vysokootáčkove ložisko

krytí posuvových šroubů a jiné věci spojene s tématem
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 266
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

19. 3. 2013, 2:51

caute, pohravam sa s myslienkou mini plynovej turbiny - kompresor, oska a turbina zo stareho turba a vlastny housing. Klzne loziska chcem nahradit gulickovymi avsak zatial som nasiel nejake do max otacok 50 000, ono to nejako na nominal bude stacit...........ideal by vsak bolo 100 000 rpm.

Existuju nejake dostupne loziska s takymito hodnotami ? Ci musim sa uspokojit s 50 000rpm ?

znalci, diky
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7401
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

19. 3. 2013, 3:50

na takovéhle otáčky s valivým ložiskem nedosáhneš
uložení tohoto typu je vždy plovoucí v oleji nebo vzduchu
bez dokonalé znalosti matematiky, termodynamiky a aerodynamiky vysokých rychlostí atd. dosáhneš max. toho že se ti to roztočí a chvíli udrží v chodu se šílenou spotřebou a to je tak všechno,i když bych se rád mýlil
i to ale může být cíl
není to žádná sranda
Naposledy upravil(a) testone dne 19. 3. 2013, 5:26, celkem upraveno 2 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2434
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

19. 3. 2013, 4:01

ložiska se "běžně" prodávají a jsou do 300.000ot.
Materiál je keramika ale nic bližšího nevím. Pohledej na modelářských eshopech a fórech, turbíny si dělalo již výce modelářů.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 674
Registrován: 22. 9. 2009, 8:02
Kontaktovat uživatele:

19. 3. 2013, 7:15

.
Naposledy upravil(a) Max dne 3. 3. 2019, 9:47, celkem upraveno 1 x.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

19. 3. 2013, 9:18

ta keramická ložiska se dají použít ale životnost jen mizerná, lepší je jak psal testone , olej nebo vzduch. Profi vřetena na velké točky jsou vždy na vzduchu.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 266
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2013, 11:30

s olejom sa to da spravit, tak ako je to v kazdom beznom turbe, akurat treba zabezpecit olejove hospodarstvo-cerpadlo, reg. tlaku, chladic, filter.....vsetko comu som sa chcel vyhnut

zavodne turba su na gulickovych loziskach, musim zistit ake....

cielom je si to vyskusat, nebudem to dava do ziadnej stihacky :)
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

20. 3. 2013, 11:34

Míchají se zde hrušky s jablky. Něco jiného je obráběcí vřeteno neboli fortunka, která pracuje max. v 150°C a něco jiného turbína kde není problém dosáhnout teplot kolem 1 600°C

Osobně si neumím ani představit, jakým způsobem by konstruktér musel vyprojektovat turbínku pro model s danými zástavbovými rozměry a ještě k tomu měl někde vysokotlaký kompresor pro účely vzduchového ložiska s celou chladící soustavou pro vzduch a odlučovačkou kondenzátu.
Vždyť celý tento aparát by byl několikráte větší než-li samotná turbínka.

Jednoznačně se u modelářských turbín používají keramická ložiska. Jsou malá a pro potřeby modelářů dostatečná.

Používat keramická ložiska tam, kde dochází k rázům je holé bláznovství, typicky ona fortunka. V turbíně správné konstrukce, při dodržených výrobních rozměrech a postupech dochází pouze k radiálnímu zatížení na která jsou tato keramická ložiska stavěna.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

20. 3. 2013, 6:40

nějak mi uniklo že to má být do modelu..
v mod. turbínách se používají keramická ložiska a taky se relativně často mění ( co jsem četl tak řádově 25 hodin provozu)
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7043
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

20. 3. 2013, 7:00

docela se divím že se ktomuto tématu zdejší kolega nevyjádřil tak dávam odkaz :: http://jetcontrol.webnode.cz/spalovaci- ... ahem-90-n/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 674
Registrován: 22. 9. 2009, 8:02
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2013, 9:17

Tady je seznam dílů, vč. cen:
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 266
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

21. 3. 2013, 12:44

uplne vycerpavajuce, velmi vam dakujem :)
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Ostatní mechanika“