Stránka 5 z 273
Napsal: 19. 9. 2010, 10:39
od magi
Super, to jsem přesně sháněl. Díky.
Napsal: 19. 9. 2010, 10:48
od magi
Nějaká další fota z opravy hřídelového těsnění. Problém způsoboval rozlomený krycí koužek z šedé litiny. Vyroben nový z oceli a půlmiska do něj přivařena TIGem. Při této činnosti se mi dnes vyjimečně nedařilo. Poslechl jsem "rady" a lenošný vozit z práce lahev Argonu, pustil jsem do TIGu Corgon (který mám doma). Kolega jistě ze škodolibosti dodá další fotky takže výsledek bude na fotce - no vypadá to jako by to svařilo dítě, uznávám

Napsal: 20. 9. 2010, 5:57
od magi
Výroba proměnné umělé zátěže (nechal jsem se inspirovat).
Připadal jsem si jako údržbář veřejného osvětlení

Na přívodu k téhle atrakci připominající lunapark, osazené 15ti ks 200W žárovek je připojen klešťový kilowatmetr. Žárovky povoluju a utahuju, dle potřeby.
Napsal: 21. 9. 2010, 10:27
od Ben Ash
mám nějaký problém s foťákem, nemůžu stáhnout ty fotky co jsem tě s nima chtěl kompromitovat

Napsal: 21. 9. 2010, 10:52
od magi
Ben Ash píše:mám nějaký problém s foťákem, nemůžu stáhnout ty fotky co jsem tě s nima chtěl kompromitovat

Chi Chi Chi Chi, stav se dneska. Až uvidíš umělou zátěž, tak padneš na prdel. Vypadá to tam jak u kolotočů (otcův komentář).
Napsal: 21. 9. 2010, 12:30
od Ben Ash
Jo můžu ti donést to čtyřkanálové řízení co ho mám vod kolotočářů na vopravu
----------
Byl u tebe včera ten odborník? (Odborník - tedy člověk z jiného města)
Napsal: 21. 9. 2010, 12:35
od magi
Ben Ash píše:Jo můžu ti donést to čtyřkanálové řízení co ho mám vod kolotočářů na vopravu
----------
Byl u tebe včera ten odborník? (Odborník - tedy člověk z jiného města)
Přijde dneska, na opravováni nějakého bazmeku se můžu víš co. Já neopravuju, já zásadně nahrazuju, Siemens LOGO, nebo AMAP od Amitu

At si koupí DMX kontrolér na ovládání světelného parku a bude jim to blikat podle hudby.
PS: se divím, že ještě nikdo neokomentoval ty holé mědené dráty na tom mém žárovkovém prkně. Že to vypadá jako rozvody elektřiny za dob F. Křižíka, nebo něco podobného

A propos, dá se vůbec ještě koupit 200W žárovka? (100W už přece nejsou)
Napsal: 21. 9. 2010, 1:00
od sysel
magi píše:
A propos, dá se vůbec ještě koupit 200W žárovka? (100W už přece nejsou)
Od září už se nesmí vyrábět ani 75W, ale v obchodech jsou ještě zásoby...
Jinak toto téma sleduju pravidelně a moc se mi líbí co děláš a fandím Ti!!!
Ať se daří!!!

Napsal: 21. 9. 2010, 1:07
od magi
sysel píše:magi píše:
A propos, dá se vůbec ještě koupit 200W žárovka? (100W už přece nejsou)
Od září už se nesmí vyrábět ani 75W, ale v obchodech jsou ještě zásoby...
Jinak toto téma sleduju pravidelně a moc se mi líbí co děláš a fandím Ti!!!
Ať se daří!!!

Díky moc

Napsal: 21. 9. 2010, 8:38
od magi
Tak po návštěvě odborníka už motor dává 3kW elektrické. Vyměnil vstřik, (starý prokapával), zvýšil mu tlak na 120bar, nastavil předvstřik na cca 20st. a hlavně mi řekl to co jsem celou dobu dělal blbě. Před startem se nesmí do válce vstřikovat ručně nafta a při protáčení klikou musí být motor bez plynu, teprve jak shodím dekompresor, musí jít čerpadlo na plný plyn. Nafta, která se nastříká do válce před totiž chladí spalovací prostor.
Další poznatek mám, že existuje nějaký bod zlomu na průběhu otáček, do něj to výkon 3kW nedá a od něj výš už ano a bez problému. Tento bod je cca někde okolo 900 ot. Tzn. motor musí běžet cca 1000 - 1100 ot. V tomto si udělám jasno až zítra, kdy už zapojím datalogger abych viděl průběhy (zatím měřím otáčky pouze občas laserovým otáčkoměrem). Bude to asi chtít lehce zpomalit převod na generátor.
Přidávám pár dalších fotek žárovkové zátěže a poslední foto je elektronický regulátor Heinzmann z velké KJ, který hodlám osadit na Slavii z důvodu lepšího držení otáček.
Napsal: 22. 9. 2010, 4:51
od Josef
Když se dívám na tu stodolu, tak mne napadá SAFETY FIRST! Ale jinak ti moc fandím.
Napsal: 23. 9. 2010, 7:18
od magi
Dnes jsem udělal poprvé něco pro požární bezpečnost. Vertikální výfukovou trubku jsem ze Slavie demontoval a vyrobil zahnutou fajfku s kolenem, aby mi jiskry nezapálily stodolu.
40 litrový barel na chladící vodu jsem nahradil 200 litrovým sudem, abych neupekl ponorné plastové čerpadlo.
Následoval první hodně dlouhý pokus se zátěží na tuk.
Výsledek velmi zhruba: za 1hod běhu se zátěží 2,5kW, jsem spálil cca 1litr tuku, vyrobil 2,5kWh elektřiny a nahřál 200 litrů vody z 10st. na 40st.
Podotýkám, že zatím není hotový spalinový výměník, teplo bylo odebrané čistě z motoru.
Tím jsem zatím skončil, protože odešlo něco v regulaci napětí generátoru.
Napětí na prázdno dává 220V, ale jak ho zatížím tak to spadne pod 50V.
Předpokládám, že tam odešlo něco přepětím, protože jsem ho několikrát přetočil. Bez el. regulace otáček to evidentně nepůjde.
Přikládám pár fotek, úplně první dnešní perla z práce. Jak se u nás odborně opravují svařovací kabely.
Napsal: 24. 9. 2010, 7:12
od Josef
To je ještě dobré, mně říkal kámoš co byl za bolševika v Rusku, že tam omotají stavbu kabelem a v místě potřeby do něj udělají díru, strčí tam elektrodu a vaří. Kleští netřeba. Ještě jsme se měli co učit.
Napsal: 24. 9. 2010, 1:28
od QNX
magi: Když tam máš ten sud, neběhalo by to samotíží? Už jsem se s tímhle řešením (200l sud a samotíž) na netu párkrát setkal. Já to budu hnát do radiátoru v dílně normálním topenářským oběhovým čerpadlem.
Napsal: 24. 9. 2010, 2:36
od magi
QNX píše:magi: Když tam máš ten sud, neběhalo by to samotíží? Už jsem se s tímhle řešením (200l sud a samotíž) na netu párkrát setkal. Já to budu hnát do radiátoru v dílně normálním topenářským oběhovým čerpadlem.
Já též, ale v cestě to bude mít 2 kubíkovou aku nádrž. Možná i větší.
Tzn, teplo z KJ nepůjde přímo do topení. Radiátory si budou odebírat vodu z nádrže podle povelů od prostorových termostatů. Mezi nádrží a KJ bude další nezavislé čerpadlo.