Stránka 1 z 1

SPC 20 rady a posterhy

Napsal: 7. 12. 2012, 8:01
od golansk
Zdravim, stal som sa majitelom Brusky SPC 20 chcem sa spytat skusenejsich kolegov na co si mam davat pozor pri bruseni a udrzbe.
Hned na zaciatok sa chcem spytat aky olej do vretena.
Dakujem.

Re: SPC 20 rady a posterhy

Napsal: 12. 12. 2012, 9:36
od capumpor
Do vřetena P3CF. Dříve P0 nebo CUT3. Případně olej např. olj22/petrolej (20/80%)

U brusky kontrolovat hlavně stav oleje ve vřetenu, napnutí řemene, správný tlak v hydraulice, jestli někde neteče olej kde nemá(z vřetena, z pístnice pro podélný posuv...). Vyčistit sací koš nebo filtr před čerpadlem hydrauliky, případně i vyměnit olej.
Velmi důležité je mazání vodících ploch. Nevím jak je to zrovna u polky, ale bývají tam škrtící ventily kde se nastaví přiměřené množství oleje pro mazání těch ploch. Chtělo by to vyčistit kanálky kudy se vrací olej. Taky bych jako první sundal stůl a plochy pěkně vyčistil, hřeben, ty kanálky a trubičky, stírátka. Svislé vedení a šroub se asi maže ručně.

Pro broušení dobře vyvážit a orovnat kotouč a upnout kus.

Re: SPC 20 rady a posterhy

Napsal: 12. 12. 2012, 10:25
od golansk
Dik
za rady, mam problem v tom ze povrch je doskakany od kotuca, a neviem si s tym rady, vreteno nehadze 0,007 vreteno ma volu 0,03mm v lozisku remenica na vretene hadze 0,02 mma na motore 0,05 este skusim vymenit remen .

Jak moc je kotuc haklivy na vyvazenie?

Ke vole maju byt na vterene a ostatnych castiach stroja.D.

Re: SPC 20 rady a posterhy

Napsal: 12. 12. 2012, 10:38
od testone
orovnat, vyvážit, to je 98% úspěchu

Re: SPC 20 rady a posterhy

Napsal: 13. 12. 2012, 8:07
od golansk
testone píše:orovnat, vyvážit, to je 98% úspěchu
jj mal si pravdu. Ale bolo treba dotiahnut predne lozisko aj tych 0,03 bolo vela, dtiahol som to na 0,007 a je to o 90% lepsie
este nusim na 100 % dovazit kotuc.

Re: SPC 20 rady a posterhy

Napsal: 14. 12. 2012, 9:31
od capumpor
Tak problém s vlnkami jsem také dlouho řešil. Podezdříval jsem vřeteno a rozšteloval jsem ho. Bacha na to. Musí se to dělat při zahrátém vřetenu, povolený řemen. To jsem si fakt dal, vracel jsem to zpátky po večerech asi týden. Pořád se to hřálo. Už jsem to chtěl hodit do šrotu.
Brusič mi pak poradil pořád orovnávat. Po zapnutí vřetene orovnat, protože se prý může stát, že kotouč se v přírubě radiálně posune a pak kmitá. Doporučil mi roztočit nejdřív kotouč ručně a pak teprv zapnout motor. To trhnutí motoru to může rozhodit.
Já ještě dělám, že orovnám kotouč i z čela, protože kotouče vetšinou házejí i axiálně a to dělá ty vlnky.
Základem úspěchu kromě vyvážení a orovnání kotouče je i ustavení brusky a volba kotouče.