Frézování DPS

kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

17. 6. 2015, 11:32

Kterou z těchto fréz zvolit na frézování izolace na tišťáku ?
http://www.cncshop.cz/drazkovaci-freza- ... -typ-802-9
chci dosáhnout toho aby to odvedlo co nejkvalitnější práci a taky aby se mi nezlomila špička .. jakou rychlost posuvu a zapuštění a jaké otáčky vřetene volit ? (maximum mam možnost 36000ot/min)
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 884
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

18. 6. 2015, 7:45

Hmm myslel jsem, že už touhle dobou budeš mít spoustu odpovědí :roll:

Zkusim tedy nahodit moje poznatky.
- Gavírovací frézy s co nejmenším úhlem - tedy ty 30°
- Vem od každé aspoň dvě, je potřeba vyzkoušet rozdíly a z toho plynoucí výhody pro daný typ frézování
(plochá děla trochu širší stopu a nechá si víc líbit. Je tedy vhodná na jednodušší motivy (kde nehrotíš tolik miniaturizaci třeba kvůli SMD atd...)
- nejlepších výsldků jsem dosáhl s tou od Datronu (ale zdá se že už ji CNCShop.cz v nabídce nemá. má už jen nějaké velké)
- rychlost zajíždění taková aby se vřeteno nezatřepalo při deleleraci na zastavení v ose Z (pravděpodobné ulomení špičky)
(rychloposuvem hrkni na 0,2mm nad povrchem a zbytek klidně dojeď pracovním posuvem 300mm/min až 1000mm/min podle kvality frézky)
- hloubka tak 5 um až setinu pod povrch mědi (z toho plynou nemalé nároky na rovinost a přesné upnutí tišťáku)
- otáčky na maximum - čím víc tím líp (tedy pokud to nemá za následek odcestování vřetene mimo frézku)
- naprosto zásadní je taky házivost vřetene (fréza musí krájet břitem a né rýt bokem nebo zadní stranou atd)
(to jestli krájíš nebo ryješ poznáš podle kvality "hrany" spoje - při správných podmínkách nevzniká absolutně žádný otřep, nemusí se nijak "šmirglovat" atd)
- Rychlost posuvu je daná rychlostí otáček a typem frézy. Při 36000 ot/min můžeš začít na 300mm/min a zvyšovat podle kvality řezu (klidně až na trojnásobek)

(to že ti rupla špička sluchem nepoznáš a zrakem bez lupy taky obtížně, ale uvidíš hned rozdíl v kvalitě řezu)

Každopádně sem dej nějaké foto/video (pokud možno) ať vidíme jak se ti daří :!:
gnat
Příspěvky: 985
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

18. 6. 2015, 8:33

Materiál přitáhnout přes nějaký profil na obou delších hranách, aby se narovnal. Každá nerovnost je hned znát na šířce drážky. Používám gravírovací hroty tuším 45 stupňů.
SABLE-2015
kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

20. 6. 2015, 7:17

díky za odpovědi .. vemu tedy prozatím tu 30 stupňů špičatou :) uvidíme jestli to účel splní :) vřeteno mi určitě házet nebude :D to mam vyzkoušené .. to dělá jen když se krájí něco tvrdýho a po moc velkých kouscích :D jinak jak bych měl řešit upnutí tišťáku ? prosím nějaký obrázky.. něco pod něj dát ? už několikrát se mi stalo že jsem měl půlku tištáku udělanou a druhá půlka prostě nedotčená ... křivost ještě musím vyřešit , jinak jsem obráběl mizernýma karbidovýma půlkulatýma frézama a to jsem do mědi zajížděl na maximální otáčky 50mm/min a stejně .. akorát jsem slyšel jak kus ulítnul .. to co koupim tak snad bude OK .. tu křivost .. no občas dělám až 30 cm dlouhý tišťáky a tam už je to znát ..
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22898
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 6. 2015, 7:21

ty tistaky nejsou vsude stejne tlusty
idealni je digitalizovat povrch a pak pouzit kompenzaci v Z
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

20. 6. 2015, 7:46

a to jak ?
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22898
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 6. 2015, 7:48

https://www.youtube.com/watch?v=pYbcM2EDMjU" onclick="window.open(this.href);return false;
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 884
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

20. 6. 2015, 8:02

kutilak píše:vřeteno mi určitě házet nebude :D to mam vyzkoušené
Prozradíš jak jsi to zkoušel ? Měřil jsi to úchylkoměrem ? Nebo žijš v blažené představě že okem nevidíš že by to šmrdlalo tak to musí být určitě OK ?
kutilak píše:jinak jsem obráběl mizernýma karbidovýma půlkulatýma frézama a to jsem do mědi zajížděl na maximální otáčky 50mm/min a stejně .. akorát jsem slyšel jak kus ulítnul
To je jasná známka toho že buďto háže vřeteno, nebo je gumová frézka :cry:
(další příčina ohnutá fréza, ale to karbidové nebývají protože raději rupnou než by se ohnuly)
kutilak píše:vemu tedy prozatím tu 30 stupňů špičatou :)
Asi máš přebytek peněz že chceš platit "kilo" za poštu pro to abys po pár sekundách zjistil že rupla špička a víkend je v tahu bez možnosti dalšího zkoušení :roll:
.... mno nic. Zkušenost je nepřenositelná :twisted:
kutilak píše:křivost ještě musím vyřešit ,
Pro začátek to chce ofrézovat si nějaký tvrdší kus dřeva (buk, dub, ořech atd...) a na ten to lepit oboustrannou lepící páskou co se používá pro lepení těsnění na okna. Je velice tenká (pár setin) a šířka necelý cm.
Důležité je podlepit to v pásech přes celou délku tišťáku. Ten potom "okopíruje" relativně přesně "rovinu" kterou jsi si předtím (maximálně hodinu předem - dřevo stále pracuje a setiny lítají jako zběsilý) ofrézoval.

Jinak je samozřejmě lepší si povrch ještě digitalizovat a korigovat Z jak píše Robokop (k tomu jsem se ale zatím nějako nedopracoval).
kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

20. 6. 2015, 8:26

vřeteno aby házelo .. to bych se divil.. při těch 36000ot/min už by to bylo i slyšet ne ?napadá mě ovšem možnost křivá kleština .. no těžko říct .. obědnávám 30 stupňů a 45 stupňů .. víc peněz nemám .. a s tou křivostí .. ano skvělej tip , ovšem tak to více méně provozuju ale stejně to není 100% .. oni se tam ty dvě setinky vždy někde objeví .. jinak ta digitalizace v ose Z by mě zajímala , ovšem ne pro linux .. to už bych tu v tom měl moc velkej maglajz .. už teď tu provozuju windows XP a windows 8.1 kvuli funkčnosti mach 3 dva OS.. nebylo by něco na windows ?
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22898
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 6. 2015, 8:57

tyhle nastroje nesnesou zadnou hazivost
to znamena vreteno za mailand a jen klestina te vyjde prez 1000,-
jestli nemas na vic jak na 2 nastroje tak na to zapomen
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

20. 6. 2015, 11:16

tak přecejen to hází malinko .. nepadlo mě o malilinkato nechat na soustruhu sjet tu vnitřní stranu kam se strkaj kleštiny možná že by to pomohlotřeba je kleština dobrá .. a pokud je to opravdu tímhle tak bych určitě pošetřil a přiští měsíc utrhnul zase nějakou tu korunu do řešení toho aby to bylo dokonalý
https://youtu.be/94OsRvbTIdI
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2249
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

21. 6. 2015, 5:40

Nejvíc ušetříš když uděláš nebo necháš udělat desky fotocestou
echt
Příspěvky: 748
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

21. 6. 2015, 6:13

2 kutilak
... místo téhle parodie na hodinky si sežen pořádný 1µ hodinky ! ... a jako první věc změř házivost vnitřního kuželu (tím zjistíš kde je problém: kužel, kleština nebo oboje)
ps. abys byl v obraze, tak pro tyhle účely potřebuješ docílit min. 10x lepší házivost než je na tom tvém videu
...
kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

21. 6. 2015, 8:56

OK .. tak sháním
kutilak
Příspěvky: 116
Registrován: 20. 6. 2013, 11:57

23. 6. 2015, 2:16

tak kleština je kupodivu rovná , problém je s vřetenem... na kleštině jsem si udělal značku kde je maximální vybočení a na klešině taky ... kleštinu jsem pootočil a její značka s vychílením už neseděla a značka na vřetenu stále stejně .. nějaký návrhy co s tím ?
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“