Stránka 7 z 12
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:22
od zami
Pak jsem to otočil a upnul mezi dva hroty.
3. měření.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:24
od zami
4. měření
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:28
od RaS
to zadní ložisko je v hliníku a protáčelo se přímo ten vnější kroužek? to bude ohnutá hřídel a i to uložení zadního ložiska v háji ne?
maj ty hřídelky cementovaný, broušený a nebo je to jen taková rychlovýroba?
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:32
od jova
A co naměříš těsně u těch hrotů? A ve středu?
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:32
od zami
Rozdíl se mi zdá dost markantní. A to tak, že si myslím, že dělám někde chybu. Je možné, že ten důlek pro hrot je trochu mimo ??
Nebo, a to je asi pravděpodobnější, je vřeteno opravdu trochu deformované.
Zkusí mi někdo popsat postup jak to mám změřit abych pokud možno vyloučil chybu ?
Díky. Miloš.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:36
od zami
RaS píše:to zadní ložisko je v hliníku a protáčelo se přímo ten vnější kroužek? to bude ohnutá hřídel a i to uložení zadního ložiska v háji ne?
maj ty hřídelky cementovaný, broušený a nebo je to jen taková rychlovýroba?
No, z toho mám taky strach. Že je to ohnuté...
Jestli je to cementované to nepoznám. Plochy pro usazení ložisek vypadají jako broušené.
Miloš.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:38
od jova
Taky se mi to zdá na tu vzdálenost od hrotu dost. Proto se ptám jak se to chová vedle něj, a zda jsi použil pevné hroty a zda ti náhodou nehází ten otočný. Čisté důlky předpokládám.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:40
od zami
jova píše:A co naměříš těsně u těch hrotů? A ve středu?
Zkusil jsem změřit i přímo hroty. Ty jedou ve stovce. Ale už na hřídeli těsně u hrotu jsou to čtyři stovky.
Miloš.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:42
od zami
jova píše:Taky se mi to zdá na tu vzdálenost od hrotu dost. Proto se ptám jak se to chová vedle něj, a zda jsi použil pevné hroty a zda ti náhodou nehází ten otočný. Čisté důlky předpokládám.
Zítra raději zkusím ještě jrdnou mrknout do důlků. Přiznám se, že jsem je moc pečlivě nečistil....
Miloš.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:45
od RaS
máš prizma? polož to na dvě kostky přímo na plochy ložisek a změř to uprostřed... tím vyloučíš jakoukoliv chybu v důlku.. a můžeš to tak zkusit i vyrovnat ale iluze že to bude běhat tak jako dřív bez přebroušení bych si nedělal..
no upřímně i když samozřejmě doufáš v opak

tak když se podíváš na to zadní ložisko jak je orvaný a vezmeš to co to dělá tak se ohnutá hřídel dá víc než předpokládat...
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 10:54
od zami
RaS píše:máš prizma? polož to na dvě kostky přímo na plochy ložisek a změř to uprostřed... tím vyloučíš jakoukoliv chybu v důlku.. a můžeš to tak zkusit i vyrovnat ale iluze že to bude běhat tak jako dřív bez přebroušení bych si nedělal..
no upřímně i když samozřejmě doufáš v opak

tak když se podíváš na to zadní ložisko jak je orvaný a vezmeš to co to dělá tak se ohnutá hřídel dá víc než předpokládat...
Tak tak. Co si budeme povídat, já to předpokládal už od té havárie....
Vlastními silami to bohužel nesrovnám. Třeba by šel koupit náhradní díl. Zkusím poptat.
Miloš
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 16. 2. 2014, 11:01
od zami
Jinak na ložisku je napsáno SKF 6202 2RS1 TNO/C3 VT 105. Už jsem se díval na E- shop ale tam je jen 6202 2RS1/C3, je tam to označení TNO a VT 105 nějak důležité ?
Miloš.
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 17. 2. 2014, 7:09
od packa
Ahoj
měř určitě jen na hřídeli , ten vlastní rotor může házet , běžně se rotor po nalísiování na hřídel už nestáčí , další co mě trochu udivilo je provedení , to skoro vypadá že je hřídel ze dvou kusů a ty jsou nalísovány proti sobě do rotoru ? už jsem to taky viděl , nebo jsou ty vyvažovací kroužky nalísovány zvlášt na hřídel ? z foto to není patrn
Dal bych to ještě na prizma a měřil něco upnutého v kleštině pikud je to luk tak to taky poznáš a to co naměříš na rotoru nemusí být přesné
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 17. 2. 2014, 7:33
od RaS
zami píše:Jinak na ložisku je napsáno SKF 6202 2RS1 TNO/C3 VT 105. Už jsem se díval na E- shop ale tam je jen 6202 2RS1/C3, je tam to označení TNO a VT 105 nějak důležité ?
Miloš.
ty přídavný písmena to TN.. je nějaká polyamidová klec a nebo nějakej jinej materiál klece a to VT určuje druh maziva co je v tom nacpaný.. pokud tě to zajímá uplně přesně tak to najdeš v jejich rozšířeném katalogu.. to jestli je lepší jedno mazivo od -20 do 125stup C se zahušťovadlem A a nebo druhé se zahušťovadlem B a teplotou o 5st nižší v tom já osobně bych problém neviděl.. dal bych stejnej typ ložiska se stejnou vůlí a přesností a skontroloval bych jestli jsou max otáčky v rozmezí toho vřetene.. víc bych neřešil.. stejně je to do další rány
ty otáčky bych skontroloval u toho konkrétního, koukám že jedny ložiska jsou do 14000 a druhé do 30000 (podle typu krytí a klece..)
Re: Vřetena Teknomotor
Napsal: 17. 2. 2014, 7:39
od zami
Díky za osvětu.
Ta další rána by to zase mohla spravit ne ?
Miloš.