Stránka 7 z 13

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:07
od Kratus
Takže svrhnout ze skály a koupit něco normálního :? .

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:07
od testone
jeden včerejší kousek - trochu potravy do diskuse :D
hlava VW 1,9 PD_m.JPG
v tuto chvíli je hlava ofrézována o cca 0,1mm

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:13
od turnigy
stanik84: Tak k tomuto naozaj nemám čo povedať, iba že hlúpejší motor som ešte nevidel. To sú tie ložiskové domce tak slabé, že sa povolením skrútia? Ako je to vôbec možné? A ako tomu pomôže nejaký prípravok?

Tisíce hliníkových motorov sa môžu normálne rozoberať, ale VW to dokáže spraviť tak, že sa motor povolením šálok zničí?

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:20
od tumlik
testone píše: 8. 8. 2020, 10:07 .....trochu potravy do diskuse :D
to má nějaký důvod, že je to tam upnuté takhle šikmo? :D

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:22
od stanik84
Viděl bych to na tu momentovou desku, kterou sem dával DwPetr, místo hlavy. Aby ten blok byl předepnutý.

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:53
od testone
tumlik píše: 8. 8. 2020, 10:20
testone píše: 8. 8. 2020, 10:07 .....trochu potravy do diskuse :D
to má nějaký důvod, že je to tam upnuté takhle šikmo? :D
Myslíš vzhledem k podélným drážkám na stole?
na to s... pes
není důvod se tím zabývat
ta hlava je široká nějakých 130 nebo 150 mm a frézovací hlava má pr. 500 :D

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 10:59
od stanik84
Jak to frézuješ? Fly cutter? Já třeba na tyhle plochy vyhodil z hlavy všechny plátky až na jeden :-) . Je to dobře vyvážený... Kolik máš naklopený vřteno dopředu? Aby to nečáralo? :D

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 11:06
od testone
tohle moc zveřejňovat nechci, přece jen v tom je asi 30 let praxe a vývoje
stanik84 píše: 8. 8. 2020, 10:59 Jak to frézuješ? Fly cutter? Já třeba na tyhle plochy vyhodil z hlavy všechny plátky až na jeden :-) . Je to dobře vyvážený... Kolik máš naklopený vřteno dopředu? Aby to nečáralo? :D

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 11:28
od RaS
testone píše: 8. 8. 2020, 11:06 tohle moc zveřejňovat nechci, přece jen v tom je asi 30 let praxe a vývoje
stanik84 píše: 8. 8. 2020, 10:59 Jak to frézuješ? Fly cutter? Já třeba na tyhle plochy vyhodil z hlavy všechny plátky až na jeden :-) . Je to dobře vyvážený... Kolik máš naklopený vřteno dopředu? Aby to nečáralo? :D
Ještě máš v tom vyvoji rezervy, až to budeš dělat na smontovaném motoru a auta ti budou jezdit pod frezku jak do myčky tak to bude teprve vývoj😀

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 1:03
od milan584
stanik84 píše: 8. 8. 2020, 9:00 A už jsi někdy třeba četl nějakou dílenskou příručku VW k motoru s Al blokem?

Třeba to, že se nesmí vyndavat klika bez přípravku, jinak se může zkroutit blok ?
Ony taky motory řady současných plecháren tuzingového vzhledu (OA) nejsou primárně navrhované jako pohonná jednotka ale "předmět k umožňení prožití neuvěřitelných zážitků"
U lidového koncérnu to platí násobně - viz třeba ten třívalcový paskvil který kdysi zrealizovali (asi nějakými čerstvými absolventy plzeňských práv) - protože to, JAK bylo "navržené" (tuhost toho bloku a hlavy, ten olejový kanál, vodítka ventilů a další) - to nevymyslíš :shock:
Motto:
"dej dxxxxxxxi CAD a CAM - vyrobí cokoli, smontovat to taky nějak půjde, výsledek ovšem bude stále obrazem ynteligence a zkušeností živočicha mezi klávesnicí a židlí"

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 1:05
od novic

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 1:12
od fmodel
Ten s tou flexou je nejlepší :lol: :lol:
jj Haťapka je ukázka využití CAD v rukou konstruktéra s půlroční praxí. :mrgreen:

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 1:27
od prochaska
Proč tak složitě? Nestačilo by to přivázat za auto a táhnout po betonu?

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 1:37
od milan584
prochaska píše: 8. 8. 2020, 1:27 Proč tak složitě? Nestačilo by to přivázat za auto a táhnout po betonu?
Lepší by bývalo využít bonusové geometrie D1 u Ostravy - tam se to údajně chová jako segmentová bruska - přerušovaný řez, (takže to tolik nepálí) :mrgreen:
Tzv. severní Žralok (jako u BPV 80).
Trochu mě překvapuje, že ještě nikdo nenavrhl použít "pařez" (BM 400) - buď normálně (motor rozebrat, na tom stole zegálizovat) a nebo "moderně" - pouze sundat hlavu, pak tu BM 400 celou tahat po karteru (vzhůru nohama).

Re: zaškrabávání teoreticky

Napsal: 8. 8. 2020, 2:49
od tumlik
testone píše: 8. 8. 2020, 10:53 Myslíš vzhledem k podélným drážkám na stole?
na to s... pes
není důvod se tím zabývat
ta hlava je široká nějakých 130 nebo 150 mm a frézovací hlava má pr. 500 :D
jo docela mě to zaujalo, tak jsem myslel že je tam nějakej důvod ...... když jsme na tom strojařském foru..... :D