Stránka 1 z 1
digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 19. 1. 2014, 9:08
od robokop
spousta lidi tu stavela sondu tak se chci zeptat, v cem kompenzujete radius kulicky?
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 19. 1. 2014, 11:25
od prochaska
Viděl jsem to dělat v SolidWorksu, ale sám to nepoužívám, znám to jen teoreticky. Body se načtou do CADu (jako point cloud), vytvoří se plocha a od ní se odvodí ekvidistantní plocha (vzdálená o poloměr kuličky).
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 6:57
od robokop
to je ovsem spatne
protoze bezny offset nestaci
digitalizace probiha v rezech v rovine xz nebo yz a do souboru se ukladaji souradnice stredu kulicky
k doteku ovsem dochazi kdekoli na povrchu kulicky ale data jsou ulozeny pro pozici v danem rezu a smeru najeti kde se predpoklada dotek
k nemu mohlo ovsem dojit v sousednim rezu a nebo taky o desitky az stovky rezu vedle (pode roztece rezu)
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 7:03
od oscar
amatersky teoreticky dotaz: a nepotrebujes k te kompenzaci jeste data z kolme roviny? takze skenovat to nadvakrat?
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 7:25
od robokop
no prave to nevim jestli to nejde spocitat z tech dat zatizenych tou chybou
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 8:18
od prochaska
robokop píše:to je ovsem spatne
protoze bezny offset nestaci
digitalizace probiha v rezech v rovine xz nebo yz a do souboru se ukladaji souradnice stredu kulicky
k doteku ovsem dochazi kdekoli na povrchu kulicky ale data jsou ulozeny pro pozici v danem rezu a smeru najeti kde se predpoklada dotek
k nemu mohlo ovsem dojit v sousednim rezu a nebo taky o desitky az stovky rezu vedle (pode roztece rezu)
Ale já ten vektor po kterém se kulička přiblížila nepotřebuju znát. Mám za to, že pokud se kulička dotýká povrchu a její střed leží v bodě X,Y,Z, pak existuje právě jeden bod dotyku Xd,Yd,Zd (za předpokladu nějakého rozumného tvaru plochy, jako že třeba není vydutý s poloměrem křivosti <= r). To mračno bodů ale musí být dostatečně husté, aby se z něj dala správně odvodit normála v bodě.
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 9:41
od robokop
Ja prave myslim ze normala plochy z mracna bodu neni stejna jako normala fyzicke plochy v miste skutecneho dotyku
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 9:45
od prochaska
Pro kouli a rovinu je stejná, to se dá snadno dokázat. Pro obecné plochy nevím

Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 10:53
od testone
to mě silně zajímá......
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 1:44
od ledvinap
prochaska píše:Pro kouli a rovinu je stejná, to se dá snadno dokázat. Pro obecné plochy nevím

Podle mne to plati pro vsechny konvexni plochy. V okamziku doteku je stred sondy nejbliz k danemu mistu doteku (jinak by dotek nastal jinde) a normala povrchu (pokud v danem miste existuje) musi prochazet stredem kulicky ...
Re: digitalizace - kompenzace radiusu kulicky
Napsal: 20. 1. 2014, 2:15
od robokop
Ja vim ze onehda to umel pouze program susa a ten stal hrozny penize
Nevim jak je to ted ale na netu je velky mnozstvi elaboratu a soft je problem
Prisla mi nabidka na 3dreshaper a to je teda pecka
Kdyz to sectu tak desitky tisic eur