Stránka 7 z 7
Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 14. 2. 2019, 11:59
od chb
možná tak to bylo myšleno, že to v podtlaku povolí trochu zpět a ten olej ... no, určitě tomu přidání zpětného ventilu neublíží.
Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 14. 2. 2019, 2:57
od VENCAZ
prochaska píše: ↑14. 2. 2019, 11:25
Membránová vývěva obsahuje zpětný ventil z principu a olejová je celá sama jeden velký zpětný ventil, takže přes vývěvu se tam vzduch hned nedostane a když je obrobek chycený přes těsnění, tak to úplně stačí aby neuletěl. Co se týká porézní podložky tak to asi bude potřeba změřit jak rychle tam klesá tlak a podle toho vypočítat velikost vzdušníku.
díky za ujištění

zpětný ventil asi dám tak jako tak, a dle toho co popisuješ, by to tak mělo být posychrované na dvakrát. vzdušník j tak asi už zbytečné řešit nějak extra solo, co jsem pochopil. uniká mi pak jen trochu jeho funkce - nic moc nevyrovnává (vývěva jede stále), nějaký venlký benefit v tom asi taky nevidím...
Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 14. 2. 2019, 4:04
od prochaska
Uvidíš, vzdušník se dá snadno doplnit, kdybys zjistil, že ho potřebuješ

Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 14. 2. 2019, 4:10
od prochaska
Spíš využiješ tohle
https://www.airlines-pneumatics.co.uk/b ... tch-valve/ na uzavření odsávání a zavzdušnění upínacího přípravku jedním cvaknutím.
Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 14. 2. 2019, 4:46
od VENCAZ
šikovná věcička, díky!

hádám že vše krom stolu s obrobkem zůstává dál v podtlaku
Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 14. 2. 2019, 6:45
od prochaska
Přesně tak, přívod zůstane pod vakuem.
Re: vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
Napsal: 27. 3. 2019, 8:36
od Pavel R
chb píše: ↑14. 2. 2019, 11:37
prochaska píše: ↑14. 2. 2019, 11:25
..... a olejová je celá sama jeden velký zpětný ventil, takže přes vývěvu se tam vzduch hned nedostane .....
teď jsem znejistěl - u kterého typu vývěvy bývá poznámka, že je třeba osadit zpětný ventil, protože při výpadku napájení by vzdušník mohl nasát vzduch přes vývěvu = roztočit ji obráceně a tím poškodit ?
Zpětné ventily jsou nutné u lamelových vývěv, zejména těch, které používají uhlíkové lamely, tedy nejčastěji Becker, Busch, Rietschle. Lamely jsou křehké a už několikrát jsem řešil omlácené, nebo rozlámané.
Co se týče zásobníku podtlaku - nebo vzdušníku, nicníku - v praxi jej používá u nestingových mašin snad jen Houfek. Na funkci to nemá žádný vliv ( ani na funkci rostlináře), důležité je, aby vývěva měla kapacitu na pokrytí ztrát podtlaku natolik, aby byl v systému podtlak při upnutí alespoň -500mBar, což je považováno za bezpečnou hranici pro frézování.