

Sekvence, připojení napájení desky, rozběhu motoru, brždění motoru, popř. reversace, odpojení napájení desky si to řídí nejspíš samo v závislosti na tom analogovým vstupu, nevylučuju ale že TNC současně s vysláním analogovýho výstupu na desku zapne měnič, to jsem ještě detailně nezkoumal. Na desce je několik trimrů, který slouží pro vyladění parametrů řízení. Jsou tam i tři trimry s označení Ta, T1, T2 který tipuju, že slouží k nastavení nějaký časový sekvence. Bohužel nevím jaká posloupnost a jaký průběhy napětí a proudů by se měly na motor posílat takže nevím na co případně sáhnout. U těch trimrů je odlouplá zajišťovací barva takže asi v minulosti už někdo nastavení měnil...
Nicméně nevylučuju, že je závada i někde jinde, přeci jen to má 20 let věku. Jelikož jsem zjistil, že je ale tohle řízení principielně dost podobný i u jinejch strojů tak se ptám jestli nemá někdo zkušenosti s podobným problémem, popřípadě jestli někdo má radu jaký zvolit postup při eliminaci problému. Zápach ze spáleniny jsem zatím žádnej u měniče nezaregistroval! Uhlíky na motoru i tachodynamu jsou tak 60-70% resp. troufnul bych si tvrdit že naprosto O.K.
Posledním řešením je taky nákup novýho DC "měniče" ale vzhledem k jeho ceně okolo 60k se mi do toho moc nechce, obzvlášť když ten problém je možná nějaká blbá prkotina....

Případně má někdo zkušenosti s náhradou takovýho pohonu za klasický 3F motor se soudobým AC měničem? Podotýkám, že ve finále ani nemusím jít na plný současný výkon mašiny, ale rád bych udržel ty max. otáčky cca 7000. Výkon by měl stačit tak kolem 3-4KW. Má někdo zkušenosti s takovou náhradou?