krásná věc, ale vetšinou tu fyziku a mechaniku prostě neočůráš, ono co funguje v nějakým veteránu nebo produkci tak v závodním autě většinou nepřežije. Mám to vyzkoušeno na vlastní kůži

Nejsme tu aby jsme ti škodili ,nebo ti to nepřáli ,ale prostě jsme toho už dost zažili .
Nadšení a zjednodušování je krásná věc, ale vetšinou tu fyziku a mechaniku prostě neočůráš, ono co funguje v nějakým veteránu nebo produkci tak v závodním autě většinou nepřežije. Mám to vyzkoušeno na vlastní kůži

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;