Uvedené opravy jsou sice potřeba skoro u všech starších strojů, ale pokud na to člověk nemá vybavení nebo dobré známé, je to obrovský problém. Ani ne, že by to bylo tak drahé. Jenže ten kdo něco opravdu umí má většinou kšeftů dost a o nějaké jednorázové špeky nestojí. Proto pozor! Ne každý, kdo je ochotný třeba přebrousit kužel pinoly to udělá dobře a pokud to zmrší, co si na něm vezmeš. Sami jsme se doma takhle spálili u vřetene vrtačky, které mělo vymačkaný kužel. Prý žádný problém, jenže se mu to nepovedlo a víc už to ubrat nešlo. Takže i když vím, že šikovných lidí je spousta, tak v případě oprav nenahraditelných součástí je třeba dobře zvážit komu věřit.tumlik píše:U ní zjistíš co všechno je potřeba udělat nového, opravit pouzdra, ložiska ve vřeteni, vydřené vřeteno, vyměnit komplet valivé ložiska, vůle na šroubech, v maticích, vydřené lože, vyběhané suporty, nízko koník, pinola mimoběžně, velká vůle v pinole, vyrajbované kužely v dutinách, nefunkční olejové čerpadla, mazání, hadičky, spálenej motor, nové řemeny, nová elektrika, komplet geometrie atd. atd.
a než se naděješ tak zjistíš, že už vlastně děláš takový malý velký GO![]()
Soustruh Loewe DZ3 rozebírání
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
I ty hade...a nechali jsete mi ještě nějakou někde ve stodole na objevení?Zbýňa píše:Tumlíku jsem zvědavej jak se ti bude líbit rozebírání FP1, taky se s ní tedka zabejvám a bylo tam pár zajímavejch "ježků v kleci"


Tumlíkovi jsem již gratuloval...tak i tobě Zbýňo gratulacek k Deklíkovi.
AcemanLB...žena tu špinavou "hrůzu" už rozdejchala?
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Jelikož teď máme s ženou úplně jiné starosti tak mi to už nepředhazuje, ale jinak si myslím že už se s tím srovnala.PAKO.ll píše: AcemanLB...žena tu špinavou "hrůzu" už rozdejchala?
off topic, ale koukal jsem na tu FP1 - krásná mašina.
Pokud se mohu zeptat, ať neumřu blbej - koukám že v ose Y se pohybuje jak horizonátlní vřeteno tak ještě i vertikální a motor je vzadu dole.
Na Y pohyb tam musí být asi i nějaký šroub.
Jak je vyřešen přenos od motoru na vřeteno ? jak se to tam vůbec vejde ? díky
Pokud se mohu zeptat, ať neumřu blbej - koukám že v ose Y se pohybuje jak horizonátlní vřeteno tak ještě i vertikální a motor je vzadu dole.
Na Y pohyb tam musí být asi i nějaký šroub.
Jak je vyřešen přenos od motoru na vřeteno ? jak se to tam vůbec vejde ? díky
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Tady je vše pěkně vidět.chb píše:off topic, ale koukal jsem na tu FP1 - krásná mašina.
Pokud se mohu zeptat, ať neumřu blbej - koukám že v ose Y se pohybuje jak horizonátlní vřeteno tak ještě i vertikální a motor je vzadu dole.
Na Y pohyb tam musí být asi i nějaký šroub.
Jak je vyřešen přenos od motoru na vřeteno ? jak se to tam vůbec vejde ? díky
http://www.lathes.co.uk/deckel/" onclick="window.open(this.href);return false;
pěkné ... díkyZbýňa píše: Tady je vše pěkně vidět.
http://www.lathes.co.uk/deckel/" onclick="window.open(this.href);return false;
CNC je určitě výkonější, ale toto jsou zase překrásné stroje
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Tak i stoly na suportu rozebrané vyčištěné poskládané zpět vše chodí velmi pěkně , ale občas přijdu na takové věci ze šroub příčného posunu je místo na pěti místech chycen jen na dvou a ještě místo pěti šroubů tam jsou jen čtyři. Jediné s čím si u suportu nevím rady je to jak proplachnout tu převodovou skříň. Je na dně takové to blátíčko a ani několika násobné proplachnuí petrolejem nezabírá. Nikde tam není žádný průchod jak se tam líp dostat a celé to rozebírat nechci. Nějaký nápad?
jestli je to blátíčko tuhý a drží na dně, jako že asi je když nejde vypláchnout, máš dvě možnosti
a) rozebrat tu skříň do šroubku a vyškrábat, což se asi neobejde bez demontáže tyčí
b) vykašlat se na to, když to vzdoruje petroleji tak to tam asi bude držet i v oleji
jestli je to jen nějaký karbon, nic nepoškodí i když se rozpustí v oleji
nesmí tam být písek
a) rozebrat tu skříň do šroubku a vyškrábat, což se asi neobejde bez demontáže tyčí
b) vykašlat se na to, když to vzdoruje petroleji tak to tam asi bude držet i v oleji
jestli je to jen nějaký karbon, nic nepoškodí i když se rozpustí v oleji
nesmí tam být písek
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Právě že tak tuhý není když sundám kontrolní otvor na olej a šáhnu na to tak je takový mazlavý jak bramborová kaše 

-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Používá se petrolej, protože je mastný a spíš nic nepoškodí, ale můžeš zkusit i benzín, nebo na některé (i když spíše rostlinné) oleje zabírá i líh. Nebo také jsou dnes různé speciální čističe přímo na tyhle účely. S nimi ale zkušenosti nemám.
ještě můžeš skusit naftu , některé věci velice dobře rozpouští a když tam nějaká zůstane tak to taky nevadí , taky dobře maže , každopádně když tam něco zůstane , tak to třeba časem při používání povolí a rozpustí se v oleji a začas ten olej vyměn jako u auta , ohřát a vypustit
Ok, díky za tipy.