Kompresor ČKD JVK 120 co sním ?
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
Ahoj,
doma v dílně chci realizovat tryskání, takřka za šrotovou cenu jsem pořídil kompresor ČDK JVK 120, na štítku je příkon 22kw, hlavní jistič mám 32A. Napadá vás nějaké řešení, jak kompresor provozovat ? Předesílám, že moje znalosti z oblasti elektrických zařízení jsem povrchní, pakliže by došlo na použití elektromotoru, samozřejmě bych instalaci nerealizoval já, nýbrž někdo kdo tomu rozumí.
varianty:
a) řešit pohon takhle velkého kompresoru pomocí elektromotoru doma v dílně je nesmysl, velký odběr proudu x malý jistič...
b) řešit pomocí elektromotoru lze, ale bez použití tlakové nádoby a za účasti dalšího el. zařízení, softstart...
c) řešit pomocí elektromotoru lze, i s tlakovou nádobou a za účasti dalšího el. zařízení, softstart...
d) jiná alternativa pohonu, diesel agregát ?
Co vy na to ?
doma v dílně chci realizovat tryskání, takřka za šrotovou cenu jsem pořídil kompresor ČDK JVK 120, na štítku je příkon 22kw, hlavní jistič mám 32A. Napadá vás nějaké řešení, jak kompresor provozovat ? Předesílám, že moje znalosti z oblasti elektrických zařízení jsem povrchní, pakliže by došlo na použití elektromotoru, samozřejmě bych instalaci nerealizoval já, nýbrž někdo kdo tomu rozumí.
varianty:
a) řešit pohon takhle velkého kompresoru pomocí elektromotoru doma v dílně je nesmysl, velký odběr proudu x malý jistič...
b) řešit pomocí elektromotoru lze, ale bez použití tlakové nádoby a za účasti dalšího el. zařízení, softstart...
c) řešit pomocí elektromotoru lze, i s tlakovou nádobou a za účasti dalšího el. zařízení, softstart...
d) jiná alternativa pohonu, diesel agregát ?
Co vy na to ?
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
..co mám informace, tak pouze čerpané z internetu, jsou tedy bez záruky, takže:
- výměna jističe za větší je zpoplatněna 500,- Kč/A
- el. závody by ani nemuseli umožnit výměnu stávajícího jističe za větší, pro domácnost nestandartně velký
- vyšší zálohy
- stávající rozvod nebude co do tloušťky drátu odpovídající
Pro Robokopa poděkování za rychlou reakci
řešení pomocí diselu, je mi rovněž nejpříjemnější...v instalaci nějakého diesel agregátu problém nevidím, s provozem zároveň s tlakovou nádobou již možná ano, kompresor vzdušník natlačí, motor vypne, při opětovném spuštění motoru a za současného přetlaku ve vzdušníku motor nespouští bez zátěže, jako třeba u cirkulárky, ale spouští se do zátěže...problematické startování, možno řešit nějakou spojkou, případně nějakým ventilem, který by při rozběhu vzduch přepouštěl jinam než do nádoby, po rozběhu pak do nádoby...případně tedy používat kompresor rovnou bez tlakové nádoby na přímo k tryskací pistoli, podobně by tomu mělo být i u pojízdných kompresorů a pneumatického nářadí někde na stavbách, ale toto si pouze myslím, nikdy jsem se takovým kompresorem nesetkal, nevím jak to řešené, ví to někdo ? 
- výměna jističe za větší je zpoplatněna 500,- Kč/A
- el. závody by ani nemuseli umožnit výměnu stávajícího jističe za větší, pro domácnost nestandartně velký
- vyšší zálohy
- stávající rozvod nebude co do tloušťky drátu odpovídající
Pro Robokopa poděkování za rychlou reakci


Tak bezny elektromotor by to nejak zvladol cez "podtaktovanie" frekvencnym menicom. Akurat ze kompresory su dost specificke, ak by nestartoval do natlakovanej nadoby tak by snad siel. Nie s plnym vykonom samozrejme. Alebo rozbehnut a potom pripojit nadobu cez elektroventil.
Jak se říká z hov..a bič neupleteš ,kdybych to musel řešit já tak nejschůdnější cesta když už je to doma je snížit otáčky kompresoru skoro na polovinu, čímž většinou roste účinnost a sníží se množství dodávaného vzduchu,tedy snížíš příkon a taky hluk, ale hlavně můžeš použít motor s nižším výkonem .Soft starter + odlehčovací elektromagnet ventil alespoň na 2-3 otáčky při rozběhu.
Jestli to vůbec stojí za to se s tím kompresorem sr..t.
Jestli to vůbec stojí za to se s tím kompresorem sr..t.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
fmodel píše:Jak se říká z hov..a bič neupleteš ,kdybych to musel řešit já tak nejschůdnější cesta když už je to doma je snížit otáčky kompresoru skoro na polovinu, čímž většinou roste účinnost a sníží se množství dodávaného vzduchu,tedy snížíš příkon a taky hluk, ale hlavně můžeš použít motor s nižším výkonem .Soft starter + odlehčovací elektromagnet ventil alespoň na 2-3 otáčky při rozběhu.
Jestli to vůbec stojí za to se s tím kompresorem sr..t.
....a když upleteš, tak nespráskáš

- za mě varianta motor Felicie 1,9TDi, k sehnání téměř za jednotnou cenu 3tis., motor má 47kw při 4300ot/min., při 1500ot zhruba 16kw, napojit napřímo, nebo lépe pomocí převodu motor točit na 2tis., na kompresoru mít požadovaných 1500ot., takto přemýšlím nahlas...
Tak když to myslíš s tím množstvím vzduchu vážně tak jiná cesta není ,ještě by šlo LPG.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
........ a když zapráskáš, tak leda sebe
ten motor rovnou se spojkou a převodovkou - nebo elektromagnetickou spojku, než se motor zahřeje ?
ten motor rovnou se spojkou a převodovkou - nebo elektromagnetickou spojku, než se motor zahřeje ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
PRE ci CEZ pokud je to jen trosku mozna ohledne limitu nejblizsi trafacky daji vykon, jaky chces. Ted v ramci vetsich boju o zakaznika jsou podstatne vstricnejsi. Pred casem jsme z nich vyloudili vymenu trafa, vcetne vsech zemnich praci pripojek kompletne na jejich naklady. V tom bych problem nevidel. Soft Start na 22 KW bude stat vic nez kolik si dal mozna za cely kompresor. Na stavajici jistic to je urco nesmysl. Otazkou je zda to jeste vubec bude pobirat privod do objektu (papirove) i skutecne. Myslim, ze bys musel udelat novy, aby vyhovel jejich prikonu.
Usporny diesel mi prijde, jako rozumna cesta. Hlucnost dieselu pri neskutecnem kravalu pri piskovani asi uz nehraje roli. Nevim zda zrovna Filcku ta zase tak usporna neni sel bych mozna spis do nejakeho Peugeota tech jsou tez mraky a bezi vyrazne kultivovaneji. Jen si pohrat s ovladanim cerpadla. Misto tlakoveho spinace bys asi muset ovladat tahlo cerpadla. Ficka jsou levna, ale docela divka traktorova kladiva. Cenova elektrika a ropa vypada dle kalkulacky podobne.
Na traktorech se Orlik 3 valec na piskovani dost resil, kamos to tez zkousel a pry to skutecne nava malo
Usporny diesel mi prijde, jako rozumna cesta. Hlucnost dieselu pri neskutecnem kravalu pri piskovani asi uz nehraje roli. Nevim zda zrovna Filcku ta zase tak usporna neni sel bych mozna spis do nejakeho Peugeota tech jsou tez mraky a bezi vyrazne kultivovaneji. Jen si pohrat s ovladanim cerpadla. Misto tlakoveho spinace bys asi muset ovladat tahlo cerpadla. Ficka jsou levna, ale docela divka traktorova kladiva. Cenova elektrika a ropa vypada dle kalkulacky podobne.
Na traktorech se Orlik 3 valec na piskovani dost resil, kamos to tez zkousel a pry to skutecne nava malo

nedávno tu tuším byl na prodej 22kW měnič
ten by to možná řešil z hlediska rozběhových proudů a i případné regulace výkonu
ten by to možná řešil z hlediska rozběhových proudů a i případné regulace výkonu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Nelze srovnávat výkon spalovacího motoru který zatížením s poklesem otáček rapidně klesá s výkonem elektromotoru který lze přetížit třeba 2,5 krát. Zážehový motor je na pohon kompresoru naprosto nevhodný. Musel by mít čtyř až pětinásobný výkon pro překonání rázů. Nejlepší by byl diesel stabilák s pořádným setrvačníkem a výkonnostním regulátorem otáček s výkonem jedno až dvojnásobným než je na štítku kompresoru.unclebaker píše:
- za mě varianta motor Felicie 1,9TDi, k sehnání téměř za jednotnou cenu 3tis., motor má 47kw při 4300ot/min., při 1500ot zhruba 16kw, napojit napřímo, nebo lépe pomocí převodu motor točit na 2tis., na kompresoru mít požadovaných 1500ot., takto přemýšlím nahlas...
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
vidím, že píšu TDi, to se opravuji hned na 1.9D, než to někdo udělá za mě, divím se že se tak ještě nestalo...Tomáš S. píše:Nelze srovnávat výkon spalovacího motoru který zatížením s poklesem otáček rapidně klesá s výkonem elektromotoru který lze přetížit třeba 2,5 krát. Zážehový motor je na pohon kompresoru naprosto nevhodný. Musel by mít čtyř až pětinásobný výkon pro překonání rázů. Nejlepší by byl diesel stabilák s pořádným setrvačníkem a výkonnostním regulátorem otáček s výkonem jedno až dvojnásobným než je na štítku kompresoru.unclebaker píše:
- za mě varianta motor Felicie 1,9TDi, k sehnání téměř za jednotnou cenu 3tis., motor má 47kw při 4300ot/min., při 1500ot zhruba 16kw, napojit napřímo, nebo lépe pomocí převodu motor točit na 2tis., na kompresoru mít požadovaných 1500ot., takto přemýšlím nahlas...


