Stránka 1 z 1

jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 2. 8. 2013, 8:37
od karelsklo
Hola! Jakpak se to má s kroutícím momentem KM?V manuálech 3F KM se lze dočíst že v rozmezí otáček 0-800 min.to má začínat téměř na na maximu,pak ještě mírně narůstat(u cca 150 ot.) a pak poměrně strmě padat.Mě to ale připadá víceméně stejný(nějak exaktně jsem to neměřil).Máte někdo nějakou zkušenost z praxe?Nebo něco co s tím souvisí.

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 2. 8. 2013, 9:31
od chb
řekl bych, že v manualech je to graficky znázorněno na základě přesných měření.

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 2. 8. 2013, 11:12
od RaS
to co Tobě připadá stejný je ve skutečnosti podle toho grafu :D alespoň u seriozních výrobců.. proč by jinak ty grafy uváděli?

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 3. 8. 2013, 9:30
od Cjuz
RaS píše:to co Tobě připadá stejný je ve skutečnosti podle toho grafu :D alespoň u seriozních výrobců.. proč by jinak ty grafy uváděli?
U neseriózních je to horší :)

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 3. 8. 2013, 1:25
od karelsklo
No právě.Tak dobře,beru graf jako skutečnost.

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 3. 8. 2013, 10:46
od lubos
Ono se nedá koukat jen na kroutící moment, bez otáček a tedy výkonu je to jen nic neříkající číslo.
resp třeba motor co má na 6000 0.5Nm rukou nezastavíš ale motor co bude mít 0.8 Nm na 1000 otáček ano.

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 4. 8. 2013, 7:58
od robokop
To plati pokud mas nekonstantni prubeh momentu coz u krokace mas
Tedy vse se odviji od te krivky

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 4. 8. 2013, 8:54
od Cjuz
S krouťákem je někdy sranda.
Na mé lodi je malinký motor o hmotnosti 0,5kg ale výkonu 2,8kW. Nikde jsem nemohl sehnat pořádnou pružnou spojku co by ve mě budila pocit že ten výkon přenese.
Až jsem si spočítal krouťák tak bylo vyřešeno, motor totiž točí 33.000ot. a krouťák je prťavý :D

Re: jak je to s kroutícím momentem ?

Napsal: 4. 8. 2013, 5:36
od karelsklo
Chtěl jsem vás trošku popíchnout k debatě což se podařilo.Ty úskalí krouťáku a výkonu třeba u motorek dělají strašně moc(třeba ostrej dvoutakt 125 vs čtyřtakt 350-papírově výkon i krouťák skoro stejný ale projevem úplně jinde právě kvůli průběhu v závislosti na otáčkách)Proto mě zajímá něco z praxe.U těch KM to právě vypadá tak ideálně že se radši ptám.Navíc na mašině kterou předělávám mám takový specifikum-převod 1ku2 dopomala a šrouby se stoupáním 2 mm,tak přemýšlím jestli ten převod nedat 1:1 nebo dokonce neotočit.Sice nepotřebuju nějak extra velkej rychloposuv ale zase abych neusnul než to někam popojede.Jináč Cjuzi kdybys se chtěl zastavit kouknout a třeba pokecat u birela,budu rád.Jsem z Letovic.