dalsi adept na Darwinovu cenu

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22887
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

21. 11. 2012, 8:23

http://www.youtube.com/watch?v=B5P68Exc ... ure=g-vrec" onclick="window.open(this.href);return false;

dalsi adept
lubosi jeste stale shanite silence kterej si sedne na to letajici kolo?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

21. 11. 2012, 8:45

Docela dobrej kráječ na číňany :lol:
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5056
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

21. 11. 2012, 8:51

jo jo toho už jsem viděl, myslím že s těma spalovákama to nikdy nepůjde o nějakém gyru ani nemluvě.
No na let na kole s už přihlásil jeden moderátor z České televize, naštěstí to ještě neni v hromadě, už jsme měli první odlepení ( na zlomek sec) s uvázáním na provazech.
zítra to snad poletí už s křížem a s nastavenou elektonikou pro stabilizaci. Pokud se to nerozmydlí tak pak dám odkaz na video.
http://youtu.be/tlOozcxNi8Y" onclick="window.open(this.href);return false;
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

21. 11. 2012, 9:34

lubos: ono by se spalovákama asi i šlo (něco takového už jsem ve funkčním provedení na videu už viděl), ale určitě není možné manuálně uřídit 8 motorů. Bez elektroniky to nepůjde.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5056
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

21. 11. 2012, 9:38

no ono seřídit a spolehlivě regulovat otáčky na 6 spalovacích motorech je skoro nadlidský výkon, už jenom abych chodili otáčkově úplně stejně a měli stejné průběhy.
Netvrdím že to nejde ale obecně v této velikosti znám jen padákové spalováky a to je utrpení ( o modelářských ani nemluvě).
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22887
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

21. 11. 2012, 10:24

ale panove, podcenujete cinskeho zoceleneho cloveka
pred nim i soudruzi stachanovci blednou zavisti

ten cinan to nakonec dokaze a kdyz ne on tak nejakej jinej co ho nahradi v ramci plneni planu, lidi maj preci v cine dost
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

22. 11. 2012, 11:41

lubos: nikdy jsem to nedělal, ale i spalovák přece musí jít řídit nějakou chytrou elektronikou, která se o otáčky i průběhy postará.
pavelk
Příspěvky: 122
Registrován: 19. 10. 2009, 9:01
Bydliště: Novohradske hory

22. 11. 2012, 1:18

qnx: je otazka jestli ten pan farmar se zakladnim vzdelanim a tahlama na plyn bude schopen dat nejakou tu chytrou elektroniku dohromady :D
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5056
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

22. 11. 2012, 2:09

jasně chytrá elekronika asi bude existovat ale budeš muset znát průbehy každého motoru ( budou se lišit), umístit snímač otáček pro měření, karbec mít řízen servem ( on mám jen ruším rozvidlená lanka tam jsou vůle, dráhy budou jiné proto mu to na jedné straně vylétne dřív, když dá plnej a je na lanech tak je to jedno). Rozdílná teplota, a plno jiných věcí. Já když měl spalovák v modelu tak to byl skoro vždy problém ho vyladit abych pořádně chodil v celém rozsahu otáček, taky to chce aby to letělo tak na půl plynu aby byl prostor pro případné krizovky. Zrovna ted šli kluci na zálet kola a já musím sedět v práci a makat tak jsem zvědavej jak to dopadne.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

22. 11. 2012, 2:41

karbec řízený servem, nebo vstřikování by bylo u spalováku nutností + ta chytrá elektronika. Bez toho to bude jenom ten kráječ na číňany.
ledvinap
Příspěvky: 792
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

22. 11. 2012, 8:15

Pouziti spalovaku by nemel byt zas takovy problem, proste je jen treba tah regulovat naklanenim listu vrtule a ne otackami motoru. treba http://www.hobby-lobby.com/evp_pro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Spis by me zajimalo, zda by neslo modelarskym motorem pohanet generator a na nej pripojit motory. Ucinnost by nemusela byt zas tak zla (pro vetsi model) a pomer vaha/kapacita by mohl vyjit podstatne lepe nez LiPo baterie.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5056
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

22. 11. 2012, 8:20

když hodně dobře tak bude mít altík účinost 50% a bude vážit stejně jako ty baterie.
V tom kole je 50Ah baterií, hmotnost cca 15 kg, v takové hmotnosti neseženeš alternátor co dá 50KW, a taky 100Kw spalovací motor bude vážit alespon 100Kg, takhle to má celkem 100 kg.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
ledvinap
Příspěvky: 792
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

23. 11. 2012, 11:41

lubos píše:když hodně dobře tak bude mít altík účinost 50% a bude vážit stejně jako ty baterie.
V tom kole je 50Ah baterií, hmotnost cca 15 kg, v takové hmotnosti neseženeš alternátor co dá 50KW, a taky 100Kw spalovací motor bude vážit alespon 100Kg, takhle to má celkem 100 kg.
To ja spis myslel neco jako
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... gine_.html" onclick="window.open(this.href);return false; (4kW/1.5kg) a vhodny motor (http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html" onclick="window.open(this.href);return false; 6kw/2kg)

Ucinnost generatoru by mela byt pres 80%, i se zapocitanim elektroniky. (minimalne v pripade, ze se zvoli vhodna kombinace motoru, nepocital jsem to)

Takze mi vychazi 3.2kw na 4kg(bez vyfuku, nadrze, ...). Pro rozumnou vrtuli [mi vychazi ze] potrebuju 100W na 1kg. Takze generator je jen 1/8 hmotnosti.

Z druhe strany pokud budu pocitat baterie na 15 minut letu, tak potrebuju 800Wh, (http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=20845" onclick="window.open(this.href);return false;) 650g.

Takze spalovaci motor zacina mit smysl pri pozadovane delce letu vice nez 1.5 hodiny ...


Pocital jsem to par let zpet, tenkrat mi vychazelo, ze kolem 20 minut letu je maximalni prakticka doba, jinak uz se baterky neunesou. Baterky od te doby hodne pokrocily. Takze napad beru zpet, ale necham to tady, treba se to nekomu bude hodit ...
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5056
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 11. 2012, 12:32

ono ten čínský motor možná má 4KW příkon, pak má nějakých 3 kw výkon, a rozhodně zapomen že to snese trvalý provoz....
Je to dělané do modelu, pokud vemeš cokoliv z hobykingu ale i třeba jeti a budě si myslet že to snese parametry co výrobce uvádí trvale tak se šeredně pleteš.
obojí řádově po 3-14 minutách trvalé zátěže která je udávaná výrobcem ukápne.
Baterie se zlepšují a snad i zlepší jinak to dělám vše zbytečně :D
účinost generátoru nebude 80% ani boha, pokud nebude dostatečně veliký a tedy i těžký.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
ledvinap
Příspěvky: 792
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

23. 11. 2012, 4:33

lubos píše:ono ten čínský motor možná má 4KW příkon, pak má nějakých 3 kw výkon, a rozhodně zapomen že to snese trvalý provoz....
No cekal jsem, ze u spalovaciho motoru je udavany vystupni vykon. Sice za idealnich otacek a zatizeni, ale s vhodnym generatorem by sem se mel dostat hodne blizko optimu.
Je to dělané do modelu, pokud vemeš cokoliv z hobykingu ale i třeba jeti a budě si myslet že to snese parametry co výrobce uvádí trvale tak se šeredně pleteš.
obojí řádově po 3-14 minutách trvalé zátěže která je udávaná výrobcem ukápne.
Abych se priznal, tak spalovaci modelarske motory mi moc nerikaji. Ale cekal bych, ze kdyz se mi ho povede uchadit, tak to nejakou tu hodinu provozu vydrzi.

účinost generátoru nebude 80% ani boha, pokud nebude dostatečně veliký a tedy i těžký.
Vychazim z toho, ze generator a motor je temer to same - pokud bych pouzil model, ze veskere ztraty jsou zpusobeny odporem vinuti, tak muzu motor/generator chapat jako idealni motor (100% ucinnost jako motor i jako generator) a seriovy odpor(vetsinu dalsich ztrat bych timto zpusobem mohl nahradit proudovym nebo napetovym zdrojem nebo odporem). Napeti a proud na idealnim motoru budou stejene pro motor i generator (stejne otacky a stejny kroutak - stejny mechanicky prikon/vykon), ztratovy vykon bude v obou pripadech take stejny (stejny seriovy odpor a stejny proud), jenom v pripade motoru se ztraty odecitaji od elektrickeho prikonu, v pripade generatoru od mechanickeho prikonu.

Pokud jsem to nespletl, tak z toho odvodim ucinnost generatoru (etaG) pri ucinnosti motoru (etaM) :
etaG=2-(1/etaM)

Pokud budu uvazovat motor s ucinnosti 85% (coz si myslim, ze neni nerealna hodnota pro motory v radu stovek vatu, pro vyssi vykony bude jeste vyssi), bude mit jako generator ucinnost 82%.

Docela se mi zda, ze nekde musim delat nejakou dost zasadni chybu - tvoje hodnoty z praxe jsou o moc jinde ...
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“