pomoc při výběru materiálu

Sky
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 2. 2015, 4:34

2. 2. 2015, 5:19

Ahoj, už od vánoc si lámu hlavu z čeho vyrobit nové "futro" klapky wastegatu u turba.
v příloze foto co mám na mysli.

trápí mě velká teplota turba a zatim mi bylo poraděno ať zkusím olověnou bronz ale taky mi bylo řečeno že i tý je mnoho slitin, google toho taky moc neporadil.
Přílohy
vemp_0703_02_z+c6_corvette_twin_turbo+garrett_turbocharger.jpg
10726200_10201640756420210_1488691445_n.jpg
Baťa1
Příspěvky: 141
Registrován: 15. 9. 2010, 12:22

4. 2. 2015, 12:37

nevim, možná třeba kluzné pouzdro ze "spékané oceli"? to nevim právě na jakou je to děláno teplotu, ta bronz si myslím je nevhodná
exot007
Příspěvky: 180
Registrován: 3. 12. 2012, 6:47
Bydliště: 294 11

4. 2. 2015, 4:12

Vzhledem k teplotám bych tam dal litinové futýrko.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

4. 2. 2015, 5:04

Hlavně nezapomeň zregulovat tu vymamlanou hřídelku.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

4. 2. 2015, 1:09

čau,
vypadá to na žárupevnou ocel, turba právě u obtokové klapky dosahují teploty
kolem 900°C, koukni tady http://www.svarbazar.cz/phprs/showpage. ... li_pouziti" onclick="window.open(this.href);return false; ,
ale nevím jesti i to bude stačit, pak nějaký spékaný prášek, ale to doma asi nedáš.
Nedá se to sehnat jako náhradní díl od výrobce raději?
Nebo aspoň v katalogu výrobce jejich jakost matrošu?
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

4. 2. 2015, 5:36

U některých turgodmychadel se to točí přímo v tom litinovém futrálu, tak bych to udělal z litiny. Při správné vůli to musí makat.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
exot007
Příspěvky: 180
Registrován: 3. 12. 2012, 6:47
Bydliště: 294 11

4. 2. 2015, 5:40

origosch píše:U některých turgodmychadel se to točí přímo v tom litinovém futrálu, tak bych to udělal z litiny. Při správné vůli to musí makat.
Tak tak u klapky same tam je duvod ji udělat z žárupevného materiálu.Ale samotné futro by měla litina v poho stačit.
Sky
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 2. 2015, 4:34

8. 2. 2015, 5:35

zkoušely sme použit Poldy kladívko na zkoušku tvrdosti ale jelikož je původní futro nějaký bláto tak na futru byly značné dolíky ale na zkušebním hranolku stále nic.
z litiny se mi to moc dělat nechce ale je fakt že u jednoho turba sem to viděl taky bez futra a klapka se točila přímo v litinovým těle.

Pepa z depa: náhradní díly na repas se prodávaj ale tohle zrouna ne ale co sem viděl zrepasovaný turba od několika firem tak i toto futro bylo nové

každopádně dik za odkaz, tam si už něco vyberu snad
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

9. 2. 2015, 7:21

.. většinou se dělají ty futra měkčí, aby jako levnější odešlo prvně a snadno se vymění
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Sky
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 2. 2015, 4:34

19. 2. 2015, 2:10

tak futro jest hotové. nakonec padla volba na 1.4306 nerez kterou mi doporučil známí pracující u albrecht motorsport takže uvidíme jak to bude fungovat, jinak děkuji za rady a užitečný odkaz na svarforum s tabulkou materiálů :)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

19. 2. 2015, 2:14

ten nerez je podle mě to nejhorší cos tam mohl dát
ten se velmi rád zadírá
udělej tam futro z nějaké lepší litiny, třeba z ventilového vodítka, dělají se i spékaná, to by bylo vůbec nejlepší
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

19. 2. 2015, 5:18

Nerez se bude zadírat, to Ti moc dobře neporadili.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
exot007
Příspěvky: 180
Registrován: 3. 12. 2012, 6:47
Bydliště: 294 11

19. 2. 2015, 8:40

Přesně jak tu kluci píšou nerez je na tohle potvora ,alespon pak pánovi pekne podekuj ;)
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2250
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

19. 2. 2015, 9:39

Nejhorší je nerez na nerez, bez měděné vazelíny žádný šroub nezašroubuji.
S jiným materiálem to možná chvíli vydrží, ale nesmí to být těsné
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1196
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

20. 2. 2015, 12:22

Sky píše:Ahoj, už od vánoc si lámu hlavu z čeho vyrobit nové "futro" klapky wastegatu u turba.
v příloze foto co mám na mysli.

trápí mě velká teplota turba a zatim mi bylo poraděno ať zkusím olověnou bronz ale taky mi bylo řečeno že i tý je mnoho slitin, google toho taky moc neporadil.
já spíš něž poradím, se zeptám...
lopatky jsou OK....

A na čem to turbo pak nastavíš, máš na to zdroje?

to není celkem žádná malá sranda, ladil jsem turbo docela dlouho, aby ŘJ nešla do nouzáku a turbo táhlo tak jak je potřeba (mnoho testů za jízdy atd...).
comp do auta, analyzovat log, sehnet dobrej kopec, mít volno před sebou (takže většinou v noci, kdy toho moc nejezdí...), atd...

v každém případě ti držím palce
Odpovědět

Zpět na „Ostatni material“