Elektronika pro frézku

vencavagon

3. 1. 2015, 9:56

Dobrý den pánové,

Vzhledem k tomu, že v oblasti elektroniky jsem naprostý laik, rád bych Vás poprosil o radu.
Mám rozestavěnou CNC frézku z polymeru.
Zvolil jsem postup:
1 - Konstrukce částí stroje v SolidWorks
2 - Postupná výroba a kompletace mechanických částí
3 - Osazení motorů a oživení elektroniky

Nyní jsem ve fázi 2 a připravuji nákup elektroniky. Při konstrukci jsem předpokládal krokové motory s uchycením NEMA 34 (ale i to není problém dodatečně upravit).
Software pro mně teď není důležitý - Mach nebo EMC, záleží, co bude lépe fungovat, každopádně chci vyzkoušet obojí.
Kámen úrazu je pro mně výběr pohonů. Musím se přiznat, že tomu v podstatě nerozumím.
Řízení s krokovými motory je mi jasné, až na možnost použití rotačních snímačů.
Není mi jasné, zda se dají použít jako odměřování, nebo pouze jako hlídač ztráty kroků.

Jeden z kolegů na foru mi napsal, použij serva....

Rád bych se na tuto možnost kouknul, ale nějak si to nedovedu dát do kopy.
Koukal jsem, že drivery pro serva fungují na RS232. Jak to potom funguje dál, čím se to propojí s řídící deskou na PC atd?
Mohl by mi to někdo prosím vysvětlit a doplnit například na použití komponent z e-shopu CNC Shop ?

Všechny osy jsou na lineárním vedení 25 mm. Průměr kuličkového šroubu také 25 mm.
Pro osu X a Y předpokládám motory 4Nm, pro osu Z 6 - 8Nm. Převod ozubeným řemenem pro osu X a Y - 1 : 4 pro osu Z - 1 : 6.
Rychlost pro mne není zas až tak rozhodující, řezné rychlosti a posuvy musím stejně při práci dodržovat.
Hmotnost stolu na ose Y 47 kg, hmotnost celého segmentu osy Z cca 40 kg i s vřetenem, pojížděná na pevném portále osy X.

Předpokládám, že bych koupil:

Serva pro osy X a Y - ES-M23440 Easy Servo Motor 4Nm - http://www.cncshop.cz/es-m23440-easy-servo-motor-4nm" onclick="window.open(this.href);return false;