F1J2 konverze
Ahoj,
někdy v průběhu tohohle roku začnu realizovat přestavbu pákové frézky F1J2. Fotka je ilustrační. http://www.top-bazar.cz/stroje/kovovyro ... j2-133946/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frézka by měla zvládat ocelové menší obrobky. Jako vřeteno bych chtěl použít rychloběžné svislé vřeteno z nástrojařské frézky. Posuvy bych rád nechal na rybinách (vymezení vůle úhlovými klíny) přičemž počítám s repasí kluzných vedení a vylepšením jejich mazání. Šrouby by byly kuličkáče. Příčný a podélný posuv by byl realizován klasicky. Posuv v ose Z je možné realizovat buď šroubem a zdviháním konzoly se stolem nebo stůl pouze pro hrubé nastavení (ruční) a Ztko realizované pomocí výsuvné pinoly, kterou je hlava vybavena. Hmotnost stolu by byla kompenzována protizávažím uvnitř stojanu, kterým je již frézka vybavena. A protože v téhle oblasti jsem začátečník, jsou moje základní dotazy jaké typy motorů na takovouhle koncepci použít, je vhodné převodovat pohony na šrouby ozubenými řemeny nebo motory přes spojku na šroub případně jak byste Vy zkušenější stavitelé na tuhle koncepci šli. V téhle fázi nejsou pro mě nejdůležitější konkrétní výkony a rozměry atp. a ani řešení rozpočtu. Ale celková koncepce. Díkes
Zdraví Zbýňa
někdy v průběhu tohohle roku začnu realizovat přestavbu pákové frézky F1J2. Fotka je ilustrační. http://www.top-bazar.cz/stroje/kovovyro ... j2-133946/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frézka by měla zvládat ocelové menší obrobky. Jako vřeteno bych chtěl použít rychloběžné svislé vřeteno z nástrojařské frézky. Posuvy bych rád nechal na rybinách (vymezení vůle úhlovými klíny) přičemž počítám s repasí kluzných vedení a vylepšením jejich mazání. Šrouby by byly kuličkáče. Příčný a podélný posuv by byl realizován klasicky. Posuv v ose Z je možné realizovat buď šroubem a zdviháním konzoly se stolem nebo stůl pouze pro hrubé nastavení (ruční) a Ztko realizované pomocí výsuvné pinoly, kterou je hlava vybavena. Hmotnost stolu by byla kompenzována protizávažím uvnitř stojanu, kterým je již frézka vybavena. A protože v téhle oblasti jsem začátečník, jsou moje základní dotazy jaké typy motorů na takovouhle koncepci použít, je vhodné převodovat pohony na šrouby ozubenými řemeny nebo motory přes spojku na šroub případně jak byste Vy zkušenější stavitelé na tuhle koncepci šli. V téhle fázi nejsou pro mě nejdůležitější konkrétní výkony a rozměry atp. a ani řešení rozpočtu. Ale celková koncepce. Díkes
Zdraví Zbýňa
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Jinak pokud bych tě mohl poprosit, sypej sem, nebo někam do uschovny fotky, jak a co rozdělals,jak to šlo apod..Hodně to pomůže mě i jiným v dílně, co se chtějí pustit do stejnýho prcka..
První otázka šrouby tento prcek má jaký?Asi trapez, že? Nevim jak moc přesně chceš dělat, ale serva bych asi volil určo a nějaká kvalitní spojka by to mohla bezproblému zvládnout, vše je o tom jaký tam bude místo, jak dobře pujde nabastlit držák motoru apod.Jak říkám, zatím jsem teoretik, praxe vznikne až nějakej ten harapák dotlačím dom.
První otázka šrouby tento prcek má jaký?Asi trapez, že? Nevim jak moc přesně chceš dělat, ale serva bych asi volil určo a nějaká kvalitní spojka by to mohla bezproblému zvládnout, vše je o tom jaký tam bude místo, jak dobře pujde nabastlit držák motoru apod.Jak říkám, zatím jsem teoretik, praxe vznikne až nějakej ten harapák dotlačím dom.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Myslím že konkrétní odpověď nedostaneš
Cest je několik každá má sve pro a proti - zastánce a odpurce
Takže konkrétní cestu si musíš najít sám pročti forum a na 99% najdeš odpověď na své otázky
Ale jakou cestou se dáš je čistě a jen na tvém rozhodnutí

Cest je několik každá má sve pro a proti - zastánce a odpurce

Takže konkrétní cestu si musíš najít sám pročti forum a na 99% najdeš odpověď na své otázky
Ale jakou cestou se dáš je čistě a jen na tvém rozhodnutí

Naposledy upravil(a) Monteg dne 11. 3. 2015, 8:29, celkem upraveno 1 x.
Děkuji za odpověďMonteg píše:Myslím že konkrétní odpověď nedostaneš![]()
Cest je několik každá má sve pro a proti - zastánce a odpurce![]()
Takže konkrétní cestu si musíš najít sám pročti forum a na 99% najdeš odpověi na své otázky
Ale jakou cestou se dáš je čistě a jen na tvém rozhodnutí

Ahoj, fotky zatím nemám. Původní šrouby jsou samo trapézový. Fotek zatím bohužel víc nemám. Časem bude fotek dost. Tenhle novější typ pákovky co máš na fotce v jiném vlákně jsem obhlížel v moc pěkným stavu naživo, nicméně mě odradil strašně malý rozsah posuvů a to zejména podélného, tipuju ho cca 150 možná o málo víc. Na téhle straší by mělo být 275 podélně a 125 příčně. Další výhodu té co mám jsem viděl v protizávaží na svislé ose, vymezení posuvů klínovými lištami a v neoriginálním horním trámci, který je z obdélníkového plného bloku oceli oproti originálnímu oblému a dutému. Ta novější má sice vícedrážkový stůl který je i širší, ale já plánuji dát na originální stůl jěště desku s T- drážkami. T.drážkovou desku, vertikální rychloběžnou hlavu a frekvenční měnič mám ve svých syslátech. Navíc frézka má originál vyřešené chlazení i se zvládnutým odvodem emulze a půjde snadno a účelně zakrytovat.piskoteek píše:Jinak pokud bych tě mohl poprosit, sypej sem, nebo někam do uschovny fotky, jak a co rozdělals,jak to šlo apod..Hodně to pomůže mě i jiným v dílně, co se chtějí pustit do stejnýho prcka..
První otázka šrouby tento prcek má jaký?Asi trapez, že? Nevim jak moc přesně chceš dělat, ale serva bych asi volil určo a nějaká kvalitní spojka by to mohla bezproblému zvládnout, vše je o tom jaký tam bude místo, jak dobře pujde nabastlit držák motoru apod.Jak říkám, zatím jsem teoretik, praxe vznikne až nějakej ten harapák dotlačím dom.
Ahoj,myslím že u vodorovných os by to neměl být problém i s tím že se motory (serva) umístí tak aby to nevadilo kličkám.Sice nejsou nutné ale někdy se dost hodí.
Vyměnit šrouby by mělo jít jednoduše,jen sehnat něco vhodného za rozumný peníz.
Zko bych zkusil ze začátku nechat jak je,jen připojit KM nebo servo.Třeba by samotná hmotnost stolu stačila k vymezení vůle.
A když ne tak holt dát pod stůl napevno kul.šroub a udělat poháněnou matku-ta by se dala schovat i do podstavce...
Taky nad tím přemýšlím...Ale asi ne tak hned.
Vyměnit šrouby by mělo jít jednoduše,jen sehnat něco vhodného za rozumný peníz.
Zko bych zkusil ze začátku nechat jak je,jen připojit KM nebo servo.Třeba by samotná hmotnost stolu stačila k vymezení vůle.
A když ne tak holt dát pod stůl napevno kul.šroub a udělat poháněnou matku-ta by se dala schovat i do podstavce...
Taky nad tím přemýšlím...Ale asi ne tak hned.

Půjdu na to podobně jak naznačuješ akorát to Ztko mám v originálu hřebenem s tím protizávažím, takže tam nemám ani ten úhlovej převod. Každopádně i kdyby tam byl, tak ta vůle v kuželovým soukolí se mi nelíbí, takže když se mi to tam podaří dostat, tak bych to chtěl taky udělat hnanou maticí a motorem ve stojanu, protože plocha pro umístění matice ve stojanu je jenom je tam místo originální matice jenom víčko.karelsklo píše:Ahoj,myslím že u vodorovných os by to neměl být problém i s tím že se motory (serva) umístí tak aby to nevadilo kličkám.Sice nejsou nutné ale někdy se dost hodí.
Vyměnit šrouby by mělo jít jednoduše,jen sehnat něco vhodného za rozumný peníz.
Zko bych zkusil ze začátku nechat jak je,jen připojit KM nebo servo.Třeba by samotná hmotnost stolu stačila k vymezení vůle.
A když ne tak holt dát pod stůl napevno kul.šroub a udělat poháněnou matku-ta by se dala schovat i do podstavce...
Taky nad tím přemýšlím...Ale asi ne tak hned.
kličky a krokáče není dobrý nápad ... (u serv nevím)
pokud točím krokovým motorem, generuje slušné napětí (u mne v rozsvěcel ledky driveru motorů) a pocitově je znát, že se to s něčím elektricky pere.
Pokud na kličkách trváš, pak bych doporučoval to mechanicky nebo elektricky rozpojit
pokud točím krokovým motorem, generuje slušné napětí (u mne v rozsvěcel ledky driveru motorů) a pocitově je znát, že se to s něčím elektricky pere.
Pokud na kličkách trváš, pak bych doporučoval to mechanicky nebo elektricky rozpojit
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
To je fakt...chb píše:kličky a krokáče není dobrý nápad ... (u serv nevím)
pokud točím krokovým motorem, generuje slušné napětí (u mne v rozsvěcel ledky driveru motorů) a pocitově je znát, že se to s něčím elektricky pere.
Pokud na kličkách trváš, pak bych doporučoval to mechanicky nebo elektricky rozpojit
Jakej výkon motoru máš prosimtě na tý vertikální hlavě? Díkes.karelsklo píše:Ahoj,myslím že u vodorovných os by to neměl být problém i s tím že se motory (serva) umístí tak aby to nevadilo kličkám.Sice nejsou nutné ale někdy se dost hodí.
Vyměnit šrouby by mělo jít jednoduše,jen sehnat něco vhodného za rozumný peníz.
Zko bych zkusil ze začátku nechat jak je,jen připojit KM nebo servo.Třeba by samotná hmotnost stolu stačila k vymezení vůle.
A když ne tak holt dát pod stůl napevno kul.šroub a udělat poháněnou matku-ta by se dala schovat i do podstavce...
Taky nad tím přemýšlím...Ale asi ne tak hned.
Tak štítek je asi z jiného motoru.Prodávající (díky mu
) myslím říkal nějakých 350 W což by odpovídalo a stačí to,6kou čtyřbřitou frézou,plným průměrem v hloubce 5 mm do běžné oceli se dá jet dost rychle ( odhad 200 mm/min.) aniž by motorek protestoval.
Větší nástroje vyzkouším vbrzku,kleštiny mám až po 12tku.
Mám z toho video,jestli bude použitelné tak ho hodím do vlákna o kutilce.

Větší nástroje vyzkouším vbrzku,kleštiny mám až po 12tku.
Mám z toho video,jestli bude použitelné tak ho hodím do vlákna o kutilce.
Ok, dik za info.karelsklo píše:Tak štítek je asi z jiného motoru.Prodávající (díky mu) myslím říkal nějakých 350 W což by odpovídalo a stačí to,6kou čtyřbřitou frézou,plným průměrem v hloubce 5 mm do běžné oceli se dá jet dost rychle ( odhad 200 mm/min.) aniž by motorek protestoval.
Větší nástroje vyzkouším vbrzku,kleštiny mám až po 12tku.
Mám z toho video,jestli bude použitelné tak ho hodím do vlákna o kutilce.