Stránka 5 z 6
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 7:30
od filla
Habešan píše: ↑8. 3. 2023, 6:06
Tak k nejbližímu nádraží by to dotlačili něčím menším, třeba lokotraktorem.
Jenže to by se provoz na železnici musel trochu víc podobat něčemu, co nezamrzlo v 19. století.
Obavam se, ze v 19 stoleti byla logistika na zaleznici v lepsim stavu
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 8:33
od jean
Ja o prevádzke železnice viem dokopy prd, riešil som iné veci, ale žasnem nad tým pravekom, čo tam stále všade majú. Ked menili ochranné obvody, tak to bol návrat do 70. rokov.
Ako tá tragédia v Grécku, v dnešnej dobe, ked ma GPS aj mobil za 80 euro, sú vlaky riadené tak, že sa stretnú v protismere na jednej koľaji.
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 8:34
od romanf
shaolin píše: ↑8. 3. 2023, 7:03 Každý brzdiaci vlak je predsa zotrvačná elektráreň. Odhadom 300t vážiaci vlak pred zastávkou brzdí aspoň jeden km. Koľko vyrobí energie?
..a preto má distribučná spoločnosť zo železníc hlavu v smútku lebo jeden brzdiaci rýchlik ťahaný Siemens Victronom natlačí do siete jednorazovo takú šupu že im to rozhodí budíky od Kútov až po Galantu. To nemám z vlastnej hlavy, to je reálny problém ktorý na ŽSR riešia
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 8:36
od jean
Romanf, ja sa nečudujem, oni niekde majú určite ešte platné predpisy pre prevádzku parných rušňov. Elektrické lokomotívy sa vo väčšom používajú len 100 rokov, to je pre ŽSR moderna

Ortuťové usmerňovače a meniarne už zrušili?
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 8:37
od romanf
problém je na strane dodávateľa elektriny, nie ŽSR
resp aby som upresnil, problém to robí dodávateľovi ktorému to rozhadzuje bilanciu siete
Re: Batéria
Napsal: 9. 3. 2023, 6:53
od Sajmon
prochaska píše: ↑8. 3. 2023, 2:46
Na tohle je jednoduchá odpověď - v Teplicích je jedna firma, která vyrábí železniční dvojkolí pro zákazníka z Francie. To první je původně železniční opravna, to druhé výrobce vagónů, takže oba mají "z definice" vlečku až do výrobní haly. Ta dvojkolí tam vozí kamiónem

Tipuju, že vědí proč
U nas alstom (pretim bombardier) vyrabi kompletni podvozky. Firma sidli v byvale vagonce, koleje tam jsou snad 100let, ale podvozky jedou do Francie na tahaci.
Re: Batéria
Napsal: 10. 3. 2023, 7:07
od shaolin
romanf píše: ↑8. 3. 2023, 8:34
shaolin píše: ↑8. 3. 2023, 7:03 Každý brzdiaci vlak je predsa zotrvačná elektráreň. Odhadom 300t vážiaci vlak pred zastávkou brzdí aspoň jeden km. Koľko vyrobí energie?
..a preto má distribučná spoločnosť zo železníc hlavu v smútku lebo jeden brzdiaci rýchlik ťahaný Siemens Victronom natlačí do siete jednorazovo takú šupu že im to rozhodí budíky od Kútov až po Galantu. To nemám z vlastnej hlavy, to je reálny problém ktorý na ŽSR riešia
Ale predsa kde je jeden brzdiaci vlak je ďalší čo sa rozbieha....
Kedysi bola naša energetika riadená vojenským spôsobom, kde sa počítalo s veľkými výkyvmi potreby energie v sieti. A vedeli to uriadiť. Veď stačilo aby každá továreň ráno po 6.00 zapla výrobné stroje (nabehla prečerpávacia elektráreň aby to pokryla) a o 13.30 ich naraz vypli. Poobede už sa energia až tak nemíňala a tak sa jednoducho upravil vykon turbín. Voda v priehradach sa postupne doplnila a čakala na ďalší deň.
Lenže vtedy patrili elektrárne štátu. Hlavne naša Važská kaskáda čo napájala hlavnú železnicu. Tam nebol problém regulovať výkon turbín podľa potreby. Dnes bežia turbíny na maximum kvôli ziskom a to im robí ten smutok keď majú prebytky a musia znížiť výkon a nie to že to nevedia regulovať.
Turbina funguje ako turbo v aute. Zmenu vykonu je ľahko riadiť naklápacími lopatkami a odozva je rýchla. Akurát že so zníženým výkonom sa znižuje aj účinnosť turbíny, nakoľko prietok vody turbínou sa príliš nemení a tak sa v podstate vodou plytvá. Preto vodné elektrarne majú viacero veľkostí turbín aby pokryli nielen rozkolísanoať prietokov ale aj podľa potreby el.energie bežali čo najviac v maximálnom prevádzkovom výkone.
Viac ako vlaky ich dnes trápia solárne elektrárne. Tie výkyvy sú šialené keď letia malé mraky po oblohe.
Tu ide len o to že nieje snaha využívať čo existuje a kedysi fungovalo a vymýšľajú sa hovadiny.
Re: Batéria
Napsal: 10. 3. 2023, 5:03
od romanf
trepeš
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 5:59
od shaolin
Niečo si naštuduj skôr než vypustíš primitívnu blbosť z úst. Inak tu budeš za hlupáka.
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 8:32
od romanf
a ty za komunistického pohrobka
vieš o regulácii distribučnej sústavy úplné hovno, hlavne že za komunistov to bolo lepšie.
vitaj na ignore liste
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 8:38
od robokop
Shaolin:
A kde se ti stalo to ze jsi zapomel zapocitat to ze nyni mame radove jiny pocty spotrebicu s radove jinymi pozadavky. Ruzne klimatizace, elektromobily, soukrome firmy s mnohasetkilovatovymi odbery ktere se nemohou omezovat jak se to nekomu hodi.
Nejak mi tvuj modelovy priklad nestimuje, chybi ti tam spousta promennych.
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 8:42
od romanf
... a fabriky fachčili od 6:00 do 13:30 , to by sa hlinikáreň (najväčší spotrebiteľ EE v SR) mohla po jednom dni zavrieť keď by im vychladli pece a hliník by vysekávali majzlíkmi
jediná vec v čom mal ten truhlík pravdu je že solárne elktrárne spôsobujú v sieti bordel, ale to je mimo tému tejto konkrétnej diskusie
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 1:40
od shaolin
Píšeš tu ako šašo čo sa hrá na mudrca a pritom su to len bláboly bez jedineho argumentu. Zase si tu niekto musí honiť ego lebo mu manželka doma nedala.
Takže ak niečo vieš k veci tak napíš, alebo sa zdrž takychto trapnych výstupov... nakoniec vysvitne ze vieš akurát regulovať otáčky na mixéri zapojenom do distribučnej siete.
Sorry Robokop ale taketo neprinosné trollské typy by si mohol regulovať. Ak sa v niecom mylim, nech niečo napíše, nech sa o tom niečo dozvieme... toto je fórum...mne to pripadá že len sa snaži bezdóvodne vyvolať roztržku.
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 2:55
od robokop
Jen si tak pro sebe rikam: Budto to pochopi a priste se vic zamysli.
Nebo ne a budu zvazovat jaky prinos pro toto forum jeho prispevky maji.
Re: Batéria
Napsal: 11. 3. 2023, 6:12
od Sajmon
Pyramida to vyresi.