18. 12. 2012, 11:11
ona tam z výroby ani podložka není , všechny axialní síly by mělo chytat spodní požisko , které je zalepené vysokopevnostním loctitem , který by to měl teoreticky vydržet , horní ložisko ani lepené není , navíc kvůli snížení hlučnosti a vybrací je vrchní ložisko ve štítu uloženo přez O kroužek ,
tyhle vřetena nesmí dostat sebemenší ránu v axialním směru , pokud ti někdy jen lehce hupne zetko dolu a třeba i přez nástroj narazí , tak si můžeš zrovna vyměnit ložiska ( hlavně spodní) protože zachvilku začne chrastit .
výhoda je to že ložisko je uplně obyč a je laciné ,
mě osobně se nejvíc osvědčilo INA nevím přesně označení jen vím že je vyrábějí s různým tukem a podle toho má max otáčky .
Důležité je taky zaběhnutí těch nových ložisek , nech to tak 2h běžet naprázdo na 100Hz a pak třeba ještě hodinu na 300
většinou po té době klesne teplota ložisek .
A při skládání vřetena je ještě důležité ložiska nalepit na hřídel , samozřejmě lepidlo nanést i na vnější kroužek ložiska a vše hned smontovat a lehce poklepat a přetáhnout ,
při výrobě v atasu se dopouští jedné podstatné chyby a to že se ložiska lepí nahřídel a pak někdy se vše montuje ,
pokud jde ložisko na hřídel lehčeji a zalepí se třeba jen mírně vyoseně tak je vše v háji , ( osobní zkušenost)