Stránka 6 z 22

Napsal: 8. 4. 2008, 3:25
od prochaska
Aeroomni píše:blbe na pyramidy se sutry nenosily :-D
A co do toho betonu teda hazeli kdyz ne sutry?

Napsal: 8. 4. 2008, 4:02
od Aeroomni
to neni beton to sou kvadry skaly

Napsal: 8. 4. 2008, 4:13
od QNX
Aeromni: kvadry skaly? jak do toho vkládali ty ocelové armatury? To určitě není normální skála, ale ještě stará dobrá předepjatá železoskála, tenkrát se stavělo poctivě. :roll:

Robokop: tažením profilu nástroje po 3D křivce nedostanu stejnou plochu jako frézováním nástrojem se stejnou křivkou ..... to je ten problém, kterej jsem teď řešil. Muselo by to být odebrání tažením tělesa po 3D křivce, ale to v SolidWorksu neumím (nevím, jestli to vůbec jde, zas tak moc ho neumím.)

Napsal: 8. 4. 2008, 4:16
od robokop
nevim jak v solidworks ale pokud vim tak napr v proe to jde protahnou tak ze kdyz po te krivce projede nastroj tak to bude stejne

myslim ze by to v solidworks melo jit taky

Napsal: 8. 4. 2008, 4:38
od Mambo
PavelZ píše:Invertor je také docela dobrý software, ale jak už někdo výše naznačil, některé, podle mne relativně jednoduché, typy modelování nezvládne (u mne skončil tím, že nedokázal vymodelovat cylindrickou vačku).

Muzu se zeptat co ma byt ta cylindricka vacka ? v poseldni dobe nemam s Inventorem problem namodelovat ani dost slozite plochy (vcelku se ti chlapci v Autodesku pochlapujou :D) a tak nechapu proc by nemel umet vacku.
Neni to rypani jen me to zajma.

Napsal: 8. 4. 2008, 4:58
od prochaska
Aeroomni píše:to neni beton to sou kvadry skaly
No, jen aby :-) Tenhle pán tvrdí, že ne: http://vikend.ihned.cz/1-10000070-18802110-v00000_d-95.

Napsal: 8. 4. 2008, 5:10
od Aeroomni

Napsal: 9. 4. 2008, 2:53
od PavelZ
[quote="Mambo]
Muzu se zeptat co ma byt ta cylindricka vacka ? v poseldni dobe nemam s Inventorem problem namodelovat ani dost slozite plochy (vcelku se ti chlapci v Autodesku pochlapujou :D) a tak nechapu proc by nemel umet vacku.
Neni to rypani jen me to zajma.[/quote]

Cylindrická vačka ... zkus třeba http://www-2.cs.cmu.edu/People/rapidpro ... html#HDR94.
Když jsem modeloval podobnou vačku tažení nástroje (stejný průměr jako má kladka mechanismu) po teoretické křivce, AutoCAD i Invertor mi tvořící křivku natáčeli vždy k normále křivky - to jde např. u šroubovic, ale v tomto případě je zapotřebí, aby se tvořící profil nenatáčel.

Napsal: 9. 4. 2008, 5:51
od Mambo
Tak da se tam zapnout aby to bralo ne normalu ke krivce, ale aby si to drzelo rovnobezne s puvodnim nacrtem a to neni ono. Ted sem se stim trapil a fakt me nenapada jak to v tom jednoduse udelat. Jedine co me napada je pomoci dynamicke simulace vytvorit trajektorie a s tema pak pracovat a to je dost nejednoduche reseni :D. A jak to maj jine CADy ? nejak me nenapada funkce kterou se to dela (presneji napada, ale netusim jak se to definuje to nenataceni profilu v jednom smeru ) :( .

Napsal: 9. 4. 2008, 8:46
od prochaska
Mambo píše:Tak da se tam zapnout aby to bralo ne normalu ke krivce, ale aby si to drzelo rovnobezne s puvodnim nacrtem a to neni ono. Ted sem se stim trapil a fakt me nenapada jak to v tom jednoduse udelat. Jedine co me napada je pomoci dynamicke simulace vytvorit trajektorie a s tema pak pracovat a to je dost nejednoduche reseni :D. A jak to maj jine CADy ? nejak me nenapada funkce kterou se to dela (presneji napada, ale netusim jak se to definuje to nenataceni profilu v jednom smeru ) :( .
Vypadá to, že je to docela oříšek :-( Snad jedině to vygenerovat v rovině a v NC kódu potom ručně zaměnit Y za A :-)

Napsal: 10. 4. 2008, 9:36
od PavelZ
No, já to dělal tak, že jsem generoval ve svým softu krajní obrysy => dxf soubor, pak jsem mezi nima udělal plochu ... tedy vytvořil jsem těleso plochama, nebyl to solid. Typické dxf přikládám (snad se mi tu přílohu podaří připojit).

Napsal: 10. 4. 2008, 10:35
od Mambo
Tak to je presne to co sem myslel v dynamickem studiu vygenerovat obrysove krivky a z toho udelat plochy.
Orisek to docela je ve skutecnosti se to vyrobi docela jednoduse, ale delat to v 3D byva problem.

Napsal: 13. 6. 2008, 9:45
od PetrNC
Mrkněte prosím na tento odkaz:

http://www.ribbonsoft.com/cz/

Znáte to někdo ?

Napsal: 23. 6. 2008, 12:12
od tomkl
Uz sem par CAD/CAM videl kazdej ma neco a mohu jen doporucit pokud se nekdy zacnete zaobirat kterej SW vybrat tak si dejte vic casu a proberte vsechny spicky na ktere si vzpomenete protoze ti smejdi dileri vam neukazi nic jinneho nez obycejne jednoduche veci ktere maji zmaknute a pritom se jim to kolikrat nepodari. Kostecku a nani R to je prace pro decka ze skolky ale pokud budete tvorit slozite tvary a nejen valecek zapustku ci zavit tak si davejte pozor jak v kterem SW to zvladnete.

Jsou SW ktere pred 6lety umeli to co nektere ani ted poradne nedokazi na druhou stranu se vam muze v new SW mnohem lepe a rychleji udelat tvar protoze vse je otazkou 2 kliku sou i testy kdy pocitaji kolik kliku udelate nez udelate kostku s R. Ale ruku na srdce kolikrat zaden budete delak tuto kostku? Zamerte se radsi na vas konkretni problem co nejcasteji delate a radsi si trosku neco pribarvite nebo splacete nad vedelkem.....

CAD software

Napsal: 1. 11. 2008, 9:03
od kroky
No celkom zaujímavý programček je VARICAD www.varicad.cz

Zatiaľ testujem len DEMO a vcelku sa mi páči aj ovládanie je OK