Stránka 1 z 1

Trny MK4 se šroubem M20x1,5

Napsal: 11. 4. 2015, 2:50
od aleshonsa
Ahoj,
nedávno jsem od jednoho nástrojaře koupil redukce z frézovacího kuželu MK4 na menší vrtačkové MK3 - MK1. Původem to jsou redukce z Deckel FP1. Tyhle redukce však nemají pro zajištění ve vřetenu na konci matici M16, ale je tam šroub M20x1,5.
Nevíte prosím někdo, jestli jde tyto redukce použít i na ostatních strojích (tj. vyjma Deckel FP1)? Jde mi o to, že nevím jaká je normovaná geometrie dutiny, tj. kam až sahá kuželová část a kde už je válcová dutina atd. Další věc je, jestli nevíte, kde by se dala sehnat jistící tyč do vřetene (nevím přesně, jak se to jmenuje, je to ta tyč co zatáhne trn do vřetene a drží ho proti uvolnění otřesy, pak se taky použije k vytlačení trnu ven), která má na konci místo šroubu M16 matici M20x1,5? V nejhorším bych jí musel vyrobit.

Díky

Re: Trny MK4 se šroubem M20x1,5

Napsal: 11. 4. 2015, 9:27
od tumlik
aleshonsa píše:Ahoj,
nedávno jsem od jednoho nástrojaře koupil redukce z frézovacího kuželu MK4 na menší vrtačkové MK3 - MK1. Původem to jsou redukce z Deckel FP1. Tyhle redukce však nemají pro zajištění ve vřetenu na konci matici M16, ale je tam šroub M20x1,5.
Nevíte prosím někdo, jestli jde tyto redukce použít i na ostatních strojích (tj. vyjma Deckel FP1)? Jde mi o to, že nevím jaká je normovaná geometrie dutiny, tj. kam až sahá kuželová část a kde už je válcová dutina atd. Další věc je, jestli nevíte, kde by se dala sehnat jistící tyč do vřetene (nevím přesně, jak se to jmenuje, je to ta tyč co zatáhne trn do vřetene a drží ho proti uvolnění otřesy, pak se taky použije k vytlačení trnu ven), která má na konci místo šroubu M16 matici M20x1,5? V nejhorším bych jí musel vyrobit.

Díky
Deckel měl jen dva druhy upínacích závitů pro tuto velikost frézek a je jedno jestli to bylo Mk4 nebo ISO 40 a to S 20x2 a ve starší variantě pak S 19x1,27 :wink: tady jsem to řešil já http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=7&t=13598&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Je-li na těch trnech klasická M20x1,5 tak to bude buď z nějaké mutace ALG, případně dalších, ale není to původem z FP1, to ti kecal :wink: ta měla vždy pro upínání ony pilové závity S.
Ujišťuju tě, že mnohem rychlejší a jednodušší je tu upínací tyč vyrobit, ale ještě lepší je ty trny prodat a předělat to komplet na v česku mnohem výhodnější Mk4, udělal jsem to stejně, na ebay se najde spousty lidí, co po tomhle pasou jak slepice po flusu, jediné co jsem si nechal jsou origo klešiny včetně redukce do Mk4 a originál upínací tyče pro děličku :wink:

Re: Trny MK4 se šroubem M20x1,5

Napsal: 11. 4. 2015, 8:34
od aleshonsa
No možná říkal, že je to k Deckel FP1 a ne z Deckel FP1. Ale ono je to jedno, protože já to kupoval kvůli tomu, že jsou to redukce z frézovacího trnu na vrtačkový, které sháním a bazarově to nemůžu nikde sehnat.
Jedině, kde jsem v nabídce našel tyto redukce jako nové je Bison, ale nevím jak je to kvalitní.

Re: Trny MK4 se šroubem M20x1,5

Napsal: 11. 4. 2015, 11:00
od soustružník
Redukce od Bisonu neznám, ale sklíčidla od nich možná lepší než TOS.

Re: Trny MK4 se šroubem M20x1,5

Napsal: 25. 4. 2015, 3:17
od aleshonsa
Koupil jsem 2 redukce Bison http://www.zjp.cz/vretenove-redukcni-po ... 1775/p3625" onclick="window.open(this.href);return false; MK4 frézovací na MK3 a MK2 vrtací. Dnes jsem použil tu MK4/MK3. K redukcím jako celku zatím výhrady nemam. Akorát jsem nepochopil jednu věc - ačkoliv je to redukce co má pasovat do frézovacího vřetene tak ve stavu v jakém je z výroby tam nepasuje. Důvodem je, že závit pro stahovací matici je moc velký a nevejde se do unášecího zámku. Vyřešil jsem to uděláním 2 protilehlých plošek pilníkem.
Potřeboval bych trny pro vrtačkové sklíčidlo frézovací MK4 na B16 a B22. Problém totiž je, že redukce MK4/MK3 je poměrně dlouhá a když tam pak ještě upnu sklíčidlo pro vrtáky do průměru 16 (výrobce Kovodružstvo Plzeň nebo nějak tak) tak jsem tak nízko, že už se tam prakticky nevejdu s vrtákem nad obrobek ve svěráku. Pak mam ještě MAS pro vrtáky do 10mm - to je o dost menší, ale taky škoda toho místa. Když bych měl sklíčidlo upnuté přímo ve vřetenu bez redukce tak by to bylo lepší. Bison dělá trn M4 frézovací B16 - to by šlo na to sklíčidlo MAS. Velké sklíčidlo bohužel potřebuje B22 ale to už nemají. Otázkou ale je, jestli by jejich M4 frézovací trn s B16 pasoval do vřetene s unášecím zámkem. Mam totiž obavy, aby nebyl trn moc krátký a sklíčidlo nasazené na trn se mi neopřelo o čelo unášecího zámku.