Jak na protáčející se ložisko
Všechny vás zdravím, chtěl bych se poradit jak zajistit ložisko které se protáčí v pouzdře. Jedná se o brusku viz. foto. Když otáčím hřídelí tak se ložisko protáčí v pouzdře. Není zadřené, když zatlačím na vnější kroužek šroubovákem (rozepřu jej o pouzdro) tak se ložiško točí tak jak má. Bylo docela zasráno zatuhlou vazelínou a protto možná začalo prokluzovat a i když jsem ji vybral stále se občas stane že se ložisko roztočí v pouzdře (dělá to pak takový písklavý uširvoucí tón)... vůle mezi kroužkem a pouzdrem zdá se že zatím není nijak velká, když se snažím hřídelí zakvedlat žádná vůle není cítit.
Napadla mě následující řešení:
1) epoxid - vetřený mezi kroužek a pouzdro
2) navrtat pouzdro, vyříznout závit tak dlouhý jak jen půjde a zajistit červíkem (popř. dremelkou udělat "důlek" do kroužku ložiska aby se měl červík o co opřít
Napadá vás někoho ještě nějaké řešení aniž bych musel motor rozebrat? Díky.
Napadla mě následující řešení:
1) epoxid - vetřený mezi kroužek a pouzdro
2) navrtat pouzdro, vyříznout závit tak dlouhý jak jen půjde a zajistit červíkem (popř. dremelkou udělat "důlek" do kroužku ložiska aby se měl červík o co opřít
Napadá vás někoho ještě nějaké řešení aniž bych musel motor rozebrat? Díky.
při vůli do 0,05 je nejlepší použít loctite na ložiska . Odzkoušeno.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Určitě ti pomůže nějaké lepidlo Loclite, jen si vyber to správné-je jich široká řada, tak nepodceň výběr, ať si tam nenaleješ lepidlo na závity.Třeba Loclite 638-vysokopevnostní upevňovač pro pevné spojení kovových součástí válcového tvaru, který dokáže vyplnit mezeru až 0,25 mm. Spoj odolává motorovému oleji a teplotě do 150 stupňů, při vyšších teplotách je pak spoj demontovatelný...
Ono to tam nezateče, ty to napatláš na vyndané ložisko a do díry a pak to složíš.calibos píše:S Loctite jsem nikdy nedelal tak sorry za pripadne hloupé dotazy... ale zateče to spolehlivě mezi vnější kroužek a pouzdro když je tam neznatelná mezera - vůle? Ať nevyhodím zbytečně 1/4 litru
Nejsem strojař a tak to ber s rezervou. Možná se k tomu vyjádří ti co mají větší zkušenosti se strojařinou. Asi bych při této opravě rovnou vyměnil i to ložisko. Pokud to není nějaký speciál tak se to jistě vyplatí a možná nebudeš ani nic lepit.
Krása pomíjí, blbost je věčná
Chlapy všem vám děkuji. Za naskenovaný článek zvláště.
Jenže já bych potřeboval opravu provést BEZ nutnosti ložisko vyjmout... jde o to že když jsem brusku zkoušel rozdělat, povolil 4 šrouby které drží motor pohromadě tak ani za boha jsem nebyl schopen přírubu sejmout, ani se nehla, za ta léta je to asi "spečené" k sobě, popř. nelze vyloučit že to někdy někdo neslepil k sobě epoxidem, jelikož šroubky resp. jejich závity byly dost jeté a možná to nechtělo již držet pohromadě...
Takže já bych chtěl zajištění kroužku provést bez rozebrání... Ten nápad s přitažením kroužku přírubou není špatný, zkusím to proměřit a možná když se tam dá nějaký mezikroužek tak by to šlo. Otázka je zda se kroužek opírá na druhé straně o pouzdro nebo jen vnitřním kroužkem o osazení hřídele, to by pak bylo ložisko zatěžováno axiálně a nevím jak dlouho by to to ložisko vydrželo... ale to nemám bez rozebrání jak zjistit...
Jenže já bych potřeboval opravu provést BEZ nutnosti ložisko vyjmout... jde o to že když jsem brusku zkoušel rozdělat, povolil 4 šrouby které drží motor pohromadě tak ani za boha jsem nebyl schopen přírubu sejmout, ani se nehla, za ta léta je to asi "spečené" k sobě, popř. nelze vyloučit že to někdy někdo neslepil k sobě epoxidem, jelikož šroubky resp. jejich závity byly dost jeté a možná to nechtělo již držet pohromadě...
Takže já bych chtěl zajištění kroužku provést bez rozebrání... Ten nápad s přitažením kroužku přírubou není špatný, zkusím to proměřit a možná když se tam dá nějaký mezikroužek tak by to šlo. Otázka je zda se kroužek opírá na druhé straně o pouzdro nebo jen vnitřním kroužkem o osazení hřídele, to by pak bylo ložisko zatěžováno axiálně a nevím jak dlouho by to to ložisko vydrželo... ale to nemám bez rozebrání jak zjistit...
povol svorniky motoru a klepni do hridele az se to uvolni, pritlacit lozisko prirubou je tady kontraprodultivmi, pac nebudes mit dilataci tepelne roztaznosti rotoru a vymlatis loziska, pak to stejne budes muset cele fozdelat, a tim se dostavame opet na zacatek, neni lepsi to udelat jednou a poradne?
a opet, pokud bys mel v profilu bydliste, tak uz by ti s tim i nekdo davno pomoh a mozna by vzal i lepidlo
a opet, pokud bys mel v profilu bydliste, tak uz by ti s tim i nekdo davno pomoh a mozna by vzal i lepidlo
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Jó takhle, pak bych to za úplňku poléval svěcenou vodou a otíral kůží z černý kočky-ono se to zatáhne.calibos píše:Chlapy všem vám děkuji. Za naskenovaný článek zvláště.
Jenže já bych potřeboval opravu provést BEZ nutnosti ložisko vyjmout...
