F1J2 konverze

Zbýňa

9. 3. 2015, 8:52

Ahoj,
někdy v průběhu tohohle roku začnu realizovat přestavbu pákové frézky F1J2. Fotka je ilustrační. http://www.top-bazar.cz/stroje/kovovyro ... j2-133946/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frézka by měla zvládat ocelové menší obrobky. Jako vřeteno bych chtěl použít rychloběžné svislé vřeteno z nástrojařské frézky. Posuvy bych rád nechal na rybinách (vymezení vůle úhlovými klíny) přičemž počítám s repasí kluzných vedení a vylepšením jejich mazání. Šrouby by byly kuličkáče. Příčný a podélný posuv by byl realizován klasicky. Posuv v ose Z je možné realizovat buď šroubem a zdviháním konzoly se stolem nebo stůl pouze pro hrubé nastavení (ruční) a Ztko realizované pomocí výsuvné pinoly, kterou je hlava vybavena. Hmotnost stolu by byla kompenzována protizávažím uvnitř stojanu, kterým je již frézka vybavena. A protože v téhle oblasti jsem začátečník, jsou moje základní dotazy jaké typy motorů na takovouhle koncepci použít, je vhodné převodovat pohony na šrouby ozubenými řemeny nebo motory přes spojku na šroub případně jak byste Vy zkušenější stavitelé na tuhle koncepci šli. V téhle fázi nejsou pro mě nejdůležitější konkrétní výkony a rozměry atp. a ani řešení rozpočtu. Ale celková koncepce. Díkes

Zdraví Zbýňa
piskoteek
Kontaktovat uživatele:

10. 3. 2015, 9:50

Jinak pokud bych tě mohl poprosit, sypej sem, nebo někam do uschovny fotky, jak a co rozdělals,jak to šlo apod..Hodně to pomůže mě i jiným v dílně, co se chtějí pustit do stejnýho prcka..
První otázka šrouby tento prcek má jaký?Asi trapez, že? Nevim jak moc přesně chceš dělat, ale serva bych asi volil určo a nějaká kvalitní spojka by to mohla bezproblému zvládnout, vše je o tom jaký tam bude místo, jak dobře pujde nabastlit držák motoru apod.Jak říkám, zatím jsem teoretik, praxe vznikne až nějakej ten harapák dotlačím dom.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Monteg

10. 3. 2015, 12:24

Myslím že konkrétní odpověď nedostaneš :mrgreen: