pripojenie motora k hriadelu

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Uživatelský avatar
WatchManiac
Příspěvky: 519
Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
Bydliště: Bernolákovo
Kontaktovat uživatele:

30. 3. 2015, 4:56

Ahojte, riešim teraz pripojenie hriadelky k motoru, a napadajú ma 2 alternatívy:
- napriamo cez pružnú spojku
- bokom cez remeň
WP_000227.jpg
Ktoré riešenie je lepšie, ak max. otáčky budú 25.000, motor SS 12V/80W, max. činnosť cca 60 sek. v kuse...

Hriadeľ uložená v domčeku napevno, bez vôle (merateľnej)

Čo myslíte, ako??? A prečo??? A ak HTD remenica/remeň, tak radšej 3M alebo 5M???

Ďík, P.
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
Obrázekwatchmania.skObrázekAmateur WatchmakingObrázekYouTube kanál
chb
Příspěvky: 3861
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

31. 3. 2015, 4:56

já bych to řešil napřímo, otáček dost, výkonu málo ... proč přidávat další setrvačné hmoty a ztráty.

řemínek bych dával asi jen z prostorových důvodů
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Tomáš Svoboda
Příspěvky: 225
Registrován: 22. 8. 2007, 12:51
Bydliště: Zlín

31. 3. 2015, 5:01

Také si myslím radši napřímo . Při těch otáčkách už by se asi muselo řešit vyvažování řemenic a řemínky mají také nějakou maximální obvodovou rychlost.
z.j
Příspěvky: 127
Registrován: 11. 8. 2011, 12:33
Bydliště: Št. (SK)

31. 3. 2015, 5:27

Ktorá pružná spojka zvláda 25000 ot.? Ja čo som pozeral nejaký katalóg na nete bolo max. 19000, ale na 8mm hriadeľ skôr len 15000.
Uživatelský avatar
WatchManiac
Příspěvky: 519
Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
Bydliště: Bernolákovo
Kontaktovat uživatele:

1. 4. 2015, 1:47

No napriklad Trasco ma tie mensie typu ES do 40k RPM, ostatné som nepozeral. Ale pravdepodobne tam uplne kludne tam dam ubycajnu do 15k RPM, to musi tu zataz chvilu vydrzat...
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
Obrázekwatchmania.skObrázekAmateur WatchmakingObrázekYouTube kanál
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“