Závitové očko M19 x 1,25
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Koupím závitové očko na jemný metrický závit M19 x 1,25 pravý.
Nové nebo použité.
Pokud by ho doma nikdo nevyštřachal, neho se ho nechtěl zbavovat, tak budu vděčen i za doporučení českého prodejce, který ho má v nabídce.
Bohužel jsem našel jen zahraniční např. http://www.tracytools.com/index.php?rou ... uct_id=369" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo http://drillsandcutters.com/dwtsmr112-1 ... etric.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Nové nebo použité.
Pokud by ho doma nikdo nevyštřachal, neho se ho nechtěl zbavovat, tak budu vděčen i za doporučení českého prodejce, který ho má v nabídce.
Bohužel jsem našel jen zahraniční např. http://www.tracytools.com/index.php?rou ... uct_id=369" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo http://drillsandcutters.com/dwtsmr112-1 ... etric.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
já kdysi nemohl sehnat M7x0,5mm a tady ano. Co jsem se koukal, tak mají M19x1 a M19x1,5, ale možná, že kdybys poptal, tak ti dovezou M19x1,25mm, za zeptání nic nedáš. http://www.i-zavitniky.cz/i-zavitniky/e ... -pro-oceli" onclick="window.open(this.href);return false;
k čemu to je pro zajímavost takovej atyp? M7 je sice neobvyklej ale normální v řadě, ale M19 to se ani neuvádí..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
mimochodem kde jsi přišel na ten rozměr? to je někde uvedeno ve výkresu a nebo jsi oměřil nějakej kus?
pokud oměřil není to třeba 3/4-20 UNEF to bude mít podobné rozměry a je to "lépe" sehnatelné
pokud oměřil není to třeba 3/4-20 UNEF to bude mít podobné rozměry a je to "lépe" sehnatelné
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Je to na kleštiny k brusce MECU3 respektive náhradu kleštin.
Těch 5 originálních kleštin (zřejmě typ U2, ale s jistotou to netvrdím) má trojúhelníkový profil závitu (anglicky Buttress Thread http://www.gewinde-normen.de/en/buttres ... hread.html" onclick="window.open(this.href);return false;).
A protože jsem koupil bazarovou kompletní sadu kleštin viz http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=76&t=5313&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; které sice pasují, ale mají jiný závit, musel jsem vyrobit nové upínače.
Závit jsem zsamozřejmě měřil měrkama (kalibry na závity nemám) a metrický stoupání 1,25 do nej padne lépe než 20 závitů/palec pro 60°profil (tedy ten UNEF). Navíc u toho americkýho závitu vychází největší průměr 19,05 mm (kleštiny mají 18,87 mm).
Já pochopitelně nové upímače s tímto vnitřním závitem vytočil na soustruhu (bez zhánění závitníku), ale .... jako kalibr jsem použil namátkově 3 kleštivy, které mi padly do ruky. A s odstupem času ouha - ta sada je směs z více sad (tvary nefunkčních ploch jako sražení atd. nejsou stejný) údajně to bylo z nějaký stařičký německý brusky. Některý kleštiny mi teď nejdou do upínače pořádně natočit. Vnější hlavový průměr je OK spíš mi to připadá jako by byla patní kružnice na hraně tolerančního pásma tj. větší (málo proříznutá).
Protože už se s nožem do vnitřního závitu přesně netrefím (u vnějšího bych to risknul, na ten je vidět) tak mě napadlo rektifikovat závit kleštin (asi 2 by si to zasloužity už jen pro to, že mají závit lehonce nakoplej od pádu).
M19 sice není v "normální" tj. "doporučené" řadě, ale je běžný v řadě pro jemnou mechaniku. Bohužel i ta má "mormální řadu" pro stoupání. U M19 je to 0,5; 0,75; 1 a 1,5 no a těch 1,25 je o sloupeček doprava jako řekněme řada speciální.
Zkusím zavolat do i-zavitníky a uvidíme.
Těch 5 originálních kleštin (zřejmě typ U2, ale s jistotou to netvrdím) má trojúhelníkový profil závitu (anglicky Buttress Thread http://www.gewinde-normen.de/en/buttres ... hread.html" onclick="window.open(this.href);return false;).
A protože jsem koupil bazarovou kompletní sadu kleštin viz http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=76&t=5313&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; které sice pasují, ale mají jiný závit, musel jsem vyrobit nové upínače.
Závit jsem zsamozřejmě měřil měrkama (kalibry na závity nemám) a metrický stoupání 1,25 do nej padne lépe než 20 závitů/palec pro 60°profil (tedy ten UNEF). Navíc u toho americkýho závitu vychází největší průměr 19,05 mm (kleštiny mají 18,87 mm).
Já pochopitelně nové upímače s tímto vnitřním závitem vytočil na soustruhu (bez zhánění závitníku), ale .... jako kalibr jsem použil namátkově 3 kleštivy, které mi padly do ruky. A s odstupem času ouha - ta sada je směs z více sad (tvary nefunkčních ploch jako sražení atd. nejsou stejný) údajně to bylo z nějaký stařičký německý brusky. Některý kleštiny mi teď nejdou do upínače pořádně natočit. Vnější hlavový průměr je OK spíš mi to připadá jako by byla patní kružnice na hraně tolerančního pásma tj. větší (málo proříznutá).
Protože už se s nožem do vnitřního závitu přesně netrefím (u vnějšího bych to risknul, na ten je vidět) tak mě napadlo rektifikovat závit kleštin (asi 2 by si to zasloužity už jen pro to, že mají závit lehonce nakoplej od pádu).
M19 sice není v "normální" tj. "doporučené" řadě, ale je běžný v řadě pro jemnou mechaniku. Bohužel i ta má "mormální řadu" pro stoupání. U M19 je to 0,5; 0,75; 1 a 1,5 no a těch 1,25 je o sloupeček doprava jako řekněme řada speciální.
Zkusím zavolat do i-zavitníky a uvidíme.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22915
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no ja byl vzdy presvedceny ze tenhle nesymetricky zavit je tam z dobreho duvodu
domnivam se ze aby za konec te klestiny nevytahoval do stredu kdyz kuzel bude chtit sedet jinak
tj mel by tahnout za tu kolmou celni cast (bok) zavitu (ne tu sikmou) a tudiz umoznovat mirne vyosen podle toho jak si kuzel rekne
domnivam se ze aby za konec te klestiny nevytahoval do stredu kdyz kuzel bude chtit sedet jinak
tj mel by tahnout za tu kolmou celni cast (bok) zavitu (ne tu sikmou) a tudiz umoznovat mirne vyosen podle toho jak si kuzel rekne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Jo jo je to tak, závity jsou opřený o tu téměř kolmou plochu a konec kleštiny by tedy měl být tlačen z osy zanedbatelně.
I když tento typ kleštin snad není po celé délce středěn kuželem (ten je moc strmý), ale přesným válcovým nákružkem na dříku kleštiny. Abych to uvedl na pravou míru: já nevyměnil kleštiny kvůli trojúhelníkovému závitu (naopak byl by výhodnější), ale kvůli tomu, že bych za celou sadu zaplatil majlant (cca cenu co stála ostřička). Proto jsem zvolil cestu kleštin s jiným závitem (vybírat si jakým jsem také nemohl).
Uvidíme co odpoví překupníci nástrojů - v případě negativních odpovědí holt ty upínače budu muset vyrobit ještě jednou a tentokrát s hodně volným závitem.
I když tento typ kleštin snad není po celé délce středěn kuželem (ten je moc strmý), ale přesným válcovým nákružkem na dříku kleštiny. Abych to uvedl na pravou míru: já nevyměnil kleštiny kvůli trojúhelníkovému závitu (naopak byl by výhodnější), ale kvůli tomu, že bych za celou sadu zaplatil majlant (cca cenu co stála ostřička). Proto jsem zvolil cestu kleštin s jiným závitem (vybírat si jakým jsem také nemohl).
Uvidíme co odpoví překupníci nástrojů - v případě negativních odpovědí holt ty upínače budu muset vyrobit ještě jednou a tentokrát s hodně volným závitem.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
No tak tu máme první odpověď a to z i-zavitniky
"Dobrý den,
čelist je možno zajistit,termín dodání cca 6-8týdnů
cena je 3621,- včetně dopravy a DPH.
MT Nástroje"
To je hodně velký cenový skok
Tak pokud by nikdo tady závitové očko doma nevyštrachal a nebyl by ochoten ho např. za poplatek zapůjčit, když ne prodat za rozumnou cenu, vypadá to, že se budu piplat znova s upínačema
"Dobrý den,
čelist je možno zajistit,termín dodání cca 6-8týdnů
cena je 3621,- včetně dopravy a DPH.
MT Nástroje"
To je hodně velký cenový skok

Tak pokud by nikdo tady závitové očko doma nevyštrachal a nebyl by ochoten ho např. za poplatek zapůjčit, když ne prodat za rozumnou cenu, vypadá to, že se budu piplat znova s upínačema

soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
To mě po pravdě ani nenapadlo - inu nejsem si jist, že bych se na to cítil.
I když nad tím tak přemýšlím....
soustružit vnější průměr - dle vratidla,
vrtat 4 odlehčovací díry (vrtačka),
vrtat středovou díru (soustruh),
soustružit vnitřní průměr na patní průměr závitu - to už bude díra přerušovaná,
soustružit jakési vnitřní sražení = náběh,
soustružit závit,
rozříznout jednu odlehčovací díru k okraji pro případné seřízení tolerance závitu (ruční pilka),
zahloubit 4 díry pro upnutí do vratidla (vrtačka),
zahřát + kalit,
brousit.
No závitová očka jsem nikdy nebrousil. Co to skýtá za úskalí? Nebo je schůdné to nabrousit ruční vrtačkou tzv. cigárkem od oka?
Jaký použít materiál? Musí být dobře obrobitelný (před tepelnou úpravou), dobře kalitelný - a po zakalení tvrdší než zakalená kleština (i když ono se tu v nějakém vlákně výroba kleštin řešila - teď to nahonem nemohu najít a nejsem si jist zda se kalí i závit kleštiny).
Budu rád za jakékoli připomínky - jak k postupu tak za doporučení vhodné a dostupné ocele.
I když nad tím tak přemýšlím....
soustružit vnější průměr - dle vratidla,
vrtat 4 odlehčovací díry (vrtačka),
vrtat středovou díru (soustruh),
soustružit vnitřní průměr na patní průměr závitu - to už bude díra přerušovaná,
soustružit jakési vnitřní sražení = náběh,
soustružit závit,
rozříznout jednu odlehčovací díru k okraji pro případné seřízení tolerance závitu (ruční pilka),
zahloubit 4 díry pro upnutí do vratidla (vrtačka),
zahřát + kalit,
brousit.
No závitová očka jsem nikdy nebrousil. Co to skýtá za úskalí? Nebo je schůdné to nabrousit ruční vrtačkou tzv. cigárkem od oka?
Jaký použít materiál? Musí být dobře obrobitelný (před tepelnou úpravou), dobře kalitelný - a po zakalení tvrdší než zakalená kleština (i když ono se tu v nějakém vlákně výroba kleštin řešila - teď to nahonem nemohu najít a nejsem si jist zda se kalí i závit kleštiny).
Budu rád za jakékoli připomínky - jak k postupu tak za doporučení vhodné a dostupné ocele.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Vnější rozměry jsem našel (Bohužel v normě není zakótovaná náběžná hrana),
vnitřní tj. rozměry samotného závitu dopočítám ze vzorečků ve strojnických tabulkách.
Vždy mi všichni tvrdili že jsou očka oboustraně shodná (i přesto, že jsem namítal, že se mi vždy z jedné strany řeže lépe) - a ejhle nejsou, z jedné strany je náběžná hrana pozvolnější.soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Jednou jsme vyrabeli ocko, matros neporadim to mi radili v kalirne, podle ocka co jsem jim donesl. Koupil matros osoutruzil zavit odvrtal zakalil a jak rikas cigarkem obrousil. Lepsi je to vybrousit v nejake vzduchove brusce protoze vrtacka nema dost otacek. Delali jsme to nadvakrat, protoze pri pozadovanem stoupanim napr ISO 1.5mm jsme zavit v ocku rezali platkem 1.5mm coz byla chyba protoze na vnitrnim platku je hloubka nizsi nez na vnejsim, tak jsme pouzili stoupani 1.75. Z toho spatneho s malym zavitem jsme probrousili diru a udelali z nej hrubovaci ocko, neco jako sadove zavitniky 

- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3740
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi, nechci vám brát iluze, ale u každého řezného nástroje, je třeba dodržovat základní geometrii břitu, tedy hřbetu, břitu a čela. Pojem "soustružit jakési vnitřní sražení = náběh" je nesmysl, tohle je právě u závitového očka onen řezný kužel, který jen vypadá jak sražení, ale na tom řezném kuželu musí být úhel hřbetu, jinak by to samozřejmě neřezalo
Navíc ty "odlehčovací otvory" nejsou vůbec kruhové, ale směrem k čelu břitů je broušen další kužel, který je úhlem sklonu ostří, a ten nám udává úhel čela onoho řezného kužele
Takže pokud se to nenabrousí tak jak to má být, tak z toho bude leda tak príma matice


Takže pokud se to nenabrousí tak jak to má být, tak z toho bude leda tak príma matice

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Vzhledem k tomu, že chci hotový závit jen "rektifikovat" si dělám hlavu spíš z toho úhlu čela, aby to vůbec nějakou šponu bralo.
Na to broušení od ruky a od oka se fakt moc necítím.
Ještě si takto vyrobené očko dovedu představit na hliník, mosaz atd. ale kleština?
Navíc si nedovedu představit jak v domácích podmínkách správně zakalit.
Na YouTube je toho spousta, ale..... a to mě právě odrazuje, vždy nějak od oka vyrobeným nástrojem šudlají hliník či mosaz.
Na to broušení od ruky a od oka se fakt moc necítím.
Ještě si takto vyrobené očko dovedu představit na hliník, mosaz atd. ale kleština?
Navíc si nedovedu představit jak v domácích podmínkách správně zakalit.
Na YouTube je toho spousta, ale..... a to mě právě odrazuje, vždy nějak od oka vyrobeným nástrojem šudlají hliník či mosaz.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Ahoj,taky se připojím: mat. očka:záleží na co,záleží kdo to zakalí,ale v podstatě-na měkčí kovy stačí ze Stabilky,ale vzhledem ke své křehkosti při max. tvrdosti,je třeba ji víc popustit,což je zase na úkor tvrdosti.Ale doma ji zakalíš a jak píšu,na měkčí materiály stačí. Dá se použít třeba EZH , ještě lepší je 2002,ta se neštípe,a doma se dá ještě taky zakalit. Pokud je potřeba větší tvrdost a pevnost,tak Radeco (nebo cokoli 198XX),jenže to už doma nezakalíš,je to tak si to někam zadat..Na nabroušení břitů( válcová díra docela stačí) podle mých zkušeností moc nezáleží-tedy úhel,na přesnosti dělění jo.(já to dělám na brusce na očka,ta má děličku,takže fšechny břity jsou +- stejné).Jak píše Tumlík,záleží nejvíc na těch záběrových zubech,které tvoří řezný kužel.Nevím,jak se to dělá v nástrojárnách,protože jsem to nikde neviděl,ale já je brousím na Deckelu,v sestavě,jako se brousí závitníky(tedy v děličce a přes vačku) a brousím cigárkem,orovnaným na úhel těch záběrových zubů.Při výrobě je lepší si udělat na soustruhu sražení hrany předem a pak hranu jen vyostřit,protože tím cigárkem to jde pomalu a rychle se tupí( bohužel mám na vřeteni jen 7tis otáček).
Naposledy upravil(a) david.1 dne 26. 7. 2013, 11:42, celkem upraveno 1 x.