Modelářské servo versus Mach3
Omlouvám se že to dávám sem ale když už je slovo o těch modelářských servech tak sem hodím dotaz. Potřeboval bych řídít servo jen signálem + a - a né řidicím signálem dá se to nejak udělat? Nebo poradte potrebuji udělat pohyb serva 180 stupnu ( pouzil bych servo na zavirani podvozku ktere se nataci o tento uhel) ale chci to udelat bez pouziti vysílace pujde to udělat?? protože když zapojim servo bez signálu řízení serva( tedy jen + a - tak bude chodit jako klasicky motor nebo se pletu?? a to nechci.Zapojení by bylo následovné:
Zdroj > Vypínač > kontrolka > servo > 180 stupnu natočení.
Zde je odkaz na stahnutí videa pro inspiraci. !!! Pozor to na videu je natoceni jen o 90stupnu ( pouzil jsem klasicke servo).
http://leteckaposta.cz/408306320 Soubor je vlevo dole.Díky za pomoc Petr
Zdroj > Vypínač > kontrolka > servo > 180 stupnu natočení.
Zde je odkaz na stahnutí videa pro inspiraci. !!! Pozor to na videu je natoceni jen o 90stupnu ( pouzil jsem klasicke servo).
http://leteckaposta.cz/408306320 Soubor je vlevo dole.Díky za pomoc Petr
Tohle musí zvládnout 555ka, pokud to nepotřebuješ na přesnosti, tak v pohodě. Jinak potom procesor.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To tvoje zadani je pomerne dost siroke, tak jak jsi to popsal tak se zda, ze by stacil obycejny DC motorek s prevodovkou, dva koncove spinace a pomerne jednoducha elektronika. Se servem by to slo samozrejme taky, usetrili by se ty koncove spinace, ale elektronika by byla o trochu slozitejsi a pripada mi to zbytecny, kdyz se schopnosti toho serva nevyuzijou.
Napis trochu vic podrobnosti, co to ma ovladat, jakou rychlosti to ma chodit atd.
Napis trochu vic podrobnosti, co to ma ovladat, jakou rychlosti to ma chodit atd.
To Mad_BOxs: NA přesnost to nepotrebuji.Bude se to jen vytáčet o 180 stupnu a nejaky +/- stupen nevadi
To Ales: To servo bude ovladat vyklopeni SZP na motorku.Proto chci pouzit servo, které má vetsi silu.I kdyz SPZ je vzadu pod plastovým krytem a vítr na ní tak moc nepusobí tak potrebuji aby se i při vysoké rychlosti (180km/h a více) vyklopila, kdy už to trochu fouka .Servo bude držet celou SPZ a při potřebě ji vyklopí o 180stupnu a poté vrátí zpět(řešeno vypínačem zap/vyp).Tak jsem to trochu objasnil.Pokud ještě potřebujete nějaký dotaz ptejte se.Potřboval bych to co nejjednodušší pokud to pujde.
To Ales: To servo bude ovladat vyklopeni SZP na motorku.Proto chci pouzit servo, které má vetsi silu.I kdyz SPZ je vzadu pod plastovým krytem a vítr na ní tak moc nepusobí tak potrebuji aby se i při vysoké rychlosti (180km/h a více) vyklopila, kdy už to trochu fouka .Servo bude držet celou SPZ a při potřebě ji vyklopí o 180stupnu a poté vrátí zpět(řešeno vypínačem zap/vyp).Tak jsem to trochu objasnil.Pokud ještě potřebujete nějaký dotaz ptejte se.Potřboval bych to co nejjednodušší pokud to pujde.
A co to servo kuchnout pripojit ten motorek naprimo a zjistit si dobu potrebnou na otoceni a potom to rucne vypnout ? doraz toho serva by to mel v pripadne krajni poloze zastavit.kdyz das na dorazy nejaky kontakty na kontrolku tak to budes i vedet ze je to v pohode ..
To Ales: Pro mě to není ale snad ne proč se ptáš??
To Mambo: To by šlo udělat i bez kuchání ( odpojit signálový kabel) ale nestane se to že když připojim jen +/- signal nebude se točit jako klasický motorek? a přes doraz ktery tam je přejede ( nebo se ho bude snažit ho přesáhnout a spalí se ti motorek??) Ta kontrolka uz neni problem:-) Díky za rady.
To Mambo: To by šlo udělat i bez kuchání ( odpojit signálový kabel) ale nestane se to že když připojim jen +/- signal nebude se točit jako klasický motorek? a přes doraz ktery tam je přejede ( nebo se ho bude snažit ho přesáhnout a spalí se ti motorek??) Ta kontrolka uz neni problem:-) Díky za rady.
Aha, jak tak vidím tak neznáš el. princip ovládání model. serva. To je v pořádku. Tak já to zkusím objasnit.
Servo jako takové je motor s převodovkou na jejímž výstupním hřídeli je potenciometr, který dle úhlu natočení dává vestavěné elektronice informaci o úhlu natočení. Tato elektronika funguje se vstupním signálem, který je šířkově modulovaný, na nosné frekvenci asi 50Hz.
Takže jakmile připojíš jen +a- napájení 5-6V tak se nic neděje, servo nemá řídící signály tak stojí. Třetí drát je ten tzv. PWM, až při přítomnosti tohoto signálu je aktivována elektronika v servu.
Pár odkazů ke koupi
http://www.rcm.cz/index.php?idmenu=166& ... u3e75bpda3
http://www.kostkamodelcentrum.cz/index. ... 959&styl=0
Ještě jedna možnost mě napadá - servo naklápění světel u automobilů, - napájecí napětí 12V a stačí dva odpory přepínat vypínačem - nahradit potenciometr - ale je pomalé.
Uf, jsem se nějako rozepsal.
Servo jako takové je motor s převodovkou na jejímž výstupním hřídeli je potenciometr, který dle úhlu natočení dává vestavěné elektronice informaci o úhlu natočení. Tato elektronika funguje se vstupním signálem, který je šířkově modulovaný, na nosné frekvenci asi 50Hz.
Takže jakmile připojíš jen +a- napájení 5-6V tak se nic neděje, servo nemá řídící signály tak stojí. Třetí drát je ten tzv. PWM, až při přítomnosti tohoto signálu je aktivována elektronika v servu.
Pár odkazů ke koupi
http://www.rcm.cz/index.php?idmenu=166& ... u3e75bpda3
http://www.kostkamodelcentrum.cz/index. ... 959&styl=0
Ještě jedna možnost mě napadá - servo naklápění světel u automobilů, - napájecí napětí 12V a stačí dva odpory přepínat vypínačem - nahradit potenciometr - ale je pomalé.
Uf, jsem se nějako rozepsal.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No bude se to chovat jako obyc motor, ale modlerska serva byvaji dost zprevodovana, takze pokud to pak vypnes (prave podle toho ze uvidis kontrolku) a motrek zapojis do zkratu tak by mohl klast dost odpor proti pootoceni a kdyz to jeste pojistis nejakym magnetem na znace kterej se ti nekam pricvakne tak s tim podle me vitr ani nehne.
----------Mambo píše:No bude se to chovat jako obyc motor, ale modlerska serva byvaji dost zprevodovana,.
Ne, nebude
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady je slušný popis funkce :
http://vlastikd.webz.cz/bastl/serva.htm
http://vlastikd.webz.cz/bastl/serva.htm
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
uz jsem to videl hotove, normalne elektromagnet s tahlem uprosted a po sepnuti natahne tahlo dovnitr a znacku bud sklopil smerem k motorce textem dolu a nebo naopak treba na Z1000 sklopit do motorky pod sedlo spolujezdce textem nahoru, pak staci jen odpojit napeti a znacka zase spadne do svoji polohy (na tahlu byl samozrejme doraz). nicmene pokud te s tim chytej tak to je dost o pruser a zvlast ted kdy se na to zamerujou, cakanec blata je daleko jistejsi, vzdy se dokazes vymluvit. a nebo se na masinu proste vykasli a jezdi autem do kteryho neprsi a jezdi i rychleji, po par letech jsem k tomuhle zjisteni dosel a krom jara kdy na mne seda nostalgie nelituju a jsem rad ze jsem s masinama skoncil.