brzda na obdlokovanie osi

krytí posuvových šroubů a jiné věci spojene s tématem
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

10. 6. 2008, 8:08

Ahoj,
Ako by ste riesili zablokovanie Z osi proti samovolnemu pohybu ked je stroj vypnuty? Motor ktory tam mam nema brzdu v sebe, toto uz menit nemienim, ale miesto na to mi vychadza na opacnom konci vodiacej skrutky. Otazka je ci sa to oplati vyrabat svojpomocne, alebo je mozne take nieco hotove kupit za rozumny peniaz pre hobbystu-nepodnikatela.
dik za kazdy postreh.
J0hny
Příspěvky: 506
Registrován: 10. 5. 2008, 1:31

12. 6. 2008, 5:38

Ocelovy kotucik na srube varianty brzdy: magnet, brzdove gumicky z biciclu; bubnova brzda z babety, ale verim ze by sa dala pouzit at modelarska brzdicka z rc auticok.
Link som nenasiel, niekde som mal aj spojku na spalovacie motory rcauticok.
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2008, 8:22

jestli je to jen pro blokovani pri vypnutych motorech tak staci vymyslet nejakou zapadku s elmag vypinanim
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
PavelZ
Příspěvky: 356
Registrován: 10. 3. 2008, 11:48
Bydliště: Praha

12. 6. 2008, 8:53

Možná by šly použít elmg. spojky z kopírek. Před časem jsem rozebíral starou Minoltu a vymontoval jsem jich asi 6 ks. Jsou na 12 DC. Rozměry jsou velmi malé, takže problém by to být neměl je zamontovat.
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2008, 9:02

zapadka neviem ci je ok, lebo ona ta skrutka sa bude musiet pootocit kym to zacvakne a to by znamenalo nezelany posun celeho a tym nutnost po zapnuti to znova nastavovat.
Co sa tyka kopiriek, nad tym som uz dumal, ale problem je to,ze hriadel ma priemer cca20mm, v kopirke su tie veci mensie.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2008, 9:49

ty nereferujes po zapnuti?

to je preci samozrejmost

preci kdyz vypnes koncovy stupen v nejakem rozdelanem mikrokroku tak si to nepamatuje a i kdyz by to nesjizdelo tak ti to o nejakou cast celokroku poskoci nekam jinam
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Fizol
Příspěvky: 355
Registrován: 24. 11. 2006, 6:22
Bydliště: Košice

12. 6. 2008, 10:00

robokop píše:ty nereferujes po zapnuti?

to je preci samozrejmost

preci kdyz vypnes koncovy stupen v nejakem rozdelanem mikrokroku tak si to nepamatuje a i kdyz by to nesjizdelo tak ti to o nejakou cast celokroku poskoci nekam jinam
Ja nie. Ráno zapnem a večer vypnem :wink:
Uživatelský avatar
ivčo
Sponzor fora
Příspěvky: 295
Registrován: 11. 2. 2007, 5:17
Bydliště: Slezsko

12. 6. 2008, 10:06

já vypínám jenom H1, EMC je zapnutý trvale. Tento stav bude napraven po instalaci referenčních spínačů. :oops:
Problém nastal, když mašina jela dál než jsem chtěl - potom jsem zjistil, že můj mladej při každém průchodu kolem mašiny si jen tak z plezíru tahal za řemínky :roll:
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2008, 10:22

tak referencni spinace to je zaklad

bez toho nemuzou fungovat softwarove limity
a neda se prerusit prace a vypnout system
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2008, 11:34

No, ja zatial este nemam co referovat :)
Ja tam budem mat ac servo a ono sa sprava tak, ze po zapnuti drzi svoju aktualnu polohu, citac polohy v driveri ci sa nuluje, to neviem, musim sa pozriet.
co sa tyka sw limitov v emc napriklad, tak to by sa malo ulozit po vypnuti,nie?
Inak asi tu brzdu budem musiet zbastlit sam, leb nastali s tym necakane komplikacie, asi nic standardne by tam nevoslo
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2008, 12:21

veskere polohy se zapominaji
je treba zreferovat po zapnuti
leda stroje s linearnimi absolutnimi pravitky a tech zas tolik neni
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
J0hny
Příspěvky: 506
Registrován: 10. 5. 2008, 1:31

13. 6. 2008, 3:30

Alebo abs. enkoder+brzda :?:
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

13. 6. 2008, 7:03

a system kterej umi abs encoder
takze hadam tak par set tisic navrch
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

13. 6. 2008, 7:31

Hehe, zasa sme sa presvihli do profi masin :)
Btw k povodnemu dotazu, vcera som robil nejake nacrty, vychadza mi to tak, ze brzda bude bubon asi fii80mm na hriadeli a na to budu tlacit dve celuste stahovane pruzinou a roztahovane elektromagnetom, proste nic extra, ale:
problem je v tom, ze tam nemam miesto na lozisko pre tu skrutkovicu, takze ona bude len na predopnutom domceku na druhej strane a na matici, ktora ma nejaku volu v radialnom smere.
Nic lepsie ma nenapada, snad niekoho nieco lepsie napadne......
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

13. 6. 2008, 7:40

uplne nejlepsi je zapadka a jeden malinkatej mikrospinac kterej zjisti ze ti vozejk vyjel az nahoru

kdykoli muzes masinu vypnout
tim ti zaklapne zapadka a osa pri tom malinko sjede

pote co to zapnes nechas stroj najet do referenci a on pojede nakoru dokud si necvakne tim mikrospinacem

pripouziti vhodneho mikrospinace je to presne na 0.01 - 0.02mm

coz v tvem pripade asi nebude
a bude to dost nachylne na pibrzdovani za chodu a nedobrzdovani pri vypnuti navic slozite na vyrobu komponent
protoze na to potrebujes vic dilu nez na tu zapadku a mnohem presnejsich dilu
na tu zapadku staci rucni vrtacka a pilnik
par kousku zeleza a elektromagnet
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Ostatní mechanika“