sústruh SS 550 L Cau Cau

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
Odpovědět
Peter39
Příspěvky: 1
Registrován: 28. 4. 2015, 4:42

17. 5. 2015, 4:59

Zdravím priaznivcov minisústruhov.
Tým, že som v tomto obore začiatočník, chcem sa skúsiť poradiť s Vami, ktorí máte viac praktických skúseností pri výbere a kúpe minisústruhu. Chcel by som ho na domáce kutilské prácičky, drobnosti... nič náročné. Je ich veľa druhov a strácam v tom prehľad,i keď mám niečo prečítané. Sám mám vybrané niektoré modely - značky Optimum a Quantum -podľa diskusií sú to tie lepšie značky.... Našiel som model sústruhu SS 550 L Cau Cau - ponúka ho jedna Bratislavská firma na stránke http://www.cnc1.eu" onclick="window.open(this.href);return false;, podľa parametrov by mi vyhovoval, ale chcel by som sa dozvedieť nejaké recenzie na tento konkrétny sústruh, nič som sa o ňom nedočítal, ak tento model niekto má, bol by som vďačný za bližšie info...dúfam, že moja prosba o pomoc sa nezvrtne na rady typu "kúp si veľký liatinový továrenský sústruh"...
Podľa Vašich skúseností je lepší sústruh v prevedení Vario, alebo ak je prevodovka v olejovej vani - ručné menenie pomerov otáčok?

Ďakujem.
Peter
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2512
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2015, 8:05

Peter39 píše:"...
Podľa Vašich skúseností je lepší sústruh v prevedení Vario, alebo ak je prevodovka v olejovej vani - ručné menenie pomerov otáčok?
Ďakujem.
Peter
Já to vidím takto:
Motor:
Vario
Komutátorový – problém s uhlíky, časté proražení kotvy.
Převodovka
1fázový nebo 3fázový - při slušném zacházení nezničitelný, jednoduchý stykač, reverz.
Změna otáček:
Vario
Elektronická regulace otáček – problémová část, časté poškození, špatně se opravuje. Změna rychlostí I / II - přehazování řemenem.
Převodovka
Všechny rychlosti se mění páčkami, ozubené převody - je třeba ohlídat kvalitu a řazení.
Výkon:
Vario