Co jste dneska bastlili?
mezi vstřikovačem a sedlem není voda
tam by se nevešla
v tomhle místě je až tak 25 a víc mm od povrchu
ten odlitek má stěnu tak kolem 6-8mm
máš problém někde jinde
tam by se nevešla
v tomhle místě je až tak 25 a víc mm od povrchu
ten odlitek má stěnu tak kolem 6-8mm
máš problém někde jinde
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak ona celá hlava je dobitá. V prvním válci se něco proběhlo, je to potlučený. Vodítko zespoda v kanálu ulomený. Ten ventil z něj jsem vyklepával kladivem. jestli to teda není prasklý někde kolem vodítka. Mám to z náhradního motoru, který jsem teď sehnal (docházej). A jak říkám, doma to chleba nežere. Každopádně se v tom někdo vrtal. Jsou měněný písty. Hlavu dali, tak jak byla... Dva vstřiky tekly. Těsnění pod hlavou bylo taky nový. Nikde nic špatnýho.
Výfukový ventily byly otlačený tak z 1/3 a ještě podpálený. Na každým ventilu jiná vůle. Vůbec to nemělo tlaky ve válcích (dělal jsem podle vstřiku přípravek). Zejtra jede na výlet do Brna (přes Monstu). Jinak tyhle hlavy dost praskaj... Mluvil jsem z chlapem z té Monsty. Kamarád co dělá motory má taky tři prasklý doma.
Výfukový ventily byly otlačený tak z 1/3 a ještě podpálený. Na každým ventilu jiná vůle. Vůbec to nemělo tlaky ve válcích (dělal jsem podle vstřiku přípravek). Zejtra jede na výlet do Brna (přes Monstu). Jinak tyhle hlavy dost praskaj... Mluvil jsem z chlapem z té Monsty. Kamarád co dělá motory má taky tři prasklý doma.
stanik84> ja se dnes taky bavil po dlouhe dobe cely den spalovacim motorem.
U me to je misto hlavy Lakatose hodne nizkonakladovy turbo mod stare atmosfericke Miaty pro kamose .
No, dneska jsem vlastne prevazne bastlil nove svody z dvou vypalku a toho co bylo zrovna po ruce.
U me to je misto hlavy Lakatose hodne nizkonakladovy turbo mod stare atmosfericke Miaty pro kamose .
No, dneska jsem vlastne prevazne bastlil nove svody z dvou vypalku a toho co bylo zrovna po ruce.

TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
to je krásné konstatování do hospodské diskuse na fejsbůčku
....
je to jako vždy a všude ve všem otázka míry
pokud to turbem nafoukneš třeba o 20 kPa, tak asi s písty nic dělat nemusíš
pokud to nafoukneš o 120 kPa, tak asi něco třeba bude
(palivo atd atd je další věc)
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
shaolin> to se neda generalizovat. Kovane pisty potrebujes jak kdy, zalezi na tom, jak odolne pisty jsou v serii a do jakych teplot se s preplnovanim nakonec dostanes. A to zase zavisi na urovni preplnovani, pouzivanem palivu, kompresi,AFR,...
Ale krom kovanych pistu se musi clovek zamyslet nad spoustou dalsich komponent jako prevodovka, diferencial, hnaci hridele, spojka,pisty, ojnice, ventily, vstriky, vyfuk, tesneni, chlazeni vody, chlazeni oleje, sani a dalsi a dalsi Nektera auta jsou v serii s velkymi rezervami a zvladaji klidne stovky koni navic k seriovemu vykonu, ale u jinych musis menit pul auta pro 50k navic.
U tehle Miatky neni treba do cca 250k menit nic, krome kapacitnejsich vstriku. A pouzit jine rizeni motoru, pochopitelne.
Mam taky treba Hyundai genesis coupe, ktery jsem oturbil z 300k na cca 620k (2x MGT17 twin scroll) a byly potreba jen kovane pisty, silna spojka, 800cc vstriky, otevrene sani a vyfuk. Dlouhodobeji ale zacina u takove predelavky vysokym momentem odchazet jak prevodovka, tak seriovy samosvor, tak ulozeni zadnich ramen a jako bonus popraskaji i sedla vyfukovych ventilu.... jo a 1000rpm vyssi limit otacek nema prozmenu rado servo cerpadlo. Je to zkratka komplexni, ale zabavna problematika.
Ale krom kovanych pistu se musi clovek zamyslet nad spoustou dalsich komponent jako prevodovka, diferencial, hnaci hridele, spojka,pisty, ojnice, ventily, vstriky, vyfuk, tesneni, chlazeni vody, chlazeni oleje, sani a dalsi a dalsi Nektera auta jsou v serii s velkymi rezervami a zvladaji klidne stovky koni navic k seriovemu vykonu, ale u jinych musis menit pul auta pro 50k navic.
U tehle Miatky neni treba do cca 250k menit nic, krome kapacitnejsich vstriku. A pouzit jine rizeni motoru, pochopitelne.
Mam taky treba Hyundai genesis coupe, ktery jsem oturbil z 300k na cca 620k (2x MGT17 twin scroll) a byly potreba jen kovane pisty, silna spojka, 800cc vstriky, otevrene sani a vyfuk. Dlouhodobeji ale zacina u takove predelavky vysokym momentem odchazet jak prevodovka, tak seriovy samosvor, tak ulozeni zadnich ramen a jako bonus popraskaji i sedla vyfukovych ventilu.... jo a 1000rpm vyssi limit otacek nema prozmenu rado servo cerpadlo. Je to zkratka komplexni, ale zabavna problematika.

TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Tam jde spíš o to jaký je stávající kompresní poměr a kolik tam chceš foukat. Jako poslední auto jsem turbil bmw 750ial. Dvě malý TD Kkk, kompresní poměr byl krásných 8,1:1 takže se jen udělal sériový motor a přidala se TD, intercoolery atd... Spočítali se vstriky a ladila se směs...
Původní výkon 299PS, s preplnovanim o ca 0.5bar to šlo na 444PS. V roce 05 tuším.
Edit, než jsem dopsal už to bylo popsáno
Původní výkon 299PS, s preplnovanim o ca 0.5bar to šlo na 444PS. V roce 05 tuším.
Edit, než jsem dopsal už to bylo popsáno

To dawe: nedá mi to se nezeptat proč zrovna tohle napíšu zdvořile "svérazné" auto ? Ani jsem to neznal, vypada to jako upravené Audi pro státy. Mám poslední dobou a bohužel už delší dobu cukání sehnat E36 nebo 46 a začít stavět závodáka. Plán by byl dojet stavající motor, trošku se rozkoukat a potom nechat přestavět na kovanej. Bohužel vždycky, když si řeknu "ted je ta doba" ... přijde nějaká rána a projekt odložím
Pokud si nas tohle dokážeš najít čas tak moc závidím 


ja som len tu nformáciu mal v hlave ...kedysi dávno sme ako majitelia Fiat 128 sc uvažovali o turbe že len pár vecí sa prehodí z Fiata 1,3 uno turbo a práve tam trebalo meniť celý komplet motor práve kvôli veciam čo písal Dawe...
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll 

Protože v poslední době si pár mých zákazníků zvyklo, že umím udělat i funkční (rozumněj produkční) díly na filamentové tiskárně, musel jsem trochu upravit chaos, který u mě panoval. V jedné části skříňky takové ty obyč filamenty, ve druhé materiál na práci. Na trojce jsou trysky normální, na 2+ nerezové. Dokonce už mohu díly docela slušně obrábět a umím i dlouhé vnitřní díry. Ale jenom v určiých velikostech. SLS je zatím prioritní tisk a i zůstane.
Myslis tu Miatu? Ta je kamarada, je jen na obcasne blbnuti na okruzich...vevnitr jsou skorepiny,FIA ram, odlehcena co to jde, semisliky...jen ten vykon ji schazel. Hobby auticko

Co se tyce casu, tak ja si najdu cas na "tunning" tak max na jedno auto za 2-3 roky, takze zase tak moc k zavideni to neni

Jiny kamos me ponouka k citlivemu oturbeni jeho krasneho e36 kupe uz par let, vhodne turbo sehnane davno mam, vymyslel jsem to uz taky, ale tusim ze to jeste par let potrva.

TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo