Předělání fa2u na cnc frézku na dřevo .

Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

15. 12. 2009, 9:52

Dobrý večer,koukám,že se to téma docela rozjelo.I když troch jiným směrem. :lol: Konzultoval jsem možné zrychlení vřetena pomocí freg.měniče s pánem,který se živí generálkováním přímo těchto frézek.Neměl by být problém 5000ot..Ložiska jsou mazána cirkulujicím olejem a ozub.kol. brouzdají v oleji.Zkoušel jsem pomocné zvedání vzduch.pístem osu z .Při průměru pístu 80mm a tlaku 5,5 baru šlo otáčení kličky osy z na obě strany stejně.Při zvýšení tlaku,už to šlo hůř dolu než nahoru.Budu muset udělat nebo upravit pojistný ventil,který povolý právě při 5,5barech,aby ve všech polohách pístu byl v pístu příbližně stejný tlak.Ale stejně se převodovce na zetku asi nevyhnu,proti x a y to jde pořád hůř. Koukal jsem na to video frézky s 3f. km a jezdí to pěkně. Honza
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8348
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2009, 6:53

Ono to zase není tak špatné když není tíha Z stoprocentně kompenzovaná, protože se tím docela levně zlikviduje vůle šroub - matka :-)
Aleš Procháska
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

16. 12. 2009, 8:35

Dobrý večer,s tou osou z,přílišnou pomocí vzduchu a ztráty přesnosti mezi matkou a šroubem ,to jsem čekal.Ale zvětšila se i vůle na kužel.soukolí.Doufám ,že se to vyřeší tenonkou ocelovou podložkou,pod svislý ozub.kolo.Co se týče KM ,kdy bude ofic.ceník těch 3f. motorů a příslušenství k nim? :wink: . Honza
Uživatelský avatar
Pavel R
Příspěvky: 479
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

16. 12. 2009, 10:08

Jan Danda píše:.Budu muset udělat nebo upravit pojistný ventil,který povolý právě při 5,5barech,aby ve všech polohách pístu byl v pístu příbližně stejný tlak.
Proč vymýšlet vymyšlené a vyráběné? Běžně používáme redukčáky FESTO, před něj se dá zpěťák a při chodu osy Z dolů to odfukuje přes redukčák - ten je samozřejmě stavitelný. Tím však vzniká při častějším pojíždění osy Z značná ,,poptávka´´ po stlačeném vzduchu, proto je nejlepší vřadit mezi nadlehčovací píst a redukčák vzduchojem. Při vhodně zvoleném objemu pak klesne spotřeba stl. vzduchu takřka k nule.
Mirek-Gravos
Sponzor fora
Příspěvky: 714
Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
Bydliště: Veleň
Kontaktovat uživatele:

17. 12. 2009, 11:16

Zdravim pane Dando. Testujeme vzorky, jedname s dodavatelem.
Ofic. cenik 3f. budicu a KM dame na stranky nejspis o vikendu. Dam info.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8348
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

17. 12. 2009, 12:30

Pavel R píše:Proč vymýšlet vymyšlené a vyráběné? Běžně používáme redukčáky FESTO, před něj se dá zpěťák a při chodu osy Z dolů to odfukuje přes redukčák - ten je samozřejmě stavitelný. Tím však vzniká při častějším pojíždění osy Z značná ,,poptávka´´ po stlačeném vzduchu, proto je nejlepší vřadit mezi nadlehčovací píst a redukčák vzduchojem. Při vhodně zvoleném objemu pak klesne spotřeba stl. vzduchu takřka k nule.
Který redukčák umí to odfouknutí při zpětném přetlaku? Koukal jsem se na web Festo a je toho tam na mě nějak moc :-)
Aleš Procháska
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

20. 12. 2009, 6:18

Dobrý večer,chci se zeptat na váš názor na to,že bych místo pneu.pístu na přizvedání části stroje použil plynové tluliče.Takové jako mají auta kombi na pátých dveří.Viděl jsem to třeba na překlopných kolikovačkách.Díky Honza
Mirek-Gravos
Sponzor fora
Příspěvky: 714
Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
Bydliště: Veleň
Kontaktovat uživatele:

27. 12. 2009, 7:43

Zdravim pane Dando, cenik 3f. pohonu je uz na gravos.cz
Plynove pruziny byly na foru nejspis uz diskutovany. Drive jsem je pouzival. Nektere maji dost casto jednosmerne tlumeni. To pak muze omezovat rychlejsi pohyb pohonu (osy). Take mivaji tlumene koncove polohy, to se da obejit pouzitim zdvihu mimo tuto oblast. Solidni vyrobci maji prislusne diagramy k dispozici. Pri reklamaci jedne pruziny mi bylo receno, ze spravna pracovni poloha je pistnici dolu, a reklamaci ztraty tlaku mi neuznali, mimo jine take z duvodu, ze nalezli castecky necistot v oblasti stiraci manzety. U protizavazi tohle nehrozi, ale je potreba zrychlovat dvojnasobnou hmotnost. Je otazka, jestli kompenzace hmotnosti plynovou pruzinou a prace s tim spojena, vyvazi pouziti silnejsiho pohonu. Ja ji pouzival v pripade, ze to neslo jinak (slaby pohon).
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

27. 12. 2009, 9:07

Dobrý večer,díky za info.Ty tlumiče byl jen taková úvaha,při použití pneu.píst budu muset udělat větší úpravy,málo místa pro píst.Pokud to bude možné,rád bych vás navštívil po novém roce v Praze ve firmě.Nashle Honza Danda
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

1. 1. 2010, 8:00

Dobrý večer,koukal jsem na graf charakteristiky točivého momentuu motoru yk31115a a chtěl bych vědět zda jsem to pochopil správně.
úhel kroku 1,2 stupně ´=300plno kroků na 1 otáčku=3.33otáčky na 1kpps,
motor má max. 12nm až do 5kpps pak toč.moment klesá .
5kpps*3.33 ot/s=16.65 ot/s
stoupání šroubu je 5mm,
16,65*5´=83,25mm/s´=4,99m/min
Tak že vychází při toč.momentu 12nm a stoupání šroubu 5mm rychlost posuvu 5m/min
Mirek-Gravos
Sponzor fora
Příspěvky: 714
Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
Bydliště: Veleň
Kontaktovat uživatele:

3. 1. 2010, 6:33

Ano, je to spravne. Pri 10m/min (10kpps =2000 ot/min) klesne moment na cca 9Nm. Casem doplnime do vsech diagramu otacky, aby to bylo jasnejsi.
Protoze diagramy u motoru rady 57 a 86mm jsou udany jen pri 40V, chceme provest vlastni mereni na brzde.
Podle meho nazoru by se oblasti max. momentu mohly vyrazne posunout pri pouziti plneho napeti budicu.
Mirek
elmohomola1
Příspěvky: 22
Registrován: 11. 3. 2009, 7:59
Bydliště: Velký Beranov

11. 5. 2010, 5:16

Zdravím pana Dandu a chtěl bych se dotázat jestli by neprodal za rozumný peníz horizontální ložisko a opěrné tyče(šavle)pokud je má a bude stroj přestavovat.
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

11. 5. 2010, 8:13

Dobrý večer, "zatím" jsem přestavbu odložil pro nedostatek času a i při pokusech s fézováním dřeva jsem zjistil, že i když jsou tam stírátka i odsávání hodně prachu přesto se nalepí na posuvných plochách a nasává do sebe olej. Tak že frézku používám na obrábě kovu a ničeho se nechci určitě zbavovat.O šavlích se v jiném článku zminoval p.Procházka,zkuste se pozeptat dotyčného.Doufám,že se na mě nebude zlobit. :lol:
Jinak postupně nakupuji lineáry ,kuličkače a další věci na trochu větší frézku. S pozdravem Honza
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje - vrtačky, brusky, pily atd.“