stavba frézy 1400x760x200 | dřevo, modely

dyzajn

20. 9. 2013, 10:33

01.JPG
Zdravím,
v cnc jsem začátečník, ale na to jste tady už asi zvyklí. Rozhodl jsem si postavit pro účely obrábění překližky, dřeva, mdf a na stavbu modelů (mdf, polystyren) cnc stroj. Už jsem to jednou konzultoval s jedním strojařem a tohle je další fáze. Trochu mě tlačí do možná až zbytečné přesnosti podle toho na co to chci. Takže by mě zajímaly ještě další názory.
Trochu mi to narostlo v rozměrech, abych mohl co nejméně dělit formáty překližky, takže stávající předpokládaná obráběcí plocha je 1400 x 760 x 200 mm.
Chtěl bych poprosit o konzultaci - jestli jsou zde patrné nějaké zásadní chyby, které se mi ve stavbě můžou vymstít.
KONSTRUKCE
Předpokládám stavbu z železných profilů, sešroubovat, pouze pro osu Y bych použil dva hliníkové profily pro upevnění kolejnic a zavětrování. Boční dva pláty pro YZ vypáleny z 4 mm plechu proloženy dist podložkami a sešroubovány, dole pak spojeno přes dva jekly do 90° (odlehčení + uvažuju to ještě prořezat)
ŠROUBY
Bylo mi doporučeno použít alespoň pro osu X a Y kuličkové šrouby, mám tam nahozeny 20, ale prej kvůli odporu by mi stačily 16 - u osy X se trochu bojím v té délce průhybu.
U osy Z mám 16. Zde by mi prej stačil trapézový šroub. Kvůli vlastní váze vřetena bude stejně tlačit dolů, takže by tam odchylka nemusela být, jako při chodu osy X a Y a navíc bych prej musel řešit brzdu, což u trapéze nemusím...?
Vůbec nevím, jaké zvolit stoupání. Líbilo by se mi i 10mm ať to sviští: http://cnc.inshop.cz/sroubyvalcovane/ku ... ItemIdx=10" onclick="window.open(this.href);return false;
VEDENÍ