Re: Modifikace lozisek vretena Teknomotor
Napsal: 7. 5. 2023, 9:27
Dlouhodobá zkušenost s ložisky L&Y.
Slíbil jsem Dawemu re jak slouží ta "čína" v provozu 24/7/365.
Využil jsem toho že na jedné práci jedou tandemově dva + dva Atasy a dělají shodnou práci // fréza pr 10 mm do hliníku //.
Na jedné straně jsem osadil dvojici FAG vřetenová kosoúhlá a zadní ložisko SKF hybrid.
Druhý motor stejná sestava ale L&Y.
Všude jsem nechal originál vazelínu. Po dvou letech provozu se ty L&Y začaly ozývat a tak jsem oba motory rozebral. Přestože používáme demineralizovanou vodu je na nich solidní vrstva sanytru. Motory jsou naležato. Při povolování předního labyrintu se mi podařilo u jednoho motoru utrhnout kotvu od hřídele. Ložiska vypadají všechna skoro stejně. Zbytky vazelíny degradované na něco podobné tvrdému parafínu. Vpravo je to L&Y vprostřed FAG a vlevo zadní SKF.
To L&Y je hyn - jsou poškozené dráhy kuliček a "klopýtá". FAG by po vyčištění / přemazání mohl ještě sloužit a to SKF asi opravdu vyčistit zkusím. Na druhé straně stroje je shodná sestava ložisek, ale přimazávaných olejem. Použil jsem motorový olej Suzuki Ecstar 0W8 // tehdy ještě dovezený z Japonska //. Dnes už se dá sehnat i u nás - určitě tu viskozitu nabízí Toyota. Za ty dva roky se spotřebovalo cca 0,7 l oleje pro ty dva motory. Jednou za dvě hodiny se "foukne" cca 15mm2 do kosoúhlých ložisek a cca 3 mm2 do zadního ložiska. Přebytečný olej vyprská odfukem // motory jsou přetlakovány, jinak se do nich dostává chladicí kapalina //.
Ložiska mazaná olejem zatím nevykazují jakékoliv problémy a tak se do nich nebudu zatím "vrtat".
Slíbil jsem Dawemu re jak slouží ta "čína" v provozu 24/7/365.
Využil jsem toho že na jedné práci jedou tandemově dva + dva Atasy a dělají shodnou práci // fréza pr 10 mm do hliníku //.
Na jedné straně jsem osadil dvojici FAG vřetenová kosoúhlá a zadní ložisko SKF hybrid.
Druhý motor stejná sestava ale L&Y.
Všude jsem nechal originál vazelínu. Po dvou letech provozu se ty L&Y začaly ozývat a tak jsem oba motory rozebral. Přestože používáme demineralizovanou vodu je na nich solidní vrstva sanytru. Motory jsou naležato. Při povolování předního labyrintu se mi podařilo u jednoho motoru utrhnout kotvu od hřídele. Ložiska vypadají všechna skoro stejně. Zbytky vazelíny degradované na něco podobné tvrdému parafínu. Vpravo je to L&Y vprostřed FAG a vlevo zadní SKF.
To L&Y je hyn - jsou poškozené dráhy kuliček a "klopýtá". FAG by po vyčištění / přemazání mohl ještě sloužit a to SKF asi opravdu vyčistit zkusím. Na druhé straně stroje je shodná sestava ložisek, ale přimazávaných olejem. Použil jsem motorový olej Suzuki Ecstar 0W8 // tehdy ještě dovezený z Japonska //. Dnes už se dá sehnat i u nás - určitě tu viskozitu nabízí Toyota. Za ty dva roky se spotřebovalo cca 0,7 l oleje pro ty dva motory. Jednou za dvě hodiny se "foukne" cca 15mm2 do kosoúhlých ložisek a cca 3 mm2 do zadního ložiska. Přebytečný olej vyprská odfukem // motory jsou přetlakovány, jinak se do nich dostává chladicí kapalina //.
Ložiska mazaná olejem zatím nevykazují jakékoliv problémy a tak se do nich nebudu zatím "vrtat".